Radian Pro.

Zo eindelijk de bestelling de deur uit gedaan voor de Radian Pro.
Dan snel gaan bouwen, (nou ja snel ?) het weer is niet je van het.
Daarnaast hebben we nog vijf weken vakantie voor de boeg.

Wordt vervolgd dus.

Groeten, Marcel.

Nou, ongeacht het weer zul je nu ook niet echt weken bezig hoeven zijn met de bouw van zo'n Radian apparaat.
Het is volgens mij eerder dat je in uren spreekt dan in dagen of weken en meer van monteren dan van bouwen. :mrgreen:

vliegt goed maar kijk uit met het maken van hogere snelheid, dan gaat de staart zwabberen en stuurt hij niet meer (alleen richting de grond...). Snelle duikvlucht kan ik je afraden.
Verder wel een leuk toestel om met flaps te experimenteren en vliegt makkelijk.
Succes met de "bouw"

Groeten Peter.

vliegt goed maar kijk uit met het maken van hogere snelheid, dan gaat de staart zwabberen en stuurt hij niet meer (alleen richting de grond...). Snelle duikvlucht kan ik je afraden.
Verder wel een leuk toestel om met flaps te experimenteren en vliegt makkelijk.
Succes met de "bouw"

Groeten Peter.

Dit kan een clubgenoot van mij beamen. Ging te hard, flutter en geen enkel reactie meer op hoogteroer. Recht de grond in..

zo is de mijne ook om het leven gekomen helaas dus vandaar de waarschuwing.
Om lekker wat te thermieken en rond te vliegen een leuke kist. Had ook MPX stekkers voor de vleugels gemaakt, dan hoef je niet steeds de stekkertjes in de ontvanger te steken. Op veld heb je hem dan zo vliegklaar.

Groeten Peter.

Om het flutteren tegen te gaan kan je onder en bovenop de staartboom een carbonstrip van 4x1mm plakken. daardoor wordt de staart een stuk stijver. Hier heb ik het gedaan op mijn Reichard Mandarin. Ook op mijn TopmodelCZ Astra die fluttert als ie te hard gaat werkt dit erg goed.

mandarin-3.jpg

Back