quikie 500

ik heb er nog eentje te koop voor 60 euro zie
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Simon, ik heb er net weer 10 besteld, zullen volgende week wel binnen zijn.
De motoren, brandstof of elektro, heb ik ook.

type grand chelem. (zie site).

zijn mensen bekend met de motoren uit engeland van Weston uk

de west T36 met gewoon demper 15,000 rpm met 10 x6 prop
of met mini pipe 17,000 rpm
meer dan de irvine 39 en kost 109 pond

zijn mensen bekend met de motoren uit engeland van Weston uk

de west T36 met gewoon demper 15,000 rpm met 10 x6 prop
of met mini pipe 17,000 rpm
meer dan de irvine 39 en kost 109 pond

Je mag niet met een minipipe vliegen! Alleen met een originele uitlaat van de fabrikant of een imitatie ding daarvan. Maar een minipipe gaat ook met gemak over de 90dba heen. Wel leuk voor de snelheid;)

niet waar mijn west 51v met minipipe maakt 78 Db op 23000 rpm

en de west 36 t maakt minder dan 70db met mini pipe ( staat in de quikie regels geen resonatie pipe en een mini pipe is geen resonatie pipe ) plus met groter prop minder DB

En de west 36
T met gewoon uitlaat maakt toch meer rpm dan de irvine met zelfde prop dus sneller

Het bestaat niet dat een motor die 23krpm draaid minder dan 80 dB maakt.

Alleen de prop maakt met dat toerental al veel meer lawaai (de elektro motoren maken ook al bijna 80dB bij 15Krpm of zoiets).

Het gaat er bij de wedstrijden die wij met de quickies juist om met een (min of meer) gelijkwaardig toesten te racen waarbij het dus om het vliegen gaat.
En door de geringe geluidsproductie kan je bijna overal vliegen.

Je zou 'ns moeten kijken op een wedstrijd, de eerstvolgende is in Almere, 21 Juni, dacht ik.

niet waar mijn west 51v met minipipe maakt 78 Db op 23000 rpm

en de west 36 t maakt minder dan 70db met mini pipe ( staat in de quikie regels geen resonatie pipe en een mini pipe is geen resonatie pipe ) plus met groter prop minder DB

En de west 36
T met gewoon uitlaat maakt toch meer rpm dan de irvine met zelfde prop dus sneller

Een minipipe is een resonantie uitlaat....... Alleen dan simpel gezegt dubbel gevouwen.
Maar kom anders maar een keer meevliegen met die motor en uitlaat misschien is het wel wat als je het toch al heb liggen.

ok

maar alan greenfield van west engines en trouwens de grooste producent van alle sorten uitlaaten ,Resonatie pijpen en mini pijps te wereld

zegd dat een mini pijp totaal anders is dan een resonatie pijp

maar goed wat weet ik :-D

Back