quanum nova

ik heb mij laten verleiden om de quadcopter van HK te kopen. en wel de quanum nova zonder ontvanger en zender. ..stom.. je krijgt het apparaat geleverd zonder een duidelijke handleiding om de ontvanger aan te sluiten , ik heb een instruktie filmpje op you tube ge zien (in het engels helaas) en ik denk dat ik nu weet hoe de ontvanger aan gesloten moet worden maar de zender calibreren dat lukt niet , kan geen apm program downloaden die het goed doet want als ik de nova aansluit blijven de groene en rode led knipperen en niets reageert noch op de computer noch op de nova. wie heeft hier al ervaring mee
mvg raptor5

Beste raptor, we moeten dan wel weten welke zender en ontvanger je hebt. Maar als je totaal geen ervaring hebt met het besturen van multicopters lijkt het mij beter dat je er iemand bij haalt die er verstand van heeft :-). Apm software moet gewoon te downloaden zijn :

Downloads | APM

Op de HK website staan onder de quanum nova bij files wat handleidingen van users.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/491165820X53414X7.jpg

De meeste info is helaas in het engels

CX-20 Cheerson Auto Pathfinder - RC Groups

Hobby King Quanum Nova Quadcopter HK Hobbyking - RC Groups

Hi. Schiksie. de zender is een futaba T10cg en de ontvanger een orange van HK. deze heb geleend uit een vliegtuig dus hij werkt goed en is ook gebonden, aan de hand van plaatjes op het instructie filmpje van HK op you tube zou ik de ontvanger goed aangesloten moeten hebben, maar de begelijdende text is in het engels en helaas vertaald google nog geen gesproken text, dus die uitleg mis ik die apm heb ik gedownload maar reageert nog niet op de nova dus ergens zit er nog iets goed fout. die files van Hk is een param bestand het lukt mij nog niet die te lezen, bedankt voor de informatie, mvg. raptor5

Dat klinkt bekend Schiksie, dat was ook mijn eerse aanvaring met Arduino/ArduCopter (MegaPirateNG)/APM.
Mijn Crius werd ook niet herkend op USB, ik heb na wat zoeken gevonden dat het aan het ontbreken van FTDI drivers lag, dus heb ik de https://cdn.sparkfun.com/assets/learn_tutorials/7/4/CDM_v2.12.00_WHQL_Certified.exe gedownload.
Ook had ik het probleem dat niet alle calibraties werkten in APM Planner 2, dus heb ik uiteindelijk een oudere Mission Planner gedownload.
Met een combinatie van vertalingen uit diverse handleidingen (Frans, Engels, Duits en zelfs Deens) is het me gelukt. Ben toch blij dat ik op school die talen heb gehad en dat ik een jaartje of twee in Denemarken heb gewoond.

Hi, het lukt zelfs niet om het gps ledje constant te laten branden en ook het locken en unlocken lukt niet de enigste reactie die ik krijg is als ik de nova aan zet bij vol gas op de zender dan gaat de rode led knipperen in rood /geel, bij gas nul blijven rood en groen knipperen voor de rest geen enkele reactie , op de zender zitten 2 schakelaars die bij het inschakelen in een bepaalde stand moeten staan HK filmpje geeft aan dat op kanaal 5 een 3 standen schakelaar moet met alleen s aangesloten maar waar moet die andere dan op HK geeft daar nog geen antwoord op , iemand wel ?
mvg. raptor5

sorry door een ongelukje even niet met model bouw bezig geweest. hij staat op de plank en zonder hulp op de plaats zal er wel niet veel veranderen vrees ik, voorlopig alleen vliegen met vliegtuig en later misschien ook weer met de heli

Anders toch eens kijken of je iemand in de buurt kan vinden :-) dan gaat het vast wel lukken.

Beterschap iig :-) !!

Back