R/C Instruction manuals downloaden

• Topicstarter Topicstarter trinitybe
  • Startdatum Startdatum
ik mis graupner

voor de rest een leuke site, alleen nog een beetje onoverzichtelijk

wellicht indelen op merk (zoals je nu al hebt) en dan onderverdelen in zender/lader etc

Inderdaad ... Graupner. Stom !

Bedankt voor de tip ivm de indeling ... I'm on it :D

Ik snap er eigenlijk niks van?? Wat is de bedoeling moet ik een merk of vliegtuig intypen? Als ik bijv. easystar intyp krijg ik niks maar ook niks als ik extreme flight oid intyp?

Je moet inderdaad zoeken op merk, of type.

De reden dat je niets vond op de zoekterm Easystar, is omdat er geen manuals beschikbaar waren van de Easystar. Je kon natuurlijk ook zoeken op Multiplex.

Maar ik ben ze speciaal voor jou gaan opzoeken, en heb er 2 gevonden, en heb ze online geplaatst voor jou ;)

Maar ik leer hier wel uit, dat de site momenteel niet echt overzichtelijk is.
Bedankt voor de opmerkingen jongens !

Laatst bewerkt door een moderator:
ok, ik snap het, wel handig want zover ik weet bestond dit nog niet staat bij favorieten!

Ik was eigenlijk niet opzoek naar een easystar maar typde gewoon iets waarvan ik dacht dat het er wel in zou staan maar ik weet zeker dat veel andere hier wel plezier van zullen hebben.

beter is om, als je een lijst met ALLES wil maken, deze boven elkaar te zetten en niet zoals je het nu hebt op een grote hoop... dat maakt het heel overzichtelijk.
Nog makkelijker?
het alfabet op je site zetten, zodat je met alleen op de eerste letter hoeft te klikken en dan alles met die eerste letter krijgt.

@Benji,

Ok, ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb wat aanpassingen gedaan, en online gezet op RCtube.eu: Download Instruction Manuals: Manuals of rc cars,rc airplanes,rc helikopters,rc boats . Is dit meer wat je bedoelde ?

Ik begrijp ook wat je bedoeld, met 1 lange lijst. Maar het zijn nu al +2000 manuals. Dan wordt deze pagina wel erg lang om in te laden ...

@hezik

Dan kunnen de mensen die 'pech' hebben bij mij terecht ;) En probeer maar eens een handleiding te vinden van TrakPower & FlightTech, om er maar 2 te noemen :)

En wat die copyright betrefd, zit het ook wel goed denk ik. Omdat de manuals, zoals je zelf al aangeeft, publiek ter beschikking zijn gesteld door de fabrikant. Ik de inhoud niet wijzig, noch claim dat ze mijn eigendom zijn. En ze vervolgens terug gratis ter beschikking stel. Maar als je een wet kent, die ik niet ken, dan hoor ik het graag. Het is tenslotte in mijn eigen voordeel. ;)

Nog een voordeel, alles staat samen op 1 website. Gemakkelijk te vinden via de search functie. En je moet je niet door soms vele links wringen om tot de download sectie te komen van sommige fabrikanten. En al eens gezien met welke download snelheid de meeste fabrikanten de manuals aanbieden ? Daar zit je dan, met je breedband verbinding ;)

Bwa, ik vindt het best wel handig :D

Wat zijn de doelstellingen van je website ?

wat maakt het uit? als hij dat leuk vindt om te doen, en de moeite neemt om ons daarin te delen en eventueel wat zoekminuten bespaart.... grappig om te zien dat er altijd weer azijnp$#$ssers zijn die zich afvragen of het wel mag en of zij er zelf wel voordeel bij hebben....

@Robbie TPC
Om de mensheid te helpen naturlijk :D

Nee, deze pagina is ter ondersteuning van de main website. Vanwaar je het logo links bovenaan de pagina ziet staan. Vanwaar ik de link niet ga posten, anders ben ik aan het spammen ;)

Daarom dat ik dacht, wat is er nu relevant voor de doorsnee modelbouwer. Waaraan hij iets heeft, en toch niet voor moet betalen. En waarmee ik meer bezoekers kan trekken, en een plezier mee kan doen. Vandaar ben ik uit gekomen bij manuals ...

En aangezien ik voor verschillende modelbouw fabrikanten, binnen- en buitenlandse, de CMS/CRM software schrijf. Is het voor mij niet al te moeilijk, om aan deze manuals te geraken. Ook degene die niet te downloaden zijn.

De doelstelling is natuurlijk ,om een archief op te bouwen, van elk modelbouw produkt, ooit gemaakt :p Maar ofdat dit gaat lukken ;) Dat weet ik niet. Bekijk het een beetje zoals de websites waardat je allerhanden manuals kan downloaden voor je ijskast of afstandsbediening. Wel, dit is er eentje voor de modelbouw sector.

@Matthijs NED 469
Thx man. :thumbsup: Jij zegt wat IK denk ;)

Ik ben geen azijnpisser, ik waarschuw hem voor een reeel risico.

Op handleidingen rust copyright. Dat ze vrijelijk beschikbaar staan betekent niet dat jij ze zo maar op je eigen site mag zetten. Ook niet als je er niets aan veranderd.

Het is heel simpel, als je bij een fabrikant een manual zoekt, zit je op de site van die fabrikant. Die fabrikant kan dan adverteren en krijgt ook inkomsten uit advertenties.

Nu heeft hij er 2 rijen google advertenties tussen staan, drie keer raden waar dat geld naar toe gaat? NIET naar de fabrikanten.

Hmmm ... mischien heb je wel een punt ... toch eens nader onderzoeken ...

Maar als dat zo is, dan wil ik de kost niet geven van de ontelbare modelbouwwinkels en forums. Die zelf een bescheiden download sectie hebben waardat je manuals kunt downloaden.

er bestaan tig sites met allerlei manuals die vrij verkrijgbaar zijn. Denk je nu echt dat fabrikanten zich zorgen gaan maken waar hun manual staat en of ze dan inkomsten missen? Wakker worden hoor, dit is Internet.......

grappig voorbeeld van bedrijfsblindheid trouwens...via kyosho duitsland kun je op hun site manuals downloaden voor 8 euro...diezelfde manuals zijn via kyosho japan en amerika gewoon vrij te verkrijgen...

fabrikanten zich zorgen gaan maken waar hun manual staat en of ze dan inkomsten missen
[..]
kyosho duitsland kun je op hun site manuals downloaden voor 8 euro

Kijk.. das dus 8 euro per manual wat ze missen. Dat er anderen zijn die de handleidingen ook ter download aanbieden, doet daar niets aan af.

Begrijp mij niet verkeerd, op zich vind ik het plan om 1 verzamelplek te hebben waar alle handleidingen te downloaden zijn, geen verkeerd plan, in het geheel niet.

Echter, het mag domweg niet juridisch gesproken.

Dan ben ik maar de azijnpisser, diegenen die dat denken moeten de pagina uit de topicstart nog maar eens goed bekijken. Let ook op advertenties, trinitybe doet het echt niet uit altruisme ofzo.

je mist het punt Hezik, binnen dezelfde onderneming wordt op 1 site een manual tegen betaling aangeboden, terwijl op meerdere andere sites deze gratis te halen is. De stelling dat het domweg juridsch verboden is zie ik graag door je onderbouwd, blijkbaar weet je de weg in het juridische gebeuren op internet. Dat het hem om een stukje inkomsten/kostenondersteuning te doen is doet er in feite niet toe. In de echte wereld kan ik ook handleidingen verzamelen, deze in een map doen en mensen tegen betaling deze laten inzien (of het moet zo zijn dat in de handleiding deze beperking staat opgenomen, maar dat heb ik in mijn handleidingen nog nooit gezien, jij wel?).

Het is niet 1 en dezelfde onderneming. Kyosho Duitsland GMBH is iets anders dan Kyosho Japan. Overigens kan ik mij, los daarvan, voorstellen dat je in Duitsland de Duitse handleiding download en in Japan de Engelse.

Met 'internetrecht' heeft dit niets te maken.

Komt deze tekst je bekend voor?
Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.

Die, of een afgeleide ervan, vind je in veel handleidingen terug. Dat die handleiding bij de fabrikant of bij een dochteronderneming daarvan, vrij ter download staat, doet daar niets aan af. Ik neem aan dat topicstater niet van alle fabrikanten schriftelijke toestemming heeft.

Als jij in de echte wereld handleidingen verzameld en dan geld vraagt aan mensen om die in te mogen zien, ben je ook fout bezig.

Als hij nou nog linkte naar de site van de fabrikant, dan zou je er nog iets van kunnen maken, maar de handleidingen komen van z'n eigen server. Hij genereert hiermee verkeer op z'n eigen site en daarmee marktwaarde. Rijk zal ie er echt niet van worden, maar daar gaat het niet om.

Stel jij bent fabrikant, dan wil je ook dat mensen bij JOU de handleidingen downloaden. Wat als bv. Kyosho nu een wijziging maakt in de handleiding van de Calmato, bijvoorbeeld. Gaat hij z'n site zo bijhouden dat hij dan de laatste versie heeft? Naar alle waarschijnlijkheid niet. Zo komen dus Kyosho klanten te zitten met een verouderde handleiding, met mogelijk alle gevolgen van dien. Dat is slecht voor de naam Kyosho. Dus.. als ik Kyosho was en iemand zet al mijn handleidingen ergens ter download neer, op een pagina met advertenties, dan zou ik er inderdaad wat van gaan zeggen.

In het echt zal het zo'n vaart niet lopen waarschijnlijk, Kyosho is een groot bedrijf en zijn site maar een kleintje die niet veel verkeer genereert, maar het principe blijft.

In feite zou je zijn site kunnen beschouwen als een site waar illegale software ter download staat. Hij heeft immers niet de rechten om al die documenten aan te mogen bieden, maar doet het toch. Zijn post hier kun je als spam opvatten.

In ieder geval, ik ga er eens goed overnadenken wat ik met de pagina ga doen. Ik heb van 11 fabrikanten al een schriftelijke toelating (lees Email)om hun manuals op de pagina te zetten. Deze mensen waren eigenlijk een beetje verrast dat ik deze vraag stelde :) Waaronder (Flightpower, Duralite, Trackpower, Protech, Parkfun, Ishima Racing, Cyclon, FG, Navicraft, Xeno Tools, Fusion).

De rest zal ik wel even persoonlijk aanpakken op Nurenberg :D

Maarja, het is inderdaad beter te voorkomen als genezen ...

En als de andere fabrikanten 'njet' zeggen, tja, dan heeft het ook weinig zin om met deze 11 verder te gaan.

Ik ga hier eens over praten met een jurist, die bij ons op het bedrijf komt. En dan zal ik wel zien wat ik doe.

In ieder geval, mercie om er over te discuseren :p
We weten al wat meer nu ...

En inderdaad, voor het geld doe ik het zeker niet. Deze site draaid op een dedicated server die ik huur. Puur omdat ik dan zelf een webserver heb om mee te spelen, proffesioneel matig. En omdat je een video sharing site, niet op een hostings pakketje draaid :D De provider zal nogal lachen denk ik :D

De inkomsten die ik tot nu toe heb ontvangen door Adsense over 6 maanden, is 15,76$. Dus tja ... maar ik ga niet ontkennen, dat ik hoop, dat er een dag komt. Dat ik mijn webserver niet meer uit eigen zak moet betalen. Wat nogal logish is denk ik ...

Back