Radian Pro

Hallo medepiloten!!
Ik vlieg al een tijdje met een Hype Wow elektro zwever.
Kan niet anders zeggen dat dit toestel mij zeer goed bevalt.
Zou er bijna een tweede van bijkopen.
Maar............ik zat met een slinks oog ook te loeren naar een Parkzone radian Pro.
Mede omdat die kist ook erg goed schijnt te vliegen en.......omdat er remkleppen opzitten.
Nu doe ik al het vervoer van mijn toestellen per fiets of per motorfiets.
Heb geen helige koe tot mijn beschikking.(bewuste keuze)
Mijn vraag aan de piloten die inmiddels al met een Parkzone Radian Pro vliegen:

Zijn de beide vleugelhelften makkelijk deelbaar voor transport??
Want 2 meter lappen is voor mij te lastig om te vervoeren per fiets of op de motor.
Ik hoor graag van de eigenaren die ermee vliegen hoe die vleugels in elkaar steken en belangrijker.......kan het voor het toestel geen kwaad om telkens de vleugels te demonteren en monteren voor transport?

Ik stel deze vraag omdat het bij mijn Hype Wow echt ingenieus opgelost is.
De vleugels zitten namelijk boven op de romp vastgeschroeft met 2 bouten.
Ideale manier vind ik.
2 tellen werk om de vleugels los en vast te zetten.
Maar ik vermoed dat het bij die Radian Pro een kwestie is van insteken.
En we weten allemaal wat telkens insteken op de lange duur doet met schuim: speling!!
Hoor het graag van de geleerden.
Vr Gr Erwin

je zou ook kunnen kijken naar een van de zwevers van staufenbiel dat zijn hele goede modellen van gfk met een balsa vleugel die stuk voor stuk heerlijk vliegen!
JAVELIN RTF 1,8m (mit Motor, Regler und Servos) | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle

zo had iemand bij ons op de club dit zwevertje en die ging elke keer mee en had een heel leuk vliegbeeld lange vliegtijd en ging als een speer omhoog in de termiek!

schuim modellen vliegen goed maar een balsa model vliegt echt vele malen strakker als een van schuim naar mijn ervaring.

maar de keuze is aan jouw ;-)
COUGAR 1,4m | Electric-glider | Modelplanes | Models

ik heb op het punt gestaan om deze te halen maar ik spaar toch maar door naar een tangent alpina 3001 ;-)

Ontzettend bedankt voor je reactie.
Ik deel je mening en geef je volmondig gelijk dat een GFK toestel veel strakker zal vliegen dan welk schuimen toestel dan ook.
Zit er daarom ook hard over na te denken.
Enige nadeel wat ik heb is dat ik en de anderen waarmee ik vlieg wildvliegers zijn.
Wij hebben geen strak club veld tot onze beschikking.
Daarmee is het landen vaak een lastig iets omdat onze toestellen beschadigt kunnen raken door losliggend puin.(steentjes, pollen, overig losliggend spul)
En helaas gebeurt dat ook.
Met schuim boeid dat niet zo erg, want ik vul de gaten op met Depron en klaar ben ik.
Maar met een mooie dure kist van GFK met Oracover overtrokken vleugels ben ik erg 'bang' dat dat een keer misgaat tijdens het landen op slechte bodem.En zou dat erg zonde vinden.
Vandaar mijn wijfel nog.
Vr Gr Erwin

Back