Quadrocopter bouwen

Hallo mede Modelbouw liefhebbers :)

Ik ben nieuw op het forum :)

Al sinds jaren rij ik Nitro Methaan auto's en heb een kleine indoor heli waar ik wat mee rondvlieg..
Nu ben ik van plan een Quadrocopter te bouwen.

Op verschillende websites heb ik van alles gevonden, waaronder een post van dit forum.
low-budget-quadcopter

http://www.societyofrobots.com/robotforum/index.php?topic=10161.0
ArduIMU Quadcopter part II (mini) - DIY Drones
AeroQuad Wiki - AeroQuad Forums
Hardware Assembly Mini Shield v1.0 - AeroQuad Forums

Zoals jullie kunnen zien heb ik van alles gevonden :)
Maar natuurlijk wil ik zoals elke Hollander zo weinig mogelijk geld uitgeven en een zo goed mogelijke gadget hebben :)

Dus alle tips, tricks en links zijn welkom :)

Laatst bewerkt door een moderator:
snel is niet van toepassing als je hier mee wild beginnen.
lees dit kompleten forum een rustig door dit zeg ik niet op te pesten maar puur om te begrijpen wat het in houd.
multirotors is modelbouw maar ook weer niet meer robotica.

welke brain welke props en dus welke motoren en regelaar en ga zo maar door.
ook hen je kennis van zolderen proggen en dat soort zaken nodig dus het is niet ff snel en vliegen maar dan kan je beter je geld weg gooien bij bart smit.

Aangezien ik zelf een programmeur ben, zit het programmeren wel goed.
Ook voor solderen draai ik mijn hand niet om.
Dat ijkt me juist leuk aan zo een project :)

Heb je ervaring met het programmeren voor embedded spullen?

Ah gaat helemaal goedkomen.. mijn advies.. topic sluiten, google, kopen, bouwen :)

Lees dan post nummer 5 even GOED door...
Dat komt neer op het HELE subforum van de multirotors

Have phun, je bent nog wel even bezig denk ik ;)

Offtopic, waarschijnlijk komt er nog weer een uitgebreid bouwverslag van me nieuwe multi wii gebasseerde quad als ik er zin aan heb...

Dit ter naslag voor anderen welek ook zoeen willen bouwen, ik had er al een van een kkquad, maar nu dus wil ik een doen van een multiwii based platform.

1 van de 2 word voorzien van fpv gear!

Lees dit topic even door: instellingen Spektrum DX7 & Quadcopter board Hobbyking (staat ook redelijk bovenaan)

Hij heeft er ook een lijstje van al zijn onderdelen bij. Ik heb alles toegevoegd en ik kwam onder de 200 euro uit. Dit is dan nog zonder zender maar op hobbyking zijn die ook niet zo duur....

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Offtopic, waarschijnlijk komt er nog weer een uitgebreid bouwverslag van me nieuwe multi wii gebasseerde quad als ik er zin aan heb...

Dit ter naslag voor anderen welek ook zoeen willen bouwen, ik had er al een van een kkquad, maar nu dus wil ik een doen van een multiwii based platform.

1 van de 2 word voorzien van fpv gear!

Goed plan, zojuist een multiwii paris v 4 bordje besteld, dus alle info is welkom.

Offtopic modus weer uit.

Moelie.

Lees dit topic even door: instellingen Spektrum DX7 & Quadcopter board Hobbyking (staat ook redelijk bovenaan)

Hij heeft er ook een lijstje van al zijn onderdelen bij. Ik heb alles toegevoegd en ik kwam onder de 200 euro uit. Dit is dan nog zonder zender maar op hobbyking zijn die ook niet zo duur....

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Thanks...
Toevallig kwam ik gisteren de props tegen op een van mijn vaste chinese adressen: http://www.dealextreme.com/p/nylon-3-x-2-er-propellers-for-quadkopter-black-5-piece-66966

hoi,
ik ben ook nieuw in deze prachtige forum , en ik ben vanplan om onderdelen te bestellen voor een quadcopter ,
gelieve mijn bestel lijst te corrigeren , kan zijn dat ik niet de juiste motors in combinatie met ESC heb gekozen ,

Quadcopter frame :
QUAD_maly_0102.jpg
voor 65 euro
Materials: Fiberglass G10/G11 1mm thick, aluminium tube 8x12x1mm
Size: <> 375mm diameter (motor to motor distance)
Weight: <> 215g
Propellers: 8-10?

Motors :ik heb gekozen voor de FC 28-22 borstelloze outrunner 1200KV maar ik weet niet welke ESC zou bestellen ,gelieve een juiste voorstel te doen voor een ESC
MotorTest data ;
Prop (APC): 10 x 5
RPM 7100
Maximale stroom: 14,5 A
Thrust: 710 gram

Prop (APC): 10 x 4,7 Slow Fly
RPM 6100
Maximale stroom: 14,5A
Thrust: 745 gram
andere motor die nog te bestellen is via hobbyking is HexTronik DAT750 Brushless Outrunner 750KV maar welke ESC zou er bij passen ??
KK V5.5 Multicopter Controller wil ik gebruiken als controller voor de quad , maar is helaas nog niet leverbaar in europa .
ACCU : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Accu , is dit ok ??
nog een laatste vraag , moet ik een BEC bestellen voor KK voeding , indien wel welke kan bestellen ,

Tenslote mijn excusus voor alle die vragen , maar ik reken veel op jullie kennis .
Groetjes ,

Kabilos

:p;)

hoi,
ik ben ook nieuw in deze prachtige forum , en ik ben vanplan om onderdelen te bestellen voor een quadcopter ,
gelieve mijn bestel lijst te corrigeren , kan zijn dat ik niet de juiste motors in combinatie met ESC heb gekozen ,

Quadcopter frame :
QUAD_maly_0102.jpg
voor 65 euro
Materials: Fiberglass G10/G11 1mm thick, aluminium tube 8x12x1mm
Size: <> 375mm diameter (motor to motor distance)
Weight: <> 215g
Propellers: 8-10?

Motors :ik heb gekozen voor de FC 28-22 borstelloze outrunner 1200KV maar ik weet niet welke ESC zou bestellen ,gelieve een juiste voorstel te doen voor een ESC
MotorTest data ;
Prop (APC): 10 x 5
RPM 7100
Maximale stroom: 14,5 A
Thrust: 710 gram

Prop (APC): 10 x 4,7 Slow Fly
RPM 6100
Maximale stroom: 14,5A
Thrust: 745 gram
andere motor die nog te bestellen is via hobbyking is HexTronik DAT750 Brushless Outrunner 750KV maar welke ESC zou er bij passen ??
KK V5.5 Multicopter Controller wil ik gebruiken als controller voor de quad , maar is helaas nog niet leverbaar in europa .
ACCU : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Accu , is dit ok ??
nog een laatste vraag , moet ik een BEC bestellen voor KK voeding , indien wel welke kan bestellen ,

Tenslote mijn excusus voor alle die vragen , maar ik reken veel op jullie kennis .
Groetjes ,

Kabilos

:p;)

Vragen daar is dit forum voor!;)
In ieder geval moet je een esc hebben van >14.5A. Dus bijv. deze:HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (DE Warehouse)
om wat ruim te zitten kun je ook nog die van 25A nemen

Nou een 18amps is al meer dan zat!
Een quad zal nooit te nimmer volgas gaan....

Denk zelfs dat je aan een 10amps nog wel genoeg hebt....
maar goed een 18 amps is meer dan zat,en zou mijn keus zijn...

Geen bec nodig dat doet je esc.
Je Accu is goed.

Lees dit eens door:
project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst

Kontroller is nagenoeg hetzelfde, het afstellen ook. dus hier heb je heel wat aan.. vermoedenlijk worden al je vragen behandeld. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe meer ik rondkijk in alle topics van het Multicopter deel van het forum.. hoe meer jeuk ik krijg om onderdelen te gaan bestellen.

bedankT allemaal voor de nuttige info , ik zal begin volgende week de nodige onderdelen bestellen TURNI
de 18 A Plush series Turnigy ESCs zijn niet meer leverbaar , kan ik in plaats daarvan 18 A basic serie turnigy bestellen ?? en wat is het vershil tussen beide modelen ?

Groetjes h 18amp Speed Controller

Tot nu toe heb ik deze onderdelen in gedachten...
Echter weet ik niet of dit een matchende combo is....
Zou iemand hier eens zijn expertise over willen ontfermen?
Ik weet niet welke accu ik moet nemen, aangezien ik daar niet al te veel over ben tegen gekomen op het forum. (wil later nog LED's toevoegen)
De motoren ben ik ook nog niet zeker van, weet namelijk niet waar ik op moet letten ivm voldoende lift. (Wil er straks een compact camera aan hangen om foto/film mee op te nemen)
(De zender/ontvanger moet ik ook nog kopen, suggesties?)

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Frame V1
HobbyKing Quadcopter Frame V1
$14,99

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Control Board
HobbyKing Quadcopter Control Board
$29,95

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (DE Warehouse)
TURNIGY Plush 18amp Speed Controller (DE Warehouse)
$15,95 (4 nodig)

CF2822-14 1200KV Outrunner Brushless Motor - CF28 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store:
CF2822-14 1200KV Outrunner Brushless Motor
$8,99 (4 nodig)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11331
8X4R Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc)
$3,19

Laatst bewerkt:
Back