Radio controller reikwijdte

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door flyer37, 12 mei 2020.

  1. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Spanwijdte 68 cm: een mini-stipje. Waarvan je niet ziet hoe hij precies vliegt en hoe hij reageert als je probeert te sturen. Voor zo'n klein toestel is 300 meter al heeeel ver weg en dat ligt niet aan je ogen.
     
  2. flyer37

    flyer37

    Lid geworden:
    17 mei 2013
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zaandam
    Nogmaals dat verschilt per mens. Ik heb er geen moeite mee om het te zien, jij wel helaas. Voor jou wordt het wat dichterbij vliegen ipv ver weg. Meer kan ik er niet van maken.
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.736
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Op zich is het helemaal niet interessant of je het wel of niet kunt zien.
    Wat geldt is of het bij je club is toegestaan.

    Dat antwoord heb ik hier nog niet gezien.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2020
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    De vraag is of hij de zenderset kan gebruiken voor normaal modelvliegwerk. Als de set als full range wordt aangeprezen hoef jij je daar geen zorgen over te maken.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.736
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat was mijn vraag niet:
    Dat was mijn vraag.
     
  6. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Arendsoog,

    500 meter kan, met een zwever van 2700mm span, in de thermiek waarbij remkleppen niets hielpen is het mij gelukt om er zicht op te houden. Knipper je een keer met de ogen, ben je em bijna kwijt.
    Zweet in de ..... Maar een poosje later was ie weer veilig op de grond

    Zelf zou ik zo'n zender alleen voor indoor gebruiken. Ik heb geen goed gevoel over deze zender. Maar dat is mijn gevoel

    Succes ermee! Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft
     
  7. flyer37

    flyer37

    Lid geworden:
    17 mei 2013
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zaandam
    Ja moet wel lukken. Ik ben sowieso niet van plan om 500 meter afstand te vliegen maar gewoon voor de zekerheid probeer ik binnen de 200 a 300 meter te blijven. Maar moet wel lukken die plezier!
     
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Heb meerdere malen gehad dat een toestel zga onzichtbaar werd. Vooral met harde wind en een licht toestel. Soms uit handen gegeven tot ik vroeg: zie je hem nog wel? Ja hoor! 3 seconde later, kan je hem overpakken? Zie hem toch niet meer zo goed... voor dat we een discussie beginnen dat ik eerder had moeten ingrijpen etc, wil ik zeggen dat het toestel soms zo klein was dat ik alleen aan de bewegingen van de stip kon zien welke kant ik op vloog, gelukkig altijd goed gekomen. Maar nooit problemen met ontvangst gehad(dx8 niet meerekenen), belangrijk is inderdaad dat er geen obstakels zijn, of zendmasten etc.

    Mijn spektrum dx8 had er jaren geleden wel veel last van, maar als je goede full range ontvangers monteerd, en er rekening mee houdt hoe deze te plaatsen in het toestel, dan voorzie ik geen problemen dat je buiten je bereik gaat vliegen, buiten het bereik van je ogen is een ander verhaal, ook al denk je volgens mij van niet. Op 50 meter afstand vliegen met een laaghangende zon is al een uitdaging. Leg je focus meer op het vliegen en plaatsing van de elektronica in je toestel. Bereik ga je geen hinder van ondervinden, zeer onwaarschijnlijk zolang je geen fpv gaat vliegen.

    De term storing, of hij reageert niet meer!! Ligt vaak aan iemand zijn handen en ogen.
     

Deel Deze Pagina