RAF SE-5a van CD-Scaledesigns * Maiden 25-4-2010 *

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teus

    Teus Guest

    Nadat ik mijn flair Fokker D-VII in de motteballen moest zetten (leeftijd/toestand constructie :lol: ) was ik op zoek naar een vervanger om tijdens de zomeravonden lekker rond te tuffen.

    Het is dus de RAF SE-5a van CD-Scaledesigns geworden met een spanwijdte van 1.35mtr op schaal 1/6, en als motor gaat de Saito 50 gebruikt worden.

    Via via kwam ik bij CD-Scaledesigns terecht die een paar leuke kistje op de website hadden staan, waaronder de RAF SE-5a. Na een tijdje er over gedacht te hebben, afgelopen zomer contact met hen opgenomen over het hoe en wat van de Kit. En wat bleek; Hij was nog in ontwikkeling op de computer! Na wat heen en weer ge-Email tussen Chris en mij besloten om accoord te gaan met een Beta versie van de Kit zodra deze gereed was. M.a.w. het is de eerste kit van de SE-5a die gebouwd gaat worden :D .

    En vandaag de E-mail dat hij op de bus zit, en ik de kit dus van de week in de bus kan verwachten :p

    Hij is nog niet helemaal compleet daar de mal om het landinggestel te buigen nog gemaakt moet worden, deze wordt dus nagestuurd. Evenals een ander kleinigheidje.

    Ik ben zeer benieuwd hoe het er uitziet, en zodra hij binnen is laat ik het weten en zal beginnen met de bouw. Het zal niet al te snel gaan daar ik naast deze kit de DH-2 en de Fokker D-VIII ook nog moet afbouwen die ook beide volgend voorjaar af moeten zijn 8O hoop ik!

    Wordt dus een zeer drukke winter 8)

    [​IMG]

    Teus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2010
  2. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

    Jaaaaaa, Het gaat gebeuren!

    Succes, Ralf
     
  3. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Als je dat maar in je oren knoopt! :D

    je bent dus eigenlijk een soort proefkonijn :yes:

    Succes Teus!

    Frank
     
  4. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Haha,

    Weer iets om Teus op vast te pinnen :hammer:
    We moeten daar een beetje voorzichtig mee omgaan , anders heeft ie geen bewegingsvrijheid meer vanwege de vele pinnen :music:

    Heren, dit was toch nog geen gezamlijk project als voorloper op de Fokker DVII's :?: :?: :?:

    Dan kunnen we met deze het formatievliegen gaan oefenen ? :banana:
    ( (sorry was maar een hersenspinsel en heb ook tijdgebrek ?) :help:

    Barbaar
     
  5. Teus

    Teus Guest

    Goed idee Martin :p

    Moet ik Chris alvast ff mailen om er ff vlug 3 kit's bij te frezen.........................? :yes: :lol:
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Hehe, de "oudjes" komen in.

    Mooi hoor :yes:
     
  7. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    He Berto,

    Gaan we persoonlijk worden :?:
    Toevallig omdat wij 4-en net boven de 40 als leeftijdsgrens hebben :offtopic:

    Of bedoelde je iets anders :proost: :?: :?: :?:

    Haha

    Martin
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Ach je bent zo oud als je je voelt ;-)

    Hehe, maar voor ik al die "jonkies" over me heen krijg, ik bedoelde dus de kissies :)
     
  9. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Beloofd allemaal nog wat filmwerk voor in de toekomst. :p :p
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Hehe, je weet me te vinden ;-)



    ps. CD-Scaledesigns heeft wel hele leuke modellen.
    mhhh, als ik nog eens geld en tijd had :lol
     
  11. Teus

    Teus Guest

    Zo, vandaag door de postbode uit bed gebeld om 12.30uur, dat krijg je dus als je in de ploegen werkt :p en ik verwachte een mooie doos dus ik was er vlug uit, postbode keek wel een beetje raar :roll:

    Hieronder de prachtige inhoud van de doos, alle delen zien er schitterend uit en in zeer goede kwaliteit en mooi freeswerk. Zelfs de gun's (williams-Brothers) zijn meegeleverd :thumbsup: 3 duidelijke tekeningen die eerst maar eens bestudeerd moeten worden, een Biplane rigging messing plaat enz. Het is een z.g.n. "short" kit, maar zeer compleet. Ik moet eerst maar eens bekijken wat er bij moet aan beplanking. Dat zal niet veel zijn als ik de inhoud zo zie :wink:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Ha die Teus,

    Ziet er netjes verzorgd uit zeg..en compleet. :p

    Jammer dat ie niet gebouwd geleverd wordt.... :oops:
     
  13. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Ziet er zeker indrukwekkend uit! kwijl, kwijl :p
    1.58m voor een 1/6 schaal, Duncan Hutson had vroeger een 1/6 SE5A van ik meen 1.35m (electro), groeien ze ofzo?

    Zou de Saito .56 ook onder de kap passen? h=86mm :roll: :wink: wel een mooi maatje zo

    Heb bergen aan info liggen betreffende de SE5A, dus als je nog eens een kleurenschema of details zoekt.....

    Mooi, mooi, :yes: mooi

    I will follow this thread,

    Ralf
     
  14. Teus

    Teus Guest

    Ik zal eens meten Ralf.
     
  15. CTDavies

    CTDavies Guest

    Let me chime in here, as I am the designer of Teus' new project. The false wingspan of 1,58m is from an erroneous page on my website that no one has noticed so far - including me!Duncon Hutson was of course correct when he stated that his 1/6th scale electric SE-5a had a wingspn of 1,35m.
    The engine compartment has a height of 84mm under the cowling, so some trimming would be necessary for the Saito .56 or you could install a thinner engine plate which would lower the thrust line - I'm sure no one will notice and I surely won't tell anyone 8) . I installed a .52 in my Pup in the same scale which surely provides enough power, so a .52 should also work well for this one and is what's shown in the drawings.
    --Chris
     
  16. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Lijkt me een understatement! :p

    :worship:


    jan.
     
  17. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Well Chris, thanks for your comment and thanks a lot for making such beauties! :yes:
    This summer Frank also showed me your magnificent Sopwith Pup, piece of Art (with a capital A)
    Lowering the thrust line wouldn't indeed be noticed by anyone, makes it even harder for me not to make one myself :?

    Ralf
     
  18. Teus

    Teus Guest

    Vandaag weer de postbode aan de deur :p , hij begint me nu aan te spreken met "Teus" 8O Met het pakje van Sig-mfg uit de USA met daarin de 4-3/8" wielen voor de SE-5a van Williams Brothers.

    [​IMG]
     
  19. Teus

    Teus Guest

    Ralf, Go for it :p
     
  20. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    PFF, weer keer 4 :?: :wink:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina