QUICKLINKS bij een TREX-600

Hallo beste helivliegers,

Hoe lossen jullie dat op bij een TREX waarvan de linkjes gemerkt met een A alleen maar aan de buitenkant mogen zitten.
Stel je hebt iets bladspoor, nu ga je het linkje 1 hele slag naar binnen/buiten draaien, en blijkt dat dit nu juist weer net te veel is. Dus eigenlijk zou ik een goed resultaat hebben wanneer ik maar een halve slag zou kunnen verstellen.

Het antwoord op je vraag weet ik niet, maar ik wil je wel als tip mee geven
dat het prettiger is als je al je vragen in één topic stelt. Nu heb je in een paar
dagen al 3 topics aangemaakt....
En geloof me, mensen reageren ook als je het in een "oud" topic post!

Wat je in ieder geval niet kan doen is je ballinkjes een halve slag draaien. Ze
zitten dan écht verkeerd om (Ja, daar is verschil in). Zoals gezegd, de
oplossing weet ik helaas niet.

Succes ermee!

Als het dan echt moet.. Zou ik het zo doen:
Balletje eraf, linkje aan de kant van het schroefdraad erop drukken, dan het balletje er weer op draaien.

Maar ik heb het zelf nog nooit nodig gehad, ik neem aan dat je de "lange" links die bij de swashplate beginnen ook al geprobeerd hebt.

Groeten,
Tjerk ;)

Als het dan echt moet.. Zou ik het zo doen:
Balletje eraf, linkje aan de kant van het schroefdraad erop drukken, dan het balletje er weer op draaien.

Maar ik heb het zelf nog nooit nodig gehad, ik neem aan dat je de "lange" links die bij de swashplate beginnen ook al geprobeerd hebt.

Groeten,
Tjerk ;)

Nee, nee ik heb er verder ook geen problemen mee, ik wilde alleen maar weten wat voor oplossingen er voor dit kleine probleem zouden zijn.

Vroeger had ik altijd linkjes die je gewoon aan beide zijde kon opklikken.
Mogelijk dat dit soort linkjes ook voor de trex te koop zijn.

De oplossing is als volgd:

Als je 1 hele slag te veel is bij de short-link. dan moet je hem gewoon zo laten zitten waar bij hij het best in de buurt komt. dus wel met A naar buiten.
daarna moet je voor de fijne afstelling draaien aan de linkage die van je swashplate naar je flybar loopt. dus de ballconnectors gewoon laten zitten bij die lange linkage en met een tangetje aan het metalen staafje draaien. zie foto.

door daar aan te draaien maak je hem langer of korter.

gr. marvin

1.jpg

Laatst bewerkt:
Precies Marvin!

Eerst grof afstellen, daarna fijn. Ik moet overigens wel opmerken dat ik op mijn T-rex 500 en 600 beide GEEN bladspoor had na het bouwen... heel typisch :D

Klopt,

Ook bij mijn Trex(en) was het na het bouwen direct goed, alleen bij één van een vriend niet helemaal vandaar.

Alleen wanneer je aan het stangetje draait blijft natuurlijk de afstand het zelfde, dat zou alleen maar werken wanneer er aan de ene kaant rechtse en de andere kant linkse schroefdraad zou zitten, dus dat met het stangetje gaat niet op helaas.

Ik vraag mij alleen maar af waarom er geen linkjes zijn die je gewoon aan allebij de kanten er op kan drukken, zou een stuk handiger zijn geweest. Die had ik vroeger ook op mijn Bell 222 van Graupner.

Maiden van mijn 600n pro was spot-on!
Heb ook m'n best erop gedaan om de zelfde type linkjes exact het zelfde te krijgen. Theoretisch moet het dan kloppen en dat deed het ook nog!

Groeten,
Tjerk ;)

Chopperbob zegt het "spot on".....;)
Korte links voor grove afstelling, lange links voor fijne afstelling.
Ik ben het wel met bovenstaande sprekers eens dat dit veel meer speelt bij mijn 450 dan bij de 600. Er moet wel iets falikant mis zijn in de kop of bladen wil je veel bladspoor zien bij een goed afgestelde 600....
Heb je gechecked of er niet één van je ball-links los zit bij b.v. de bladhouders?

Back