Even een schot voor de boeg, en een oud draadje weer ophalen.
Wat zijn de algemene ervaringen met de Zorro en dan specifiek met het 4-in-1 module?
Ik ben vooral benieuwd wat de qualiteit en betrouwbaarheid van de verbinding is.
Ik heb pas een Zorro over genomen omdat ik mezelf bekend wil maken met openTX, om daar een juiste mening over te vormen wil ik het ook eens gebruiken.
De zender bevalt eigenlijk best goed.
Voor echt comfort vind ik hem te klein, de gimbals staan te dicht op elkaar en de schakelaars zijn echt klein, maar goed, dat is ook het doel van een game style zender, klein zijn.
Dat openTX, daar zie ik nu het voordeel nog niet van in, maar er is ook niets mis mee, basis set-up's lukken al.
Echter, om te oefenen heb ik een simpele vliegende vleugel gepakt, met een oude DSM2 ontvanger (die het vroeger altijd probleemloos deed) en daar ben ik wat mee aan het stoeien gegaan.
Helaas, bij de 2e vlucht had ik al een fail-save, totaal onverwacht, niet ver weg, geen obstakels, geen carbon romp, geen grote lipo voor de antenne.
Ik snap dat DSM2 inmiddels oud is, maar het heeft altijd prima gefunctioneerd dus dat protocol op zich kan het probleem niet zijn.
Vandaar de vraag:
- Wat is julie idee / ervaring mbt de betrouwbaarheid van de verbinding?
- Is er een protocol wat beter of wellicht minder goed werkt in het 4-in-1 module?
- Gebruikt iemand de Zorro voor groter (duurder) spul of vetrouwd iedereen hier alleen maar schuimpjes en speeltjes aan toe?
Ik zou hem graag gebruiken voor helling vliegen (klein - licht - makkelijk mee te nemen), tevens om Spektrum ontvangers te gebruiken (ik heb er nog redelijk wat van vroeger).
Maar ik zou er ook een heli met Spektrum AR7200BX mee willen vliegen, maar na de fail save ervaring twijfel ik of dat wel verstandig is.