quartel brandstof

hallo mensen
ik vlieg al geruime tijd de q5 brandstof , die ik aanmeng tot 10 %
dan koop ik dus een doos van 4 cans a 5 liter , en 1 liter nitro die ik verdeel over de cans .
dit maakt het 10 procent [theoretich iets minder maargoed ]
nu vallen mij 2 dingen op sinds ik 2 weken geleden weer wat haalde .
ten eerste is het duurder geworden , ik betaalde altijd 56 euro voor 20 liter en 19 voor de nitro = 75 euro . nu is dat 109 euro samen geworden [weet effe niet wat nu wat kost ]
maarr , ten tweede , het is een andere samenstelling ofzo , want , het ruikt anders als je vliegt ! als je er bij q naar vraagd , zeggen ze dat er niets is veranderd en dat hun er ook niets meer aan verdienen als vroegahh .
de geur is een herkenbare 'ouderwetse geur' , die ik herken van toen ik ooit vliegtuig vloog , dat was in de begin jaren 90 met door een shop zelf gemende peut. het maakt mij allemaal niet veel uit als het maar goed is . maar , zou er goedkopere olie in kunnen zitten die niet zo goed is als de moderne syntethische ?
is dit iemand anders mss ook opgevallen ? ben geneigd over te stappen op andere peut , puur door het feit dat ik het gewoon ruik dat het andere meuk is terwijl hun gewoon glashard zeggen van niet .
mvg ferry

Misschien ruik je wonderolie? Dat zou je ook wel merken, aangezien er dan na verloop van tijd bruine vlekken op je uitlaat komen.

Aan welke peut denk je om verder te gebruiken? Ik heb nog een voorraadje CP en WC en daarna moet ik ook weer een vers brandstofmerk uitzoeken denk ik.

quartel is inderdaad een stuk duurder geworden met zijn brandstoffen. Betaalde je vroeger €16,00 , nu is dat bijna €21,00

Gooi je er wel olie bij als je ook nitro erbij doet? Anders heb je wel heel weinig olie(zit maar 16% standaard in)

dat weet ik nog niet laurens , ben een beetje aan het rondkijken , twijfel ook of ik niet meer nitro wil ga vliegen .

Ik denk inderdaad dat je wonderolie ruikt.
Ik weet niet waar je woont maar Hobby in mengt naar jouw keuze en is niet duur.
Er zijn ook nog andere winkels waar je brandstof kan laten mengen.
Ik vind 105 euro behoorlijk duur voor 20 liter 10%.
Daar koop je bijna Coolpower voor!

GJ

ze verkopen het nu dus ook in 10% . dat kost 28 euro per 5 liter .
waar verkopen ze dan coolpower ? ik maak me geen zorgen om het olieaandeel eigenlijk . de duitsers vliegen veelal op 12 % olie en 1% nitro en hebben ook geen problemen . minder olie = meer methanol per eenheid dus more bang for the buck .
mvg ferry

Coolpower kan je bij elke goede winkel kopen of online bij Flycam of coolpower.net.
Maar je redenatie dat minder olie meer power is gaat niet op.

Enige is dat je je motor sloopt, dat merk je binnen 1 jaar.

GJ

ok dank je zal eens kijken .
minder olie is meer methanol . is dat volgens jou dan niet meer power ? leg eens uit dan ?
in mn helihandleiding word glowsynth 12 olie , 1 % nitro geadviseerd , dan lijkt mij 16% olie meer dan voldoende .
mn motor word nooit warmer dan zo'n 115 graden .
mvg ferry

Ik heb met 1;8 circuitracers gereden, daar werd ook gedacht, minder olie is meer power.
Daar zijn ze vanaf gestapt, gewoon een normaal oliepercentage.
Ten eerste slijt je motor veeeel harder.
Je hebt meer wrijving, dus meer weerstand.
En 1 of 2 procent meer methanol is nog geen 1000ste procent meer vermogen.

GJ

Nitro zogt vooral voor koeling omdat het ontsteek tijdstip zal vertragen. Vaak gebruiken je daarom een iets warmere plug. De motor gaat ook met een hoger nitropercentage meer gebruiken. En kan zo een beetje meer vermogen leveren.

Zelf vloog ik ook altijd met de brandsof van quartel omdat het zo lekker rook en super goedkoop was(5%). Maar nu ik dit hier zo lees ga ik wel naar hobbyin om brandstof te halen.
Quartel is alleen maar goed om mensen alles aan te laten smeren. Iemand die voor een flesje secondelijm komt gaan bij die gasten met een complete heli de winkel uit.....
Echter kunnen ze denk ik niets doen aan de prijsstijging omdat de nitroprijs gewoon flink is gestegen.

Martijn, dat de nitroprijs is gestegen is gel*l.
Dat hebben de handelaren zelf bedacht wegens de olympische spelen.
Kees Maas heeft nog goedkope nitro en ik weet nog 4000 liter te koop.
Maar als je eerlijk advies wil en goede prijzen moet je inderdaad niet naar Q gaan.
Ga dan naar een kleine modelbouwwinkel.
Maar Ferro heeft nog niet laten weten waar hij woont.

GJ

idd , q heeft de nitro verhoogt van 19 naar 28 euro terwijl mn vaste modelbouwwinkel het nog voor 19 levert .
ik woon momenteel in emst gelderland , maar wat heeft dat ermee te maken ?
4000 liter , hmm , doe maar dan :]
mvg ferry

Binnenkort bij Rc-Heli-Shop :

15% - 4 liter - 24,50

30% - 4 liter - 32,90

Beide ook in LS leverbaar

Schrijf je op de nieuwsbrief in en wij laten weten wanneer de brandstof beschikbaar is.

Back