R6008hs - 3gx -t10cg

• Topicstarter Topicstarter draaioor
  • Startdatum Startdatum
D

draaioor

Guest
Ik kwam al enkele topics tegen over problemen met de 3Gx en futaba..

Nu heb ik 15 jaar niet gevlogen en is alle techniek en benamingen voor mij hocus pocus, ik zoek me een ongeluk maar mijn chinees is niet al te best.!

Onlangs bij een niet nader te noemen groot rc hobby zaak een R6008HS ontvanger besteld en die werd netjes geleverd ZONDER gebruiksaanwijzing in een doosje van een paddlebar.. (leuk, als je FBL hebt..)

Nu is het binden van een spectrum zender met de 3Gx een eitje, maar ik krijg het met de futaba maar niet voor elkaar.. zelfs niet 1 lampje op de 3Gx :S
Die heeft het altijd goed gedaan, dus waarom die nu niks doet ?
stroom krijgt die, want ik heb met succes de R6008hs gebind en met een test servo aan de praat gehad.

Hoe nu verder ?
de handleiding van align is hocus pocus, wel/niet sbus ?:S

ik krijg het vermoeden dat de R6008 helemaal geen SBUS is.. ik zal waarschijnlijk stekkertjes moeten gaan solderen :( BAH BAH BAH

Die tip stond hier ook al op het forum, maar ik had de verkoper speciaal gevraagd om een s.bus ontvanger, en kreeg dus 1 die niet s.bus is... en dan ook nog bijdehand lopen doen als ik vraag waarom die niet in een orgineel doosje is geleverd (?!!!??) !!!!!
Het lag aan alles en iedereen, tot ik het hem op de man af vroeg waarom het toch altijd aan een ander ligt... juist..

Ik heb een gloed hekel aan dubbel werk, en een s.bus systeem leek mij het meest eenvoudig.. Nu kan ik weer langer wachten ipv vliegen. hiep hoi

Vermoedelijk een ontvanger uit een kompleet set waarvan hij enkel de zender heeft verkocht. Op zich niets mis mee alleen heb je dan geen origineel doosje.
Kan je hem niet omruilen voor een S.bus ontvanger ?

mja.. ben nog ff aan het uitvogelen wat het verlies is in respons als ik m nu aansluit met paars-groen-oranje-etc.etc. of s.bus

Misschien een overbodige melding maar:
Kijk voor de zekerheid in parameter menu van de 10CG even na dat hij voor deze ontvanger op 10 kan. staat en niet op 6of7 kan.

als je dan toch een s bus rx wil wrom dan niet gewoon de 3 kanaals???

Meer heb je dan niet nodig.

FUTR6203SB.jpg

zeker geen overbodige melding..
wat houd het in ?

Houd in dat je voor een nieuw model in je 10CG zender de juiste ontvanger type/opstelling moet kiezen zodat je zender weet met welke ontvanger en aantal kanaal mogelijkheden je gaat werken voor dat model.
Dit kan van belang zijn bij de bezetting/gebruik van het aantal kanalen en de verschillende functies en mixes.

thnx for the tip Danny, gecheckt! 2.4g-7 of 2.4g-10, moet willen.

@gehavo,
dat was ook mijn idee.. en bovendien is die 1/3e goedkoper !

Voor een 700 trex wil dat toch prima ?
Ik vermoed dat het reactie verlies vermindert doordat je 1 schakel uit de ketting weg haalt, en qua ontvangst moet die goed genoeg zijn. ( futaba mag je wel op vertrouwen lijkt me )

Ik heb die RX in combinatie met de Beast X op mijn 6HV. Het werkt gewoon perfect.

Scheelt een paar kabels. Er loopt maar één kabel van je RX naar FBL controller.

Inmiddels na wat telefonisch en mail contact eruit gekomen met de leverancier.

De "oude" ontvanger gaat retour en er komt netjes een R-6208SB voor in de plaats !

Ook al heeft het me teveel uren zoek en pluis werk gekost, en ben ik weer een aantal dagen verder voor ik alles klaar heb, toch ben ik wel heel blij met deze oplossing!

Hoi iedereen,

Met de 3GX is er niks mee. Het maakt ook niet uit welke ontvanger je gebruikt.

Wat wel belangrijk is om te weten, is dat de handleiding van de 3GX (cd-rom) een kleurschema geeft voor de T8FG in combinatie met elk soort ontvanger. De functie volgorde van CH1 t/m CH6 in de T8FG zender is anders dan bij de T12FG of T10 series.

Oplossing is dat je bij een T10 CH3 (geel) en CH6 (paars) bij de ontvanger moet verwisselen en dan is het probleem opgelost!!!

Iedereen die een 3GX wil aanschaffen moet dit aanhouden met een T10 of T12 voor in de toekomst!!!

MVG.Helifreak

Hoi iedereen,

Met de 3GX is er niks mee. Het maakt ook niet uit welke ontvanger je gebruikt.

Wat wel belangrijk is om te weten, is dat de handleiding van de 3GX (cd-rom) een kleurschema geeft voor de T8FG in combinatie met elk soort ontvanger. De functie volgorde van CH1 t/m CH6 in de T8FG zender is anders dan bij de T12FG of T10 series.

Oplossing is dat je bij een T10 CH3 (geel) en CH6 (paars) bij de ontvanger moet verwisselen en dan is het probleem opgelost!!!

Iedereen die een 3GX wil aanschaffen moet dit aanhouden met een T10 of T12 voor in de toekomst!!!

MVG.Helifreak

Kleine aanvulling, bij de 12FG klopt het juist WEL. bij alle andere futaba's NIET;)

mja.. s.bus elimineert het stekkertje stekkertje drama, dat werkt ongeveer net zo als een satelliet voor spectrum..

maar wat een drama om een t10c in te stellen zeg !
Ik had gister voor de grap even een spectrum satelliet op de 3gx aangesloten omdat ik wachte op mn ontvanger... binnen 30 minnen alles klaar, stelt niks voor.. maar de futaba.. pffff teveel functies, en geen handleiding

Dat heb ik juist met spectrum...

In mijn ff10 heb ik alles zo gevonden en aangepast
In mn dx6 ben ik meestal wel ff aan het zoeken voor ik een manier heb gevonden om de aanpassing die ik wil door te voeren..

Leuk, zoveel mensen, zoveel meningen :mrgreen:

Back