rafale programatie

hoi,

ik ben al verschillende dagen bezig met het programeren in mijn zender van de rafale,

omdat de ailerons ook moeten dienen als elevator,

ik heb een t12z zender maar krijg het niet voor mekaar,

kan iemand mijn helpen?

gtjs
wim

bij mij futaba zender (FF9) moet je de elevon-functie activeren. De servo's moet je dan insteken op kanaal 1 en 2

Ik neem aan dat een t12Z ook vrije mixers heeft.. dan een mix aanbrengen tussen hoogte en de roeren die je wilt dat met hoogte meegaan.

hallo,

ik heb ook een futaba T12FG
je moet de canards op een appart kanaal zetten en mee mixen met je up.
je kan namenlijk in je zender ook je stuurknuppel benoemen.
je knuppel is bijvoorbeeld J2 en als je dan op bijvoorbeeld op kanaal 12 als functie J2 zet gaat hij mee op de beweging van je knuppel(dus canards op bv kanaal 12 )

met vr gr maikel

hey,

de canards zijn het probleem niet die zet ik inderdaad op een ander kanaal , maar het zit hem in de rolroeren en hoogte, ofwel gaan ze altijd als een hoogte , zowel als je hoogte geeft dan zowel je rolroer geeft, ofwel gaan ze als rolroeren zowel bij het geven van hoogte als rolroeren.

hey,

de canards zijn het probleem niet die zet ik inderdaad op een ander kanaal , maar het zit hem in de rolroeren en hoogte, ofwel gaan ze altijd als een hoogte , zowel als je hoogte geeft dan zowel je rolroer geeft, ofwel gaan ze als rolroeren zowel bij het geven van hoogte als rolroeren.

Wim, ik ben ne MC24-vlieger, heb geen flauw idee van hoe futaba's programmeren, maar van je uitleg kan ik opmaken dat je je vrije mixer fout instelt. Je gebruikt voor je mixeringang blijkbaar een uitgangssignaal (servokanaal) terwijl je een ingangssignaal (knuppelbeweging) moet gebruiken.

Groeten, Bart.

Je kunt in het linkage menu een wing type model opgeven. Dit geeft je de functies die je wilt.
Dan het een kanaal mixen met hoogte voor je Canard.

hey,

uiteindelijk geprogrameerd gekregen hoihoi

alleen 1 servo van 1 canard stuk gedaan , is een grapje van bena 100euro
deze nog instaleren en dan alle servo kabeltjes mooi wegsteken in de romp en dan kan de maiden gebeuren

hey gerald,

ik weet nietmeer welk merk het was , was een duits merk ze hebben ook de fhantom in de blauwe kleuren.
heb hem overgenomen van iemand.

hij is volledig klaar , vrijdag zal de maiden gebeuren, is tevens ook eerste turbinevlucht:-)

lekker spannend

de canards wouden jullie die afzetten na de take off , ??

gtjs
wim

hey gerald,

ik weet nietmeer welk merk het was , was een duits merk ze hebben ook de fhantom in de blauwe kleuren.
heb hem overgenomen van iemand.

hij is volledig klaar , vrijdag zal de maiden gebeuren, is tevens ook eerste turbinevlucht:-)

lekker spannend

de canards wouden jullie die afzetten na de take off , ??

gtjs
wim

Wim, een hoogteroer zet je toch ook niet uit na het opstijgen...

hey bart ,

dat klopt maar omdat de vleugels al dienen voor hoogteroer en dat ze me hebben wijsgemaakt het beter is in de vlucht maar ik denk ook dat deze zelfs positief zijn tijdens de vlucht.

gtjs
wim

hey bart ,

dat klopt maar omdat de vleugels al dienen voor hoogteroer en dat ze me hebben wijsgemaakt het beter is in de vlucht maar ik denk ook dat deze zelfs positief zijn tijdens de vlucht.

gtjs
wim

en deze gasten vliegen natuurlijk al jaren met canards?
je kan beter de mening vragen aan lui die er ook mee vliegen.

heyy,

superrrr goe weer zeker voor een maiden

vandaag de rafale ingevlogen , tevens ook mijn allereerste turbine ervaring opgedaan en meteen verkocht, 4 vluchten gedaan waarvan de landingen goed waren en 1 perfect :-)
ben verkocht en zal zeker hiermee blijven doorgaan.

het enige was dat de banden van het hoofdlandingsgestel er telkens vanaf kwamen dit moet ik nog oplossen.

gtjs
wim

Eerste jet vlucht

Gefeliciteerd Wim !!!!!!!!
Altijd spannend om met zo'n jet voor het eerst te vliegen, maar als het lukt ben je er gelijk aan verkocht.
En nu uren maken....

groeten,
Jacques

hey jaques,

bedankt , zal ik zeker doen de uurtjes , rozenburg staat alvast op het programma alsook jets over pampas

gtjs
wim

weer een jetpiloot erbij

Hé Wim.

Gefeli man, machtig hé dat turbine gebeuren, zoals Jacques al zei, ben je gelijk verkocht.
Ga je zien op Rozenburg, enne...... houdt hem heel :wink:.

Groet Ger.

Back