Quadcopter vragen

Hallo,
Ik ben volledig nieuw in het modelvliegen, maar ben wel erg thuis in de elektronica.
Ik heb een paar vragen over mijn nieuwe quadcopter, die ik ben beginnen bouwen.
Ik zit met het probleem dat, als ik wil opstijgen met deze, dat hij direct naar een kant wil vliegen, zonder dat ik met mijn zender een richting aangeef.
écht vliegen is dus nog niet gelukt.
Als zender gebruik ik een Futaba 9C, maar ik weet niet goed welke de instellingen zouden moeten zijn voor de quad goed te kunnen besturen.

Waar ga ik de fout in? Wie kan mij helpen?
Als jullie het willen kan ik gerust eens een filmpje ervan online plaatsen?
Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn voor jullie hulp :p

Ik zou eerst even checken of alle trims en subtrims op nul staan. Als dit zo is heb je afhankelijk van het type controller verschillende opties. Met mijn Gaui 500x kon ik het bijvoorbeeld alleen oplossen door in tegengestelde richting te trimmen. Met een Naza kun je het ook softwarematig verhelpen (sticks callibreren).

Bedankt voor jullie snelle reactie

Het bordje dat ik gebruik is de kk multicopter. Ik heb hem geflashed naar XCopter V4.7 KK by kapteinkuk.
De setup van de quad is dus ook x.
De motoren zitten in de juiste volgorde.
De thruttle is gecalibreerd.

Ik heb nu alle trims op 1 gezet (kan niet lager dan 1?) en de sub trims op 0.
Ik zal straks eens proberen te vliegen.
Hebben jullie er een idee van hoe ik de pots het beste zet? Hoe ik deze moet aanpassen?
Ik zal dan straks eens een filmpje maken ervan, zodat jullie goed kunnen zien wat er verkeerd loopt.

Alvast bedankt!!

Lijkt mij ook.
Makkelijkste manier om daar achter te komen: quad in de hand houden (oppassen voor de props!), beetje gas en voelen hoe hij reageert als je de armen 1 voor 1 naar beneden beweegt.

Nog eens getest, nu gaat hij bij het minste gas overdraaien. Nog eens getest door vast te houden ook: amper recht te houden.
Met de roll gyro terug gewoon heb ik hem ook eens vastgehouden. Hier is hij vast te houden, maar hij wil ook in wijzerzin rollen, zoals op het filmpje.

Waarmee kan dit te maken hebben?
Blijkbaar werkt de roll gyro wel.
Kan het de zender zijn (een instelling ergens?)?
Kan het een pot zijn die verkeerd staat? (die staan nu allemaal op 50%)

alvast bedankt iedereen!

er zijn 3 gyroś ... links/rechts, voor/achter en om zn as
eerst kijken welke wel en welke niet kloppen ...
oftewel, gas beetje open, voor na beneden,d ie moet harder draaien
links na beneden, die moet harder draaien
en om zn as, moet ie tegenwerken

dat doet ie?

Heb je wel de juiste motorvolgorde aangehouden? Als ik me niet vergis is linksvoor 1, rechtsvoor 3, linksachter 2 en rechtsachter 4.
Als de quad om zijn as wil draaien, zul je in ieder geval de yaw moeten reversen.

De volgorde die je zegt, klopt inderdaad. Deze heb ik ook gebruikt.

Nu heb ik eens geprobeerd met v2.5 van Minsoo Kim, maar hier willen mn motoren al helemaal niet starten. Ze geven het signaal (korte biepjes heel de tijd) dat er geen stroom genoeg op komt te staan?? (terwijl het wel werkt met de laatste versie)

Back