Raad voor een beginner

• Topicstarter Topicstarter fakerboom
  • Startdatum Startdatum
F

fakerboom

Guest
Hallo heren,

Hebben jullie adviezen wat een een goed model is om mee te beginnen?
Ik heb al een aantal boten gebouwd. Maar heb nog geen idee wat een goed beginners zweefvliegtuig is?

Groeten Femke

Hoi Femke

Een multiplex easyglider is heel leuk om me te beginnen, ook de multiplex easystar is heel makkelijk en prefereerd mijn voorkeur. de laatst genoemde is wat kleiner span 1,50m.
dus ook meer handteerbaar.

gr Hans

Mijn eerste zwever was de Sunny van Svenson. 100% houtbouw, 2m spanwijdte en vloog zeer goedmoedig en vergevingsgezind. En zeker niet onbelangrijk: leuk om te bouwen. Uiteindelijk werd ie wel verdreven door de F3J :-D

Dat was alweer 12 jaar geleden... Time flies! ;)

Wil je echt bouwen of vooral vliegen?
Er zijn veel goede schuimtoestellen die heel geschikt zijn om mee te leren vliegen, en niet gauw stuk gaan danwel makkelijk te repareren zijn - een voordeel als je moet leren vliegen...
Er is wat voor te zeggen om te beginnen met een schuimtoestel, maar als je graag zelf iets wil maken dan zijn daarvoor ook geschikte modellen.
Heb je al eens gekeken op een club in je omgeving? Dat is zowiezo de handigste manier om te leren vliegen... maar vaak zie je dan meteen wat je leuk vindt, en je kan gericht vragen stellen...

hoi Femke. het is een goed besluit om met zweefvliegen te beginnen....

De EZ* en EZ-glider zijn goede beginnerskisten maar ook de ASW15(via conrad) en de Graupner junior electro. Met al deze zgn schuimpjes is bijna iedereen op dit forum begonnen. Ze worden dan ook regelmatig 2e hands aangeboden.

Het zal nog even duren voordat je als beginner kan gaan oefenen. Het weer moet dan wel wat beter zijn. Vliegen is iets lastiger dan bootje varen. Maar als je zwever in de sloot komt ben jij in het voordeel:D.
ga vooral op dit forum al de draadjes af om ideen op te doen.

Mocht je deze belangstelling voor zwevers doorzetten(en waarom niet) kun je bij mij in Hoeven (25 km) langs komen voor de eerste kennismaking met vliegen.
Kontakt leggen met een club in de buurt is natuurlijk ook een verstandige optie.

Laatst bewerkt:
(nog) niet kopen!

Femke,

Nog een laatste raad: Ga eerst eens kijken bij een club in de buurt voordat je wat koopt. Je kunt via de club misschien ook aan een prima toestel komen.

Als je al wat jaartjes vliegt blijkt dat je steeds meer toestellen gaat bezitten, en dat je op een gegeven moment kisten hebt waar je niet meer mee vliegt of na een crash niet meer repareert.

Dat zijn nu prima vliegtuigen voor jou. Die kun je vaak voor een prikkie overnemen, opknappen en vliegen maar!

Leon

Bedankt voor alle reacties.
Ik ga nog eens een nachtje overslapen.
Moet er eens goed over nadenken of het een kant en klare woord of toch een bouwen. Wat dat kriebelt toch het meest.

Groeten Femke

Back