R.M.T. cold

Hallo,vandaag de afdekkap van de luchtinlaat geanodiceerd,morgen gaan we hem inbouwen in de tt,en gaan de turbine voor de laatste keer testen ingebouwd .
dus als alles weer goed draaid de eerste maidenvlucht.
we houden ons aanbevolen voor tips.
hier een foto van de turbine.
Gr Rene.

Laatst bewerkt:
Hallo Rene,
Ziet er goed uit man..!! Dat gaat mooi werken..

Vraagje, dat anodiceren/eloxeren (geen idee), doe je dat zelf? Als je dit zelf doet, kan je mij aangaven hoe je dit zo mooi voor elkaar krijgt?

Ik hoor graag van je en groet,
Jacques

Hallo Verfbrander,nee ik heb het bij een buurbedrijf laten doen en was onder de indruk van de turbine en was bereid een keer de kap te anodiceren,het is vrij simpel als je het ziet ,het onderdeel wordt eerst gestraald en dan gaat het in een zuurbad en dan een spanning van 24volt gelijkstroom op gezet het bad +geladen en het werkstuk - geladen er wordt dan een kleurstof naar wens toegevoegd en de +deeltjes poeder trekken naar het werkopject .
het is mogenlijk om het zelf thuis te doen, maar waarom ?als je het VRIENDELIJK vraagt is het meestal geen probleem dat ze het gratis voor je doen
gr Rene.
.

kijk dat ziet er nou is "echt" uit. profecioneel hoor.
als je de contacten maar hebt he? dan kun je soms nog is leuke dingen doen.
het zijn maar van die kleine dingen, maar het maakt het gewoon af

hij is mooi geworden brother,
morgen vroeg aan de slag met inbouwen,en eind van de dag laatste testrun.
m,n vingers beginnen nu wel erg te jeuken,dus snel de lucht in met dat ding.
zie je morgenvroeg.
henk

Hallo nijsinkgj bedankt voor je reactie,bij de meeste bedrijven gelden minimale afleveringen. maar contacten kan iedereen natuurlijk proberen te leggen,als ze zien waar je mee bezig bent lukt het in de meeste gevallen wel.
Ik heb nog een tip voor mensen die rvs beugels wil maken/kopen,neem contact (pb)met me op en ik regel wel wat,hier voorbeeld foto van beugels voor div turbine,s

Ja bedankt Ron voor de link,weer wat geleerd.vandaag de cold in de tt gezet.alles aangesloten kabels verlengen solderen,slangen kraantjes en andere kleine dingetjes gemonteerd.
Gaat toch een hoop tijd in zitten,maar dan heb je ook wat.
Het hele handeldje naar buiten gezet en kijken wat de turbine zou gaan doen.
een plofje en daar ging ie met een super snelle en koele start en hup naar 110000 toertjes.
Het blijft kicken als zo,n klein termosflesje begint te brullen.
Het was toch weer een lekker dagie knutselen.
Nu maar wachten op wat droog en zonniger weer!
Hard slaat nu de regen tegen m,n zolderraam.
Gr rene.

Laatst bewerkt:
Prachtig hoor Rene .

Het lijkt wel een koop turbine ,zo mooi is ie.

Succes ,en tot ziens in Rozenburg.

Martin

Cold rmt

Ja wat een kleurtje al niet kan doen ,dank zij de hulp van GerritJan is er heel wat veranderd aan de turbine,draaid nu super koel 500graden bij 100k en hebben alles in een lijn gemaakt zodat het makkelijk en snel uit elkaar kan worden gehaald,eerder moest de gehele motor uit elkaar om de lagers te vervangen maar dat hoeft nu niet meer. ook een gegoten nvg heeft ertoe geleid dat de problemen van vervorming nu voorbij zijn.
Groetjes Rene.

Bedankt Sandor voor de tip,hadden we niet bij stilgestaan maar nu ik er over nadenk klopt het helemaal wat je aangeeft.de hoppertank filterd ook en dubbel filteren heeft geen zin.maar goed dat ik de foto,s geplaatst heb,nogmaals... thanks!!
groetjes Rene.

groot.

turb1ih7.jpg

oh wat groot!!
voor de liefhebbers ,Hi hi.

hoi rene,

we hebben nu al vele foto,s gezien van je motor (prachtig natuurlijk) maar waneer gaat dat ding nou eens de lucht in?;)
hoppata vliegen met die handel:)

groeten gj

maiden?

Hoi Rene.

Ziet er gelikt uit man (denk dat je topic Gold en niet Cold moet zijn :wink: )
Waneer denk je dat je deze motor is zijn element brengt (in de lucht) ?
Je bent er toch wel met de jetmeeting op 25mei? om te vliegen uiteraard.

Ger.

Gold

Hoi G.J en Ger zeker had het Gold moeten zijn was me niet eens zo gauw opgevallen.
Binnen enkele weken gaat ie de lucht in.
ondertussen turbine weer na gekeken en na inspectie van smering lagers lijkt alles perfect te smeren ,nu kan ie weer in de tt worden gezet.
Acu,s van foto toestellen en Camera,s kunnen aan de lading!!
Als alles goed gaat komen we met twee thundertails naar rozenburg, hopenlijk stuurd Rob de doos spoedig op en kan GerritJan aan het plakken.
Groetjes Rene.

@gertjan
Wedden om een krat bier dat er geen 2x TT vliegend zullen zijn in Rozenbrug van Rene en Gerritjan.

Trouwens ik zal den ook een spotter zijn hoor

Back