Quadcopter samenstelling (voor FPV + evt HD hero)

Hallo beste mede modelbouwers!:o

Heb nu inmiddels het een en ander binnen van Hobbyking onder andere:

-Turnigy D2836/8 1100KV Brushless Outrunner M 5x
-HK-SS30A Hobbyking SS Series 25-30A ESC 4x
-Turnigy nano-tech 4000mah 3S 40~80C Lipo Pac
-Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF RH Rotation 2x
-Slow Fly Electric Prop 12x4.5R SF
-HobbyKing Multi-Rotor Control Board V3.0
-TURNIGY BESC Programming Card
-Turnigy Talon Quadcopter (V2.0) Carbon Fiber

FPV:
-900MHZ 800mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera *52
-ZIPPY Flightmax 500mAh 3S1P 15C 1
-FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount L-Size
-HXT500 HXT500 5g / .8kg / .10sec Micro Servo

Dit alles gaat zoon 1,2 kilo wegen. Zal de trekkracht genoeg zijn, en wat denken jullie wat de vliegtijd ongeveer zal zijn? Ook vroeg ik mij af of de ESC's van goede kwaliteit zijn voor deze setup?

Verder heb ik ook al een zender en ontvanger gekocht (Spektrum DX7 + AR7000)

20120609205520.jpg

Alvast bedankt;)

Laatst bewerkt:
Omdat er een goede reden is om dit verboden te maken. Zonder dat je het merkt kan je zeer veel storing te weeg brengen(al hoop ik dat je geen 800mW e.i.r.p hebt).

Betreft de trekkracht:
We kunnen een schatting maken maar zal flink kunnen afwijken. Gezien je alle onderdelen al binnen hebt zou ik je quad verder afbouwen, op een frame zetten en simpelweg testen wat voor lift hij genereert en hoe lang dit zo goed gaat. Nog het leukst ook ;)

Ik zou de 900 mhz maar niet gebeuren het telecom agentschap is er gek op om je een mooie acceptgiro toe te sturen en het in beslag te nemen. Ik heb helaas die ervaring al gehad, je wordt behandeld als zendpiraat.

Ik heb trouwens het zelfde frame afgelopen zaterdag mee gevlogen met 4 x turnigy 3530/14 1100KV
met een 2200 mah heb ik zon 10 minuten vliegtijd.

Je hebt trouwens je motormounts verkeerd om en je moet de schroefjes waarmee het plaatje op de buis klemt vervangen voor langere bij mij zaten ze maar twee slagen vast en bij een landing lagen de motor mounts eraf.

Laatst bewerkt:
-Turnigy D2836/8 1100KV Brushless Outrunner M 5x
-HK-SS30A Hobbyking SS Series 25-30A ESC 4x
-Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF RH Rotation 2x
-Slow Fly Electric Prop 12x4.5R SF

Je 1100 Kv en de grootte van de props lijken niet echt compatibel te zijn. Volgens mij moet je ergens onder de 900 Kv zitten.
Trouwens, is de grootte van de props echt verschillend? Dat hoort namelijk niet.

Zijn er dan ook mensen die ervaring hebben met het uitzenden van 900mhz?? En de motoren kan ik toch ook onder plaatsen? Heb de set al uitgeprobeerd en kan nog gewoon probleemloos bellen?

Laatst bewerkt:
Als jij goed gelezen hebt heb ik geschreven dat ik die fout ook gemaakt heb en eind deze maand in Zutphen op mag komen draven om bezwaar te maken tegen een boete van 1475 euro.

Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn omdat het algemeen bekend is dat dit niet bruikbaar is (lees verboden) in Europa.

En als je een beetje had rond gekeken op dit forum en naar Micropuller had geluisterd dan had je dit makkelijk kunnen weten

streetbiker ik heb het zelfde frame en heb ook 1100kv motoren dit gaat heel goed ik heb alleen wel kleinere props 9x5

We spreken altijd over de combinatie van motoren en props. Niet over de combinatie van bepaalde frames met motoren.
Motoren van 1100 Kv zijn gemaakt voor kleinere props, idd bv. 9x5 of kleiner.

Maar volgens mij kun je 1100 Kv motoren niet gebruiken met 11x4.5 of grotere props. Je zal je motor overbelasten of op z'n minst een superslechte efficiëntie bekomen, lees groot verbruik.

Wat die 900 mHz, gewoon niet doen, het is om problemen vragen.
Gebruik de frequenties die je mag gebruiken, bij voorkeur 5,8 GHz als je FPV wilt vliegen i.s.m. 2,4 GHz besturing.
Het is maar een tip...

Back