aangezien je "goedkoop" wilt, zal je al de meeste dingen bij chinese sites/shops kopen (banggood,aliexpres,enz...). Er zijn verschillende maten van frames waarmee je een racer kunt bouwen, waarbij de 250 class het meeste voorkomt. Een frame die zeer populair en goedkoop is, is de zmr250. Deze is beschikbaar in zowel glasvezel als koolstofvezel (carbon fiber).
zelf heb ik ook een carbon fiber versie, en heel tevreden van. Ook zijn der tal van klonen op de markt die ook heel interessant zijn (zelf heb ik ook een qav-r die heel leuk vliegt).
Motors zijn er echt enorm veel keuzes naargelang het budget. Zelf ben ik ook een fan van de emax motoren, waarbij de rs2205 een van de "top"motoren op de markt zijn voor deze prijsklasse/budget. Duurdere motors zijn lumenier en t-motors etc.. maar deze gaan al rap naar de 25-30€ per motor. Ik zou zeker kiezen voor motors en esc's die 4s aankunnen, want later zul je er zeker naar upgraden. Er zijn heel veel merken van motoren in verschillende maten dus daar zal je zelf een keuze moeten maken van welke grootte je motoren neemt, en welk budget je hiervoor neemt. Esc's op een budget zou ik gaan voor de littlebee's (20a). Deze zijn een goede keuze voor een goed prijs (rond de 9-10€). Ik zou zeker kijken naar esc's die Blheli firmware kunnen gebruiken ofwel KISS esc's maar deze zijn dubbel zo duur als andere esc's op markt.
Flight controller kan je kiezen voor Naze32, Sp F3 racing, Kiss, lumenier etc... dit is allemaal een persoonlijk keuze.
een vlug lijstje van wat je allemaal nodig hebt om te beginnen:
+ 1 frame
+ 4 motors (eventueel reserves)
+ 4 esc's (evt reserves)
+ 1 flightcontroller
+ 1 pdb (maak het veel gemakkelijker en netter)
+ 3s/4s batterijen.
+ veel propellers (want je zal er veel breken

)
+ materiaal zoals kabels, xt60's etc om de build te vervolledigen.
Hopelijk hebt je hier iets aan, want het antwoord op deze vraag is zeer ruim aangezien er zoveel verschillende producten op de markt zijn. Als je al iets zekerder bent van welke maat van racer je wilt en budget je hebt voor de componenten zullen we je zeker nog veel beter kunnen helpen

.
grts Bossy