rabbit rodelmodellbau

Hallo,
ik heb hier op zolder nog een kitje liggen van de rabbit racer. deze heeft een wingspan van 82cm.

nu zou ik deze electro kunnen maken met een 4cell ofzo,

maar ik zou eventueel overwegen om er een kleine methanoller op te zetten...
1,7cc zegt men?
dit om mee te vliegen met enkele grotere rasanten op de club en lazer arrows... en gewoon omdat je met methanol minder moet nadenken(hoeveel amps,koeling,vliegtijd,bolle lipo's,en gewoon goedkoper dan electro,...

is een 1,7cc goed hiervoor? en welke kan ik dan het best nemen?
want het enige dat ik echt kan vinden zijn enkel 2,5cc's.
clublid heeft nog deze nieuw in de doos:
thunder tiger TT-GP15 2.5cc mss dat deze past?
of een webra 20 speed??

Race_Rabbit.jpeg

Laatst bewerkt:
ik ben hem stilletjesaan aan het afwerken, vleugel is klaar om te coveren.
romp is door iemand anders gebouwd, en in principe verkeerd gebouwd... balsa binnen en multilex buitenkant(moet natuurlijk anders)
soit, het model zal dan wel iets rechthoekiger zijn...

zaterdag eens een 2,5cc proberen(weegt een 40gram meer)
ik heb een 90cc tankje liggen, er zitten nu 2x hitec 65MG's in en dan nog een onbekende voor gas(moet nog een plaats krijgen)

maar de stroomvoorziening...
ik kan bv voor een 2cell lipo gaan +ubec+schakelaar.
maar ik heb hier nog 4 losse nimh celletjes liggen die ik tot een pakje kan maken. dit is wel slechts 350mah.... zou dit genoeg zijn? ik heb er nog eentje van 700, maar die grootte is enorm in vergelijking....

super,
rompje zal ik dan proberen toch wat in vorm te schuren, maar eerst de motor erin ploefen...
zij zetten de motor op het plan met de cylinderkop opzij(uitlaat onderaan)
de rasant van clublid, daarvan zit de cylinderkop bovenaan... wat is feitelijk het best voor een pylon modelletje... of maakt dit hier niet zoveel uit?
op hun manier land je wel op de uitlaat(maar is mss beter voor de prop:p)

het gaat om deze motor. gewicht is lichter dan opgegeven +-160gram
http://www.tiger.com.tw/product/9011.html
ze schrijven een 8x4prop voor om te roderen en een 8x5prop om te vliegen... we zien morgen wel:)

Laatst bewerkt:
Back