Justin, heb ik net gedaan (bedankt voor de tip) maar ze konden hem niet vinden.
opgelet echter, ik ben gewoon wat huiswerk aan het doen. Tegelijk bekijk ik ook de mogelijkheid om vanop plan iets te creeren.
Ik vind zo'n radersleepboot wel echt iets anders, maar ik moet nog uitmaken wat ik kan doen. (je weet wel : tijd, geld, goesting) Mijn huidige boot zal me de komende 2-3 maand nog bezig houden voor afwerking.
pro en con's
pro Glasgow Grauper
+ raderwerk is mooi en funtioneel gedaan
+ dek is in hout en heeft potentieel (mits eigen beplanking zoals Piet)
+ niet te duur, iets van een 275 Euro voor de kit, beslag en raders
+ afmetingen en gewicht zijn juist goed en geven plaats voor stoomgenerator en verlichting etc...
+ het model staat me aan, enkele mast, schoorsteen en duidelijke lijnen van een sleepboot.
con Graupner
- vind niets terug over de echte Glasgow
- niet veel detail, vergeleken met een
http://www.modelslipway.com/ kit mis ik wat echtheid in de details.
het laatste punt weerhoud me momenteel echt wat, mijn vrouw haar boot is ook zo'n "schaal, maar niet echt schaal" model.
als je die zet naast een Smid sleper (of Parat) van jullie hier op het forum zie je direct dat het niet echt is.
Ik heb de foto's van Piet in hoge resolutie bekenen en merk dat de boot echt wel mooi is, maar ergens wringt het een beetje. Je herkent de standaart stukken die Robbe en Graupner op vele boten gebruiken en ik mis de grote mate van detail die ik op sommige schepen zie.
Nu, een mogelijkheid is de glasgow een wat meer aan te kleden met bemanning etc.. en foto's te zoeken van een echt schip en hier details uit te halen. Misschien dan enkele stukken zelf te maken ipv uit te kit te halen.
Patrick