Raar werkend electro bootje

• Topicstarter Topicstarter Kesum
  • Startdatum Startdatum
K

Kesum

Guest
Wanneer wij onze 7,2V 2100 mA accu aansluiten op onze electroboot, dan loopt de motor al. Zelfs als deze is uitgeschakeld. Wanneer wij de boot aanschakelen gaat hij harder lopen, als we proberen om de snelheidsregelaar te kalibreren, lijkt deze uit het bereik van de zender te zijn, hij gaat dan alleen nog maar harder draaien. gas geven lijkt geen invloed te hebben op de snelheid. De snelheidsregelaar word extreem heet Tevens is de accu binnen 1 minuut leeg. Sturen werkt wel naar behoren. het probleem lijkt ons dus de snelheidsregelaar. Hoe kunnen wij deze zo instellen dat wanneer je de boot aanschakelt hij niet meteen gaat draaien, maar pas wanneer wij daar via de zender opdracht voor geven.

Model: Graupner Stiletto

binnen een minuut leeg dan heb je zeker iets niet goed.... kortsluiting???

zul je iets meer gegevens achter moeten laten
soort regelaar etc etc

en veel regelaars moeten geprogrameerd worden
maar ligt er weer aan welke je hebt.

gr.Han

Het model regelaar is een Graupner SC2001. het probleem met de accu is inmiddels verholpen.

Hoe kan ik de regelaar programmeren??

eeh probleem met de accu verholpen? dus hij is niet meer na een minuut leeg?

maar goed, een regelaar draait over het algemeen helemaal niet als er geen zender aanstaat. En kortsluiting lijkt mij ook niet waarschijnlijk omdat de servo wel gewoon werkt. Of zit er een aparte ontvangeraccu in?

Ik zou de regelaar eens proberen met een andere ontvanger, accu en andere motor en kijken of die dan wel werkt.

succes

Greetz Kor van essen

de accu verkeerd om aangesloten? (+ en - omgedraaid) heeft soms hetzelfde effect. mischien een soldeer foutje gemaakt...
of zit de reglaar mischien in het verkeerde gaatje van de ontvanger. (perongeluk in het accu slotje gestoken. ipv in kanaal 2?

groet,

vinze

klinkt inderdaad als accu verkeerdom aangesloten op regelaar...
(heb dat ook eens gehad :oops: )
Mag je blij zijn dat regelaar en de rest wat daarop aangesloten is..
het hopenlij nog steeds doen..

Nou hij was eerst geoxydeerd toen is hij voor reparatie naar Graupner gegaan. hier hebben ze hem gerepareerd (hij deed eerst helemaal niet) en opnieuw ingesteld, sindsdien doet het probleem zich voor. Voor de rest heb ik er ook helemaal geen verstand van. Ik heb een keer zo'n ding gekocht ik kan de kabels aansluiten en de accu opladen maar daar blijft het bij.

Waar heb je hem voor reparatie aangeboden ??, zij kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen, ....................Peet.................8)

Grappig ik had hetzelfde met mijn RC vliegtuigje:P
ben in de weer geweest met een soldeerbout en nu doet ie het helemaal niet meer :(

Back