Quadrocopter / UAV

Beste forumleden,
Is er bij jullie meer bekend over de zogenaamde UAV heli's?

Ik heb wat research gedaan maar kom alleen heel erg dure modellen tegen.
OA; de Draganfly a €16.000,- etc...

Misschien dat jullie nog meer weten?

Dank & Grt
Robin

ja, ik weet er wel iets van. wou je er zelf 1 inelkaar zetten? moet het perse meer als 1 main rotor hebben dan?

als je een "KDS - fly mentor 3d" en een flycam one v3 op een normale 450 sized(belt cp, Trex 450,etc.) heli zet. dan heb je opzich iets wat in de buurt komt van een UAV.
tenminste dat denk ik:P al dat extra gewicht op je helicopter zal de vluchttijden geen goed doen.

Iemand bij ons op de club heet er één helemaal zelf gebouwd. Hij maak echter ook zelf CNC machines, dus je kunt je voorstellen hoe dat er qua alu en carbon parts uitziet. De elektronica en dergelijke kun je kopen en zelf bouwen. Daar zit dan ook van alles in, zoals een 3D gyro en zelfs GPS. Hij heeft echter nog niet gevlogen, want hij heeft wat teveel projecten tegelijk op het moment. Maar ik weet zeker dat het niet zoveel gekost als jij aangeeft.

Wat ik weet is dat er 4 motoren op zitten met iedere een kracht van minimaal 900g. Hij heeft aangegeven dat hij er een camara van 1.8kg onder kan hangen.

Iemand bij ons op de club heet er één helemaal zelf gebouwd. Hij maak echter ook zelf CNC machines, dus je kunt je voorstellen hoe dat er qua alu en carbon parts uitziet. De elektronica en dergelijke kun je kopen en zelf bouwen. Daar zit dan ook van alles in, zoals een 3D gyro en zelfs GPS. Hij heeft echter nog niet gevlogen, want hij heeft wat teveel projecten tegelijk op het moment. Maar ik weet zeker dat het niet zoveel gekost als jij aangeeft.

Wat ik weet is dat er 4 motoren op zitten met iedere een kracht van minimaal 900g. Hij heeft aangegeven dat hij er een camara van 1.8kg onder kan hangen.

kan je aan wat foto's komen? ben dan wel benieuwd hoe zijn creatie eruit ziet.

Beste forumleden,
Is er bij jullie meer bekend over de zogenaamde UAV heli's?

Ik heb wat research gedaan maar kom alleen heel erg dure modellen tegen.
OA; de Draganfly a €16.000,- etc...

Misschien dat jullie nog meer weten?

Dank & Grt
Robin

Hoi Robin,

Erg goed research heb je niet gedaan als je niets goedkoper gevonden hebt ... :rolleyes:

Maar goed, leuk dat je je hierin wilt verdiepen, ik zal naast het commentaar hierboven eens kijken of ik je verder kan helpen.
Zoek ook eens op term "multicopter", dan moet je vanalles tegen gaan komen. In Nederland leeft het nog niet echt, hoewel er in NL wel verschillende vliegers zijn, vooral in het luchtfoto wereldje kom je ze wat vaker tegen.

Er is gigantisch veel te vinden op de Engelstalige fora, daar kom je de Nederlandse MK vliegers ook tegen. Kijk hier maar eens, dat linkje zit voor maanden leesvoer achter.

Mocht je iets gaan aanschaffen, post het hier gerust, geïnteresseerden zijn er genoeg!

Back