Raar aerofly pro deluxe probleem, verschillende scenery's = verschillende simulation speeds.

nando

Forum veteraan
Een raar probleem viel me net op. Als ik in winzeln vlieg dan vliegt het toestel langzamer, en reageert alles minder dan bij monument valley. Ik kan dit vooral op rol en vliegsnelheid erg merken, maar als ik op muziek vlieg kan ik in een bepaalde tijd bij winzeln niet een meskant loop vliegen en bij monument valley wel.

Ik vlieg bij winzeln op 111% simulation speed, en als ik het bij monument valley op 90 zet voelt het weer ongeveer gelijk.
Er hapert verder niks, en fps is ~800 dus het is niet zo dat de pc het eigelijk niet aankan oid.

Bekent probleem? Andere mensen ook last van?

Ik vind het vreemd dat het me niet eerder is opgevallen, vlieg toch al wat jaren aerofly bijna dagelijks. Hoewel ik niet regelmatig van scenery verander.

een fps van 800? lijkt me wel super hoog hoor...
een normaal beeld heeft genoeg aan 32fps dacht ik..
start eens opnieuw op en zet de resolutie eens wat lager....
je zal wel zien...
trouwens, 111%???

Winzeln is toch een photoscenery, momument valley een 3d scenery.

Als je eens goed naar je FPS kijkt, zal je zien dat in de 3d scenery deze net wat lager licht. Het verwerken van een zgn 3d scenery vergt gewoon net wat meer dan zon photoscenery. Ik merk hetzelfde in aerofly, maar ook in realflight. Zeker als je ook nog eens de rook aanzet, daalt de FPS in een photoscenery minder dan in een 3d scenery.

misschien dat dat de oorzaak is?

Ketnet, ja 800 is idd belachelijk, maar dat doet hij nu eenmaal, als ik het controleer met fraps of een ander capture programma is het wel lager maar lopen de nummers wel gelijk. De resolutie is al laag. 1024X768
PC kan het echt allemaal prima aan, ook op een hoge resolutie alleen zie ik het nut niet in van een hogere resolutie. Word er niet mooier op (ondanks mijn 24"scherm(en)). Al het andere doe ik 1920X1200.
En ja, simulation speed 111%, alles om maar het prettigst mijn Aeromusical's te kunnen bedenken/oefenen. En krijg nogsteeds niet de elevator authority die ik wil.

Fabian, klopt, winzeln is een fotoscenery, maar draait iets langzamer dan de 3D scenery monument valley in fps. Andersom dus.

Hans, dankje, ik ben dus niet gek...

Vind mss nog het meest raar dat ik het niet eerder gemerkt heb, monument valley was altijd mijn 'thuisbasis' ben enkele maanden geleden naar winzeln overgestapt en heb daar eigenlijk niks van gemerkt :?

Back