RAF SE-5a van CD-Scaledesigns * Maiden 25-4-2010 *

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Teus, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Mooie foto's -en ja- zo'n brede grijns :D zou ik ook hebben na afloop.
    't Blijft me verbazen hoeveel details je op zo'n klein kistje hebt weten te persen.
     
  2. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Ha die Teus.

    Dit ie geweldig nieuws.
    Proficiat.!!!!!!!
    Een veel vliegplezier er mee.

    Groeten Han.
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    :worship:

    Dat is nou wat we 'schaal' noemen . . . :thumbsup:


    jan.
     
  4. Von Richthoven

    Von Richthoven

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Hoogeveen
    Hey Teus......vakman!!!!!

    Geweldige mooie kist en zo te zien vliegt ie perfect.

    veel mooie en goeie vluchten toegewenst!!

    Jasper
     
  5. Teus

    Teus Guest

    Bedankt allemaal,

    Hier nog een foto die eigenlijk wat te donker was om zo te publiceren, maar met wat fotoshoppen een naar volgens mij acceptabel resultaat bereikt.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Teus als jij nog tijd over hebt om te zien hoe de rook uit je uitlaat komt, dan moet de SE wel haast als een eitje vliegen.
    Veel vlieg plezier toe gewenst.
     
  7. maiden

    Teus,

    Het is dat ik weet dat het een model is, anders zou je denken dat je op een airshow was.
    Echt heel mooi!.

    happy landings

    Peter
     
  8. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ja, houten proppie er op, en je kan zo in de top 3 van mooiste schaalfoto's!
    Klasse!
     
  9. Teus

    Teus Guest

    Heb ik wel voor de statische foto's maar vliegend zie je er toch niets van. Heb wel geprobeert te draaien met een 14x4 houten prop die qua groote bijna op schaal is, maar die geeft een krappe 6300rpm en dat is gewoon te weinig met deze motor combo:(

    Dus helaas blijft het vliegend met een ordinaire oude Graupner 12x6 :D

    Gr. Teus
     
  10. Teus

    Teus Guest

    Afgelopen dinsdag eindelijk weer mooi genoeg weer om wat vluchtjes te maken met de SE-5a :D

    Ik heb 2 mooi vluchten kunnen maken en raak al steeds meer vertrouwd met het model. Eerst had ik het idee dat de motor misschien iets te licht was, maar dat is niet zo. De motor heeft meer als voldoende vermogen en vliegt het model mooi schaal.
    Ik had alleen wat pech met de eerste start deze dag. Model niet goed in de wind (2-3bft) en toch starten. Model ging dus aan de slinger tijdens de start met wat overstuur op richting als gevolg en uiteindelijk een nose-over :mad: Eigen schuld dikke bult in dit geval! Ik had gelijk de start af moeten breken maar deed dat niet. Ik dacht er wat te gemakkelijk over. Gevolg waren twee gebroken spandraden en een zwaar beschadigd ego :rolleyes:
    Verder daarna wel twee mooie vluchten kunnen maken daar de spandraden niet functioneel zijn. Helaas geen mooi zonnig weer op dinsdag dus de film is matig en gemaakt met een compact camera. Beter iets als niets in dit geval. Ik hoop morgen of overmorgen een betere film te kunnen maken.

    Gr. Teus

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. mac

    mac

    Lid geworden:
    7 apr 2008
    Berichten:
    692
    Locatie:
    Enkhuizen
    Ziet er goed uit Teus,
    Wat een strake landing...:thumbsup: of je er al jaren mee vliegt.

    Groet Jan.
     
  12. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Ziet er zeker strak uit Teus!!
    Nu nog een beetje schaal vliegen en je ziet als het ware een echte 1:1 in de lucht hangen(oefening baart kunst zeggen we dan hé.Ik moet er ook nog veel aan doen hoor).

    Mvgr Hans
     
  13. Teus

    Teus Guest

    Hier nog een filmpje van afgelopen zaterdag. Schitterend weer maar helaas in de middag weer een opstekende noorden zeewind met af en toe wat vlagen kracht 3-4. Verder wel lekker gevlogen maar had gehoopt te kunnen vliegen met een windje 1-2 om te kijken hoe hij nu echt vliegt. Voor zo'n klein kistje is kracht 3-4 eigenlijk wel de max. Vliegt verder heel goed maar je krijg toch behoorlijke tikken met zo'n vleugeloppervlak en een handvol spandraden.

    Al met al toch weer twee goede vluchten kunnen maken, en Cees nog bedankt voor het filmen.

    Gr. Teus

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Blijft een hele fraaie kist Teus! :yes:
    Landing is ook keurig

    Zie hem graag bij de Dawn Patrol :proost:

    Groeten, Ralf
     
  15. Teus

    Teus Guest

    Vandaag de nieuwe prop van Xoar binnen gekregen :D Zo lijkt het op de grond ook een stuk beter.

    Ik heb hem besteld bij Klass Kote UK. Perfecte service daar :thumbsup:

    [​IMG]

    Gr. Teus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Hoi Teus,
    dat is zeker en mooie prop!!!
    Kleed het kistje helemaal compleet!!!!
    Heb is even gekeken naar een 20x8 en dat is het denk ik wel waard voor o.a de blackburn monoplane!
    Ga je zeer binnenkort nog meer bij hun bestellen?

    Mvgr Hans
     
  17. Teus

    Teus Guest

    Ik denk het niet Hans,

    Maar voor de verzendkosten hoef je het niet te laten, mijn proppie lag op de mat voor verzendkosten met Royal Mail Airmail: £4.44. prop zelf was £8.03.

    Mail Mike van Glass Kote wel eerst even op beschikbaarheid. Ze vliegen letterlijk de deur uit bij hem.

    Gr. Teus
     
  18. Teus

    Teus Guest

    Vandaag 5 goede vluchten kunnen maken :zon:

    Er stond bijna geen wind, maar als hij er was kwam hij van alle kanten en was turbulent. Toch goed kunnen vliegen en de kist beter af kunnen stellen. Hij vliegt goed, maar met nagenoeg geen wind merk je toch dat het vermogen aan de lage kant is en je de kist moet "vliegen" om het maar zo te zeggen. Vooral bij de start blijft het opletten totdat er genoeg snelheid is. Verder valt me op dat de kist toch wel gevoelig is voor wind, beetje meer dan ik had verwacht. Misschien ook nog wat lood er bij proberen of het misschien beter wordt, heb het idee dat het zwaartepunt wel wat naar voren kan.

    Gr. Teus

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Ronald van Aken

    Ronald van Aken

    Lid geworden:
    5 okt 2006
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Zoetermeer
    Toch verdomd mooi hoor die kist zo net echt.
    Maar vloog je nu met die schaalprop....? En zou het niet zo kunnen zijn dat het rendement wat minder is.........tis maar een ingeving.

    Mzl:proost:
     
  20. Teus

    Teus Guest

    Hoi Ronald,

    Ik vloog idd. met de schaalprop.

    Mijn indruk is dat deze geen verschil maakt het de oude Graupner. Ik ben vergeten toeren te meten met deze prop. Staat dus voor de volgende keer op het programma.

    Gr. Teus
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina