Race body voor TT 01 ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door guyken, 9 mei 2021.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ik zoek een race body voor mijn TT01 . Is dit iets of er over ?
    zooracing-hellcatzr.jpg
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Gezien race bodies voor 190mm brede tourwagens zijn zal dat gaan passen. Dergelijke bodies moet je ook nog helamaal uitknippen en van gaten voor de bodyposts voorzien.

    Ik heb alleen een kleine vrees dat de getoonde body met de lage neus misschien niet zo laag te monteren is omdat de TT01 nog lange dempers gebruikt en dus een hogere dempersteun. Als dat het geval is zal het niet veel verschil zijn en kan je of de body een hgaatje hoger zetten of op de plekken verwarmen en van binnenuit dan een deukje duwen.
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Dank u Roelof voor de snelle respons , mag ik misschien een extra vraagje stellen ? Wat kan nog bijdragen aan optimaliseren van een TT01 ? Bij ons in de club hebben we vooropgesteld dat we allemaal met deze wagen rijden . Ik ben vooral benieuwd naar banden maar andere tips zijn ook welkom ?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoek even de diverse Tamiya cup topics op, daarin is al diverse malen beschreven wat nuttige opties zijn.
    Overigens de toegestane opties beschreven in het Tamiya cup reglement zijn precies de meest helpende opties.

    Maar zijn er geen reglementen dan? Meestal is een TT01 klasse bedoeld om goedkoop te racen dus met maar een aantal toegestane opties.
     
    guyken vindt dit leuk.
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    We zijn maar een kleine club en dus geen strikt competitieregels . En ik heb al gezocht overal op internet ivm TT01 . Meestal is de info gedateerd . Ok , het is niet het van het de TT 01 maar ik vindt hem toch leuk om te experimenteren en bij te leren . En overal waar ik al gelzen heb , vindt ik info betreffende servo , esc , shocks maar banden ? Wij rijden op asfalt buiten . Nu heb ik wel onlangs een paar rain tires van het merk Schumacher gekocht en die plakken aan de grond . Het zou wel leuk zijn om het TT 01 topic wat nieuw leven in te blazen tenzij het absoluut veroudert is nu ?
    Misschien wil iemand dan de nieuwe trends doorgeven maar geen drift aub .
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Laat ik je een paar hints geven op basis wat ik weet (ik rij niet zo'n ding). Er zal overigens weinig veranderd zijn gezien de auto al jaren hetzelfde is.

    1) Aluminium proppelor shaft en stuurinrichting doet de auto al beter rijden.
    2) optionele set om camber in te stellen
    3) oliedemper set (hoeft niet specifiek de TRF set te zijn)
    3) voordiff locken (er is een blokje voor)
    4) indien nodig de fast gearing set
    5) andere motor toegestaan?

    Voor of eigenlijk na het rijden in de tijd naar de volgende sessie:
    1) altijd je banden schoonmaken
    2) direct insmeren met een gripmiddel
    3) als je hebt in de bandenwarmers steken op 50 tot 60 graden

    En even googlen op de "hudy setup book" waarin je heel veel nuttige info zult vinden.
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Toppie , goede tips Roelof . Dank . Nog vraagjes als het kan ? Voordiff locken ? Waarom ? En het gripmiddel voor de banden , ik deed dat altijd de avond voor het rijden ?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Met een gelockte voordiff stuurt de auto beter maar dat is iets wat je vooor jezelf moet proberen.

    Bandensmeer raakt snel uitgewerkt, daarom eigenlijk met iedere keer dat je gaat rijden opnieuw smeren.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    In wat voor opzicht gaat de auto beter rijden van een aluminium as?
    Word hij daar directer van of iets anders?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De proppellor shaft die over het midden van voor naar achter loopt is standaard van plastic en erg flexibel. Door het torderen krijg je een vreemde verhouding in aandrijving voor en achter.
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Hoe stel je brakes in op zender ? Ik heb een zender die ABS biedt maar is een stock servo van TT 01 daar goed genoeg voor ?
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat heeft een servo bij een TT01 met de rem te maken? (Tenzij die omgebouwd is naar brandstof....)
     
  13. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    ABS op een zender zorgt dat een elektroauto in pulsen/schokken remt, ben je in mijn ogen niets mee omdat je auto sowieso snel stilstaat, maar ervaar het zeker zelf, misschien ben je er fan van.
     
    guyken vindt dit leuk.
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Werkt niet met gewone stock servo o^TT01 :( Misschien met een rappe savox wel maar zover gaan we nog niet . Ben een beetje de grenzen aan het uitzoeken van wat een TT 01 kan of niet kan . Ik heb nu de gewone shocks , zouden oliedempers meerwaarde zijn ?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Nogmaals, ABS is een remfunctie en er zit helemaal geen servo op de rem......

    Met de ESC is prima een ABS te gebruiken maar persoonlijk vind ik dat het het gevoel uit de rem weg haalt. ABS is niets meer dan een pulserende rem.
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wel net als in het echt pulserend . Ok begrepen . Dat gaan we dus niet gebruiken .
     
  17. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Er zit niets van sensoren op een rc auto, dus je zal 'altijd' abs-pulsered remmen,
    Niet enkel wanneer nodig (= als je remt zonder dat de auto vertraagt en dus doorslipt zoals bij schaal 1:1)...

    Je hebt toch een elektrische regelaar, en geen mechanische schuifweerstand met een servo op toch?
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Een TT01.... Die komen niet met mechanische regelaars.
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  19. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    https://www.tamiyaclub.com/tcimages/5793/img5793_04012006180953_1.jpg
    Daar staat toch: a "3 step forward & reverse speed controller is included"

    meer: https://www.tamiyaclub.com/forum/in...as-the-enzo-tt01-the-last-msc-equipped-model/

    meer, zie laatste foto: https://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=52129&id=16876

    meer: hier eentje origineel ingebouwd: https://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=38189&id=2840

    Zal een laatste model geweest zijn met de MSC, dus de éérste van de eerste generatie TT-01, 15 a 20j oud.


    Je weet nooit hoe creatief iemand is, misschien vandaar de dubbelzinnigheid over 'mijn servo is niet snel genoeg voor abs'...
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2021
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Poeh hey, dan moet dat 1 van de 1e TT01 series geweest zijn.
    Maar met zo'n regelaar gaat ABS sowieso niet werken omdat bij die regelaar de rem op de middenstand zit.
     

Deel Deze Pagina