radiator grasmaaier kapot.

Van onze clubmaaier een TORRO groundmaster 322 is de radiator kapot. Door een gebroken as is er in de radiator een groot gat geslagen. een bedrijf dat gespecializeerd is in het repareren van dit soort zaken durft het niet meer aan, zij zijn bang dat als ze de vlam erop zetten dat het ding geheel uit elkaar valt.

Nu zijn er meerdere opties, de eerste was plakken met speciale epoxy, maar dat werkt niet hebben we vandaag gemerkt.

de 2de optie is toch proberen te solderen maar dan proberen alleen de werkelijke plek warm te stoken en daar een plaatje koper op te zetten.

de 3de optie is een nieuwe radiator, maar dat kost ruim 1200 euro.

Als laatste optie, maar daar weet ik niks van. Kunnen we lukraak ergens een radiator en oliekoeler nemen en die aanpassen en inbouwen?

heeft die maaier ook een kleine radiator als oliekoeler?

een andere radiator plaatsen kan normaal gesproken wel, mits je de aansluitingen passend hebt/maakt. mag ook wel iets groter zijn, is normaal ook nog geen probleem. (kleiner zou ik echter zeker niet gaan.)

wat je ook kunt proberen is de buizen die kapot gegaan zijn, plat knijpen en omvouwen. (en dan solderen.) dan zou je de radiator weliswaar iets kleiner maken, maar zou die in ieder geval dicht moeten zijn.

heb je evt een foto van 't dingetje? :)

In de onderbak zit nu een gat ter grote van een euro muntstuk. De koeling van de hydrauliekolie loopt door de onderbak van de radiator, tenminste daar zitten enkele buizen in waar de olie door heen loopt.

We gaan nog een keer kijken of hij niet toch te solderen valt, en als dat niet lukt moeten we maar eens kijken of we ergens een gebruikte radiator kunnen vinden met oliekoeling.

Maar dat mogen andere leden gaan doen, ik heb er geen tijd meer voor.

Laatst bewerkt:
Back