Quanum Vandal

full
hallo allemaal​

ik was benieuwd of er al wat ervaring was met de Quanum Vandal 4WD Electric Racing Buggy van hobby king en of iemand weet waar deze buggy een kloon van is

ik zat er aan te denken om deze aan te schaffen met de volgende set up

- Quanum Vandal 4WD Electric Racing Buggy

- Hobbyking X-Car Brushless Power System 4000KV/60A

- Corona DS329HV Digital Metal Gear Servo 4.5kg/ 32g/ 0.09sec

- Turnigy 3XS FHSS 2.4GHz 3 Channel Radio System

- ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 30C hardcase pack

zender heb ik er bij staan om dat ik op het moment nog met 35mhz rij en gelijk daar van af wil.
kom hij totaal inc invoer btw en 2 lipo's op zo € 280,- lijk mij geen gekke prijs

hoor graag jullie reactie

grt nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je ff doorscrolled onder de foto op hun site staan er plenty revieuws zowel over de beste set- up als over de kwaliteit van dit model....

hallo allemaal

ik heb de posten er onder gezien maar mijn engels is niet zo best en het is ook goed om het van de nl te horen
kijken vaak net even anders tegen dingen aan toch

grt nick

Ik heb de Vandal recent aangeschaft en vind de wagen op zich goed. De set up is met de X-car 4000Kv/60A 8.5T motor set met ESC en kaart. Als servo heb ik de standaard geadviseerde servo er in gezet met metalen gears. tevens heb ik de swaybars gemonteerd zowel voor als achter.

Hij is goed samen gebouwd, ik heb althans niets na hoeven draaien.

De volgende punten wil je aanpassen aan de auto:
- set-up / uitlijning van het onderstel. Dit staat net zoals het uitkomt;
- Inserts van de wielen, de banden zijn goed maar de inserts halen drie keer rijden net niet. Beetje lijm en goede aftermarket inserts en je bent het heertje;
-shocks: van de zuigers heb ik de vier gaten van 1 naar 2 mm opgeboord en er 350Cst olie in gedaan, nu zijn ze perfect. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen.
- standaard zit er best wel wat speling in de ophanging. Dit is met shimmetjes op te lossen, of gewoon karren net wat je zoekt.
- wielen MOETEN gebalanceerd worden, deze hebben giga veel onbalans wat het rijden en de wegligging niet ten goede komt.

Dan het rijden.. hij gaat als de brandweer en doet wat ie moet doen. Hoge fun factor en in mijn setup zeer rap. Bashen gaat prima en ook al is ie al een paar keer goed over de kop gegaan en tegen een boom gereden, nog steeds geen stukken!

Crashkit:
- onderste draagarmen voorzijde;
- onderplaat (alu versie) voorzijde;
- slipkoppeling;
- stuurstangen;

In mijn optiek een fijne auto voor een goede prijs!

Hallo, ik wil dit oude topic nog even nieuw leven inblazen. Ik sta op het punt om twee van deze hobbyking Quanum Vandal auto's aan te schaffen voor mijn twee zoons. Ik was op zoek naar een goede RC auto rond de 100-125 euro, liefste RTR met uiteraard een goede prijs kwaliteit verhouding. Snelheid is minder belangrijk dan degelijkheid, aangezien de kids nog jong zijn en ik waarschijnlijk al het sleutelwerk (reparaties) zelf moet doen. Deze buggy kwam hierbij als potentiele kandidaat sterk naar voren. Zijn er nog andere tips? Of kunnen de huidige eigenaren van dit model hem nog steeds aanraden als winnaar in zijn prijsklasse? Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Zelf rijd ik met een Arrma Kraton 1:8 truggy op 6s. Niet te vergelijken natuurlijk maar met deze 1:10 buggy's kunnen de jongens toch enigszins meekomen.

Wat ik er van gezien heb zijn het leuke auto's.
AussieRCPlayground heeft er leuke video's mee, waar ze toch behoorlijke klappen overleven zonder schade.

Wat ik er van gezien heb zijn het leuke auto's.
AussieRCPlayground heeft er leuke video's mee, waar ze toch behoorlijke klappen overleven zonder schade.

Ik heb de video van "Vas" van Aussie RC Playground nog niet gezien maar die gast kan aardig bashen dus als het spul het bij hem goed doet dan is dat alvast een positief teken. Ik heb wel al andere filmpjes gezien van deze auto waar hij het ook goed doet. Het model op zich spreekt de kids ook wel aan, ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

Reserve onderdelen snel te krijgen ??? Of weken wachten.

Stuk gaat het toch.

Anders kijken naar Yellow RC

Dat is ook een goede tip! In feite zijn dat chinees gefabriceerde auto's die onder een zogenaamd Nederlands merk verkocht worden onder de noemer YellowRC. Onderdelen kunnen natuurlijk wel snel en redelijk goedkoop gekocht worden bij de meeste Nederlandse webshops, in tegenstelling tot soms lange levertijden bij Hobbyking (international warehouse) en sites als banggood en Aliexpress. Ik zal eens kijken/vergelijken wat je krijgt van YellowRC voor ongeveer hetzelfde bedrag als de Quanum Vandal van Hobbyking . RCblog.nl die o.a. een eigen Nederlandstalig Youtube kanaal hebben met reviews en testen over RC spullen is ook wel te spreken over YellowRc. Zelf heb ik twee laders van dit merk (Easy Charge+) en twee accu's gehad. Prima spul wat dat betreft.

De Vandals zijn wel 4wd, de YellowRC is 2wd, ik weet niet of dat uit maakt?

Dat maakt voor de kids denk ik niet zoveel uit. 4WD is natuurlijk makkelijker te besturen, maar ook meer onderdelen qua onderhoud (voor mij dan haha). En 2WD heeft ook zijn charme met driften in de bochten enz. Ik vind mijn Arrma Raider buggy ook nog steeds erg leuk rijden met 2WD moet ik zeggen, ondanks dat ik ook in het bezit ben van een Kraton met 4WD.

Ik heb voor wat meer nog wel 2 4wd wedstrijd buggy's staan. Deze zijn een stuk beter en heb je dus ook langer wat aan.
Zijn leuke autootjes die van Hobbyking, maar met name het wachten op onderdelen (vaak backorder) en je bent weer 3 maandjes verder... Dan is de zomer alweer aan zijn eindje.
Hobbyking biedt ook auto's aan welke zijn nagemaakt van andere auto's van merken die in NL ook onderdelen kunnen leveren. Deze zijn vaak ietsje duurder, maar zeker het geld waard :)

Back