Quickie 500 ARF model

Jullie Allen zullen mij wel kunnen helpen.

Heel wat jaren terug met een Robbe Q500 gevlogen. Dit model uiteindelijk weg gedaan omdat het motorspant los was geraakt. in de kieren was brandstof/olie gekomen. Kreeg het niet fatsoenlijk herstelt, waardoor ik hem heb afgeschreven.

Nu is er weer interesse gekomen in dit model of soortgelijk model. Want de robbe Q500 bouwdoos kan ik niet meer vinden.
Nu vind ik wel de Grand Chelem nog (geen idee waar te koop, maar kom hem tegen via google).

Zijn er nog meer ARF quickies op de markt te krijgen.
De prijs van Robbe was zeer mooi, net boven of onder de 100 euro meen ik te herinneren. Dus als er iets is in dezelfde prijsklasse heeft dat voorkeur.
Zelf bouwen van tekening zie ik momenteel even niet zitten, krap in tijd dus ARF is noodzakelijk

Ik denk dat je er dan qua ARF wel bent, ja. In Amerika is nog wat meer full-composit tr krijgen, maar da's best prijzig. Ik heb daarom mijn eigen kistje gebouwd, is niet heel veel werk als je wat ervaring hebt. Op Dutch F3D site staan nog meer modellen, ter inspiratie.

Hugo

De great planes viper is wel een stuk prijziger dan de andere modellen.
Is het dit ook wel waard?

Zag wel de great planes een foam vleugel uit 1 stuk heeft.
De Grand Chelem is ribbenvleugel en 2 delig. Zit een aardig mooi folie design op, maar middenstuk moet je verwijderen om glasmat band aan te brengen. Dat is wel jammer

Viper heeft betere vliegeigenschappen dan de GC. Maar hij is wel duurder ja. Ik heb een paar rompjes besteld bij mcm skyshop. Ga nu i.s.m. HugoW zelf vleugels bouwen. Bouwverslag volgt i de loop van dit jaar. Ik hoop dan voor 100 euro per kist klaar te zijn.
Peet

Back