race weekend Lingen(DE) 17 en 18 januari 2015

Hallo,

Binnenkort is het weer zover, wij de MAC Lingen organiseren in de Emslandhallen in Lingen tijdens de Modelbouw beurs EmslandModellbau opnieuw de Nieuwjaarscup.

In de afgelopen jaren was het steeds duidelijk dat plezier en meedoen het belangrijkst zijn.

We hebben juist daarom altijd een groot deelnemersveld, en het rijden voor veel toeschouwers rondom het circuit en op de tribunes maakt de competitie alleen maar interessanter.

Alle belangrijke informatie vind je op onze webpagina www.maclingen.de/neujahrscup.

Zoals informatie betreffende het evenement, het reglement, het online-inschrijfformulier en de actuele inschrijvingen.

Inschrijven kan alleen via het online-inschrijfformulier www.maclingen.de/neujahrscup/inschrijfformulier.

Er zijn Maximaal 73 startplaatsen !!!

begroeting

Andreas

van de MAC Lingen

www.maclingen.de
www.facebook.com/maclingen
 
Hallo beste RC vrienden,

Graag willen we alle deelnemers bedanken voor de sportieve en gezellige deelname dit weekeinde aan de Neujahrscup in Lingen. Het was een geslaagd weekeinde met goede en faire RC actie. Ook de sponsoren willen we bij deze nog eens bedanken en natuurlijk onze verenigingsleden die van donderdag tot en met zondag druk zijn geweest om alles goed te laten verlopen.

Wij wensen jullie allemaal een gezond en sportief 2015 en hopen dat we elkaar in 2016 weer terug zien in Lingen.

Met vriendelijke groet,

Andreas
van de MAC Lingen

Modell Auto Club Lingen e.V. - MAC - Lingen e.V.
www.facebook.com/maclingen
 
De layout was 100x leuker dan vorig jaar. De X1 was fantastisch op foam.....de eerste dag, toen op dag 2 de grip omhoog ging begon de voorwielophanging te vervormen waardoor de auto erg lastig te rijden was.

Erg leuk weekend gehad, iedereen bedankt voor de gezelligheid!!
 
Het was erg leuk, gezellig en er werd weer erg hard gereden!
Ik zeg: Volgend jaar weer!
Misschien dan een motor voorschrijven voor de F1 klasse en 0 graden?
Wordt het nog closer racen!
 
Tja, een 21.5 met blinky regelaar gaat hard zat (9,9 ;-)) En dat vond ik ook het grootste probleem dit weekend, weglopen in het binnenveld en dan op het rechte stuk door iemand met een 10.5 de baan afgereden worden.....

Persoonlijk zou ik maximaal 17.5 doen, dan komt er ook idd meer close racing!!
 
toen op dag 2 de grip omhoog ging begon de voorwielophanging te vervormen waardoor de auto erg lastig te rijden was.

Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Wat begon er te vervormen en hoe merkte je dat?




onno
 
Bij de X1 voorwielophanging kan caster en camber dmv inserts in de middelste driehoek worden gewijzigd, door de grote krachten met foam op tapijt en de harde afzettingen, kunnen de paaltjes waar de carbon plat op zit verschuiven en kunnen camber en caster uit elkaar gaan lopen waardoor de auto niet meer symetrisch is.

Overigens verwacht ik dit op lagere gripbanen en buiten niet!!

Xray-X1-10_zpsqbnqt5ti.jpg
 
Dank je voor je uitleg.

Maar dit zou betekenen dat ook buiten bij een beetje aanrijding (bijvoorbeeld ruw over een curb), dat alles verschoven is.



onno
 
Back
Top