Radiografisch vliegtuig bouwen voor school

Discussie in 'Beginners' gestart door Marco, 21 nov 2002.

  1. Marco

    Marco Guest

    Hallo,

    Voor school moeten wij een profielwerkstuk maken, wij hebben gekozen voor een radiografisch vliegtuig bouwen,met behulp van de onderdelen van een RC-autootje.

    Kan iemand her ons wat tips geven over hoe wij dit het beste kunnen aanpakken

    Marco en Roel
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.741
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tja, er zit veel meer aan vast dan je zo op het eerste gezicht misschien zo denken.
    Hoewel, als je dit forum eens doorstruint kom je al een hoop informatie tegen. Neem alle raadgevingen, zoals het niet op eigen houtje proberen te gaan vliegen maar tijdig lid worden van een club, serieus.
    Onderdelen van een RC-autoootje? Zoals? is het de bedoeling om de werking van het geheel te demonstreren, of moet het echt vliegen?
    Ga er maar vanuit dat dit soort radioapparatuur (nu) niet ( meer) bruikbaar is voor het besturen van een vliegend model.
    Kon je vroeger nog wel experimenteren met supersimpel spul, en had je bij mislukking (een crash) voornamelijk jezelf, tegenwoordig is deze werkwijze veel te riskant en kan bij extreme pech zelfs alle andere modelvliegers tot schade zijn.

    Maar ik ga er vanuit, dat jullie met iedere goede raad je voordeel willen doen. Vul ook even je profiel in, dan weet iedereen, wie je bent....

    Succes! :wink:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    download een tekening, zijn er genoeg van, kijk maar eens op www.modelbouwgids.nl Zou wel nieuwe apperatuur kopen, desnoods 2de-hands, wij krijgen daar op school nl geld voor.
     
  4. tigermoth

    tigermoth Guest

    Ik heb vroeger met de besturing van een RC bootje (ongeveer zelfde besturing als een rc speelgoed autotje)

    een zweefvlieguigje bestuurbaar gemaakt

    ik ga er van uit dat jullie weten hoe een vliegtuig aerodynamisch werkt?

    je bouwt een "vrije vlucht zwever"..
    deze kunnen in principe al vliegen zonder besturing, maar:
    meestal gaan er voorin loodjes in om het zwaartepunt op de goede plaats te krijgen..
    doe er geen loodjes in, maar je besturing, en.. je hebt een radio grafish vliegtuig met auto besturing

    @bruno, voor dit soort projecten (op mijn school hebben ze dit ook wel eens gedaan) is het niet de bedoeling dat het aan allerlei eisen voldoet, en al helemaal niet dat je er lid van een club voor wordt of knvvl papieren voor gaat behalen..
    eerder dat je op het schoolplein kan laten zien dat je vage bouwsel nog echt kan vliegen ook ;)

    @ het bouwteam:
    als je het leuk vind om voor school zo'n experiment te bouwen, is het misschien ook wel een iedee om (buiten school om) aan deze hobbie te beginnen.. in dat geval raad ik wel aan om lid te worden van een club..

    mvg
    Rico.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ebele Schouwstra doet dergelijke projecten op zijn school. Almelo, Enschede? Hij gaf dit jaar met een hele kudde van zijn leerlingen demo's tijdens Intermodellbau. Ik heb geen gegevens van hem. Iemand anders misschien?
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dit e-mail adres van Ebele Schouwstra heb ik te voorschijn kunnen googlen:
    mailto:sce kronkeltje wanadoo nl
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2009

Deel Deze Pagina