raad gevraagd

Mijn zoon is overlaatst thuis gekomen met een rc auto die hij van iemand gekregen had. Nu is hier nog wel wat werk aan maar hij hoopt deze toch in orde te krijgen. Er zijn geen servos bij en niks van bedrading en ook geen zender. Ik heb wat opgezocht op het internet om te kijken over wat voor soort het ging en kom uit bij RC Buggy sport werks zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en is het de moeite om hieraan te beginnen of niet.

Bijlagen

• RC Buggy Sport Werks (3).jpg
    RC Buggy Sport Werks (3).jpg
    16,5 KB · Weergaven: 137
  • RC Buggy Sport Werks (7).jpg
    RC Buggy Sport Werks (7).jpg
    14,7 KB · Weergaven: 138
  • RC Buggy Sport Werks (1).jpg
    RC Buggy Sport Werks (1).jpg
    10,5 KB · Weergaven: 133
2 servo's , een zender/ontvanger en ontvangeraccu+lader zijn de kosten niet meer tegenwoordig.
Als de motor goed is en er verder niks stuk is heb je de auto voor nog geen €100 rijdend.

Als je een beetje slim inkoopt en b.v. een 2dehands zendertje koopt kan je daar zelfs nog ruim onder blijven.

Als er investeringen nodig zijn om hem rijdend te krijgen kan je bv ook even zoeken naar een Kyosho Inferno NEO welke je al voor een 250 euro geheel RTR kunt vinden.

Ik heb geen ervaring met het model, maar als jij/hij/jullie er lol aan hebben is het toch altijd de moeite er wat mee te doen....
Tuurlijk kun je een andere rtr kopen, maar 2e hands weet je ook niet wat daar mee is..
Ik zou eerst eens uitzoeken of hij loopt en wat er evt mist. Plaats evt hier een foto als je er geen verstand van hebt.
Als het enkel de elecronica is wat mist, dat kun je goed werkend voor 2/3 tientjes wel op de kop tikken. En nee dat zal niet het beste van het beste zijn, maar het werkt wel en kun je daarna altijd nog verder zien wat je wilt.

Mocht je er niet uitkomen of wat nodig hebben mag je me altijd even een pb doen.

Ik volg bovenstaande. Maar eerst ook even de diffs, tandwielen en assen van dichtbij bekijken. Motor kun je eens laten lopen zonder electronica bij wijze van check. Als je nog onderdelen voor kunt krijgen (ken het model niet), is een pro. Staat het chassis je na verloop van tijd toch niet aan, dan zijn de servo's, zender niet verloren, kunnen gerust weer verzet worden. Ik zou ook zeggen: 40-50 voor 2 servo's, of nog minder voor een chinees merkje. Basic zender-ontvanger 2.4Ghz 2dehands voor 20 euro. Als chassis verder gekregen is, heb je voor lage kost leuke buggy. Is de motor met een starter? Anders moet je nog startbox bijrekenen ook. en natuurlijk starterzet: gloeiplug, nitro...

Back