quick 400->help!

Ik heb eindelijk een pylonracer gekocht, namelijk een quick 400, toch redelijk bekend vermoed ik. er zit geen bouwbeschrijving bij, enkel een tekeningetje met onderaan de zin (en in citeer letterlijk) "for hobby is possible use also small brushless motor and Li-Pol battery". niet dat ik nit versta wat ze willen zeggen maar nogal magertjes. :?
voor de rest ziet het kistje er prachtig uit, echt vakmanschap :D , die kan hard gaan was het eerste wat ik dacht als ik hem bekeek 8) . Maar nu waarom ik dit draadje start, zijn er dingen die ik in het oog moet houden, die ik moet doen of niet mag doen, dit is namelijk mijn eerste pylonmodel :oops: . als setup dacht ik aan drie hitech HS-55 servo's een speed 400 van 6V en 7 cellen.
alle hints en tips welkom
:P
groetjes

Hoi Bavo,

Wat servo's betreft, kies een paar servo's uit met weinig speling en hoge stelnauwkeurigheid. Ik heb een aantal jaar geleden HS 55's in een 400 racer gehad maar het centreren was erg matig. Misschien dat ze inmiddels verbeterd zijn, maar op dit moment is mijn favoriet nog altijd de Graupner C2081 (9 gram per stuk). In m'n Voodoo 400 racer gebruik ik momenteel C1041 servo´s maar die hebben naar mijn smaak vrij veel speling.

Verder is een standaard 400 6V op bijvoorbeeld 7 GP1100 cellen met 4,7x4,7 prop een prima keuze.

Bouw de ontvanger zo ver mogelijk naar achter in om storing van de motor te voorkomen.

Voor de eerste vlucht, de uitslagen vooral niet te groot. Dan kan er alleen maar meer fout gaan. Niet overdreven hard als een speerwerper proberen te gooien. Rustig en recht is beter. Wanneer het model achter de schouder komt bij de worp gaat het snel fout omdat onze anatomie er dan al gauw een leuke draai aan wilt geven.

Succes!

Paul

Hey, bedankt voor je hulp,
misschien is er iemand die de nieuwere HS55 gebruikt? op de 'bouwhanlieding" staan uitslagen van 4mm naar beide kanten, en op de rollen 4 up en 2 down, is dit al niet te veel?
groetjes

:D :) Bedankt hoor, een schat aan informatie, en daar gebruiken ze de HS-55 als servo dus die zal wel goed zijn denk ik :P .
groetjes

de aansturingskabel van het hoogteroer zit erin en is achteraan en vooraan vastgelijmd zodat speling onmogelijk is. :o het hoogteroer plakt er ook op en nu ga ik de servo vastlijmen. :lol:
tips en triks zijn altijd welkom!

Hoi Bavo,

Het nieuwe seizoen begint in NL ergens in April/Mei volgend jaar.

Edit: Ik zie dat je in Belgie woont. Daar weet ik de data helaas niet van.

Hoe zijn de vorderingen met de quick?

Paul

hoogteroer en de servo en het kabeltje enzo, zitten allemaal op hun plek, ik moet nu mijn rolroer servo's gaan halen.
Groetjes :)

hey,
ik heb vandaag de servo's toegekregen, ik heb uiteindelijk gekozen voor de FS30 van robben, deze is lichter en kleiner dan de HS-55 en was ook in aanbieding bij höllein :D
greetz

Hij ligt hier nu vliegklaar, maar het weer zat vandaag tegen... :?
hopelijk is het dit weekend mooi weer 8)

ga hem testen met een rustig constant windje maar niet windstil. Zo'n klein pylon ding gooit makkelijker weg met een constande 3bf (vindt ik dan ;)) Mocht je iets te hoog gooien of iets teveel up hebben zal hij niet meteen stallen omdat je al wat lucht snelheid hebt.

Kijk als brushless setup eens naar een Mega 16/15/4 met een Graupner CAM prop 5.2x5.2 en 3s2000 Lipo's van 15C. Dan trekt gemiddeld 20A volgas en vliegt lekker vlot. Toch kan je nog 6 min vliegen en wordt alles niet heet :)

:D :D bedankt voor de hints, die brushless setup zal nog even moeten wachten denk ik, ik wil namelijk mevliegen in de F5D-400, enkel speed 400 en 7cellen dus :) (en het financiële aspect ook)
ik denk dat het al moeilijk genoeg zal zijn om hem heel te houden, daarna zien we nog wel :)
groetjes
PS: ik laat iets weten als gevlogen heeft

Hey Bavo, ziet dat hem zaterdag kan vliegen hé

Is er een competitie in Speed 400 Pylon in Nederland?
(oeps sorry al gevonden)

Jep, vandaag heeft ie dus gevlogen, maar niet zo geweldig :(
geworpen en begon meteen te klimmen ik moest redelijk veel down geven op de stick om hem horizontaal te houden, trim volledig down en hij wilde nog stijgen, twee rondjes op hoogte gevlogen en gekeken wat hij deed zonder motor. dan maar binnengezet. deze landing was nogal onzacht, maar geen karrewiel ofzo, propje kapot en staartje losgekomen... allemaal te repareren dus :) iemand een idee waarom ie bleef stijgen? het zwaartepunt was thans goed. ik vermoed de instelhoek...
greetz

heb vandaag de instelhoek gemeten, net iets minder dan 2 graden, dit kan verklaren waarom hij bleef stijgen, moet dit bij een pylonracer meestal niet 0 graden zijn?
greetz

vandaag heeft ie weer gevlogen, deze keer met een instelhoek van 0,5 graden, vloog al stukken beter. Het was precies of hij op rails vloog :) .
alleen had ie nog een klein beetje de neiging van omhoog te gaan, misschien nog minder instelhoek meegeven of cellen iets meer naar voor plaatsen?
bij deze landing weer hoogteroer eraf... ik ga er een nylon vijs doorschroeven denk ik...
groetjes

PS: tips nog steeds welkom :wink:

Back