raar geluid uit motor.....

ruudxd

Forum veteraan
hallo allen,
als ik met mij auto rijd komt er een heel raar geluid uit?
net alsof ik met een nbitro auto rijd.....
en als ik met de tandwielen over elkaar draai dan stopt ie ineens en dan moet veel harder drukken en dan schiet ie ineens los enzovoort.
wat kan ik hiet aan doen??
oja, is het normaal als ik volgas rij en in dat gat in de motor kijk dat ik dan kleine vonkjes zie?

alvast bedankt,
Ruud

die vonken in de motor is normaal maar te veel is ook niet goed. Het lijkt erop dat er een steentje tussen de tandwiel zit check dat even.

hallo allen,
volgens mij zit er geen steentje tussen de tandwielen.
maar in mijn pinion (zo heet het tandwieltje direct aan de motor volgens mij) zitten wel wat deukjes...
hier een foto:

full

en hier een klein stukjevan de spur gear ofzo...

full

kan het hier aan liggen?

mvg,
Ruud

ps.ik weet niet of de foto's goed zijn heb dit nooit eerder gedaan

Laatst bewerkt door een moderator:
ja waarschijnlijk wel, er heeft een steentje tussen gezeten en dat heeft waarschijnlijk deze schade veroorzaakt.

grtzzz

Die tandwielen zijn naar de hiernamaals door een klein steentje. Wat je eventueel kunt doen is de tandjes van de spur een beetje bijvijlen. Maar eigenlijk het geheel vervangen is beter want het wordt er niet beter op. Kijk nog eens goed of er geen klein steentje tussen de tanden zit ( spur uit de auto halen). Soms is het zo klein dat het moeilijk te zien is.

tja, ik ging af op z'n onderschrift... en ik vind het nogal een kleine motor voor een silver-can, als ik de diameter daarvan vergelijk met de pinion.

huh ....ja daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. maar die motortjes zijn die niet voor 1/18 ipv 1/10?

hallo allen,
ten eerste heb ik een 1:10 brushed en een 1:18 brushless.....
maar ik denk dat ik het al wel weet.
mijn spur smelt wel lijkt het ik zal het zo nog een keer proberen

mvg,
Ruud

hallo allen,
ik ben net effe langs quartel geweest.
hij dacht ook dat er een steentje in zat dus gaar kijken of hij aan een nieuwe pinion en spur kan komen.
hopelijk is dat de oplossing.
oja weten jullie nog iets goedkoops waarmee ik mijn auto sneller kan maken.
een brushless of een lipo?

mvg,
Ruud

Laatst bewerkt:
het ligt eraan wat je wilt met je auto. Wil je alleen wat rondjes op straat rijden of ben je lid van een club? Om de auto sneller te maken zijn al veel verschillende topics over.

hallo,
ik wil gewoon een beetje over de straat rijden.
alleen ik vindt hem nu niet zo hard gaan.
af en toe rij ik over het zand.
oja mijn motor wordt ook heel heet vooral bij dit weer, zou dit op te lossen zijn door zo'n alu ding die op de motor maakt?

mvg,
Ruud

Back