radar gun

ik dacht ik deel dit even met jullie, misschien hebben meer mensen interesse :)

radarpistool%20(1).jpg

"Hoe hard dachten wij te rijden?"

25euro vind ik een heel zacht prijsje voor een radargun.

plus de vraag hoe betrouwbaar het is.
De apparatuur die de politie gebruikt wordt keer op keer afgesteld en geijkt, en dan nog moeten ze de snelheid standaard corrigeren op een bon omdat er een afwijking in kan zitten.
Het is misschien 2 keer leuk maar denk dat de lol er snel af is, zeker omdat je nooit weet hoe goed hij werkt.
Denk dat je meer succes hebt met een afgepaste afstand nemen, begin en eindstreep en dan gewoon meten hoelang je erover doet en daarmee je snelheid uitrekenen

Een kleine teleurstelling:
Een van de forumleden heeft dit speeltje ook en 'm gebruikt bij het opvoeren van zijn Sea Jet Evolution van Robbe.
Tot 40 km/uur kon het apparaat de snelheid meten, daarna was het finito.
Het forumlid in kwestie weet niet of dat te wijten is aan "teveel plastic" of "te klein".

Dus verwacht geen wonderen...

Tis al knap dat metingen gelukt zijn. We hebben het hier een keer geprobeerd tijdens een meeting met auto's , helaas ... Dat ging dus niet werken :nooo:

Toen zijn we maar weer overgestapt op m'n bushnell , dat werkt wel naar behoren ;)

Als er iemand een echte radargun zoekt, heb ik nog een Prospeed liggen.
(de oudere 2-digit versie, met modificatie meet deze tot 250Mph).

Groet,
Gerben

je hebt ook een app voor de iPhone en iPod Touch dat je daar kan opmeten hoe hard je auto rijdt. Je moet alleen wel je dure apparaat op je modelauto zetten :eek:

je hebt ook een app voor de iPhone en iPod Touch dat je daar kan opmeten hoe hard je auto rijdt. Je moet alleen wel je dure apparaat op je modelauto zetten :eek:

en met welke techniek werkt dat dan want iphone ipad hebben geen radar aan boord...

net als die zogenaamde ventilator functie in de iphone???

apple gebruikers laten zich ook alles aan praten...

De Bushnell Velocity en de Bushnell Speedster II redden het ieder makkelijk tot 200mph danwel 320km/u. Snelheid is erg nauwkeurig, naast de laser van oom agent nog geen km/u afwijking en ook op de GPS vanuit de auto op objecten langs de kant exact dezelfde snelheid gemeten. Op eBay zijn ze voor zo'n 100 dollar te vinden. Ik heb hem nu al 3 jaar en nog steeds dezelfde dikke batterijen erin (Duracell) dus stroom verbruikt het amper. Leuk voor de snelheid van autootjes en snelle vliegtuigen maar ook om de buurjongen eens duidelijk te maken dat een toename in het aantal decibellen niet garant staat voor meer snelheid. :mrgreen:

Overigens valt het vaak erg tegen als je de werkelijke snelheid ziet. Geluid voegt een hoop toe aan de snelheidsbeleving. :yes:

bushnell_radar_gun.jpg

Laatst bewerkt:
... Een van de forumleden heeft dit speeltje ook en 'm gebruikt bij het opvoeren van zijn Sea Jet Evolution van Robbe.
Tot 40 km/uur kon het apparaat de snelheid meten, daarna was het finito.
Het forumlid in kwestie weet niet of dat te wijten is aan "teveel plastic" of "te klein" ...
Steeds wisselende reflecties van het (kabbelende) water?

Steeds wisselende reflecties van het (kabbelende) water?
Op water is redelijk lastig. Je moet het voorwerp sowieso echt direct zien te raken. Modellen zijn klein en hebben vaak heel weinig "reflecterend" oppervlak. Op vliegtuigen geeft een carbon propellor ook nog eens een valse uitlezing als je die "raakt". Het valt niet mee op een oppervlak van een paar vierkante centimeter precies te raken. Een mooi vizier zoals op de radar van de politie zit er niet op. ;)

Back