Rafale turbine schaal kist gekocht

Yes ik heb een prachtige Rafale turbine kist gekocht, maar ja zonder vleugels dat wel, een kleinigheidje hou je altijd he, koste ook weinig, dus ik moet ni zeuren. Dat doe ik dus ook niet, toppie zo`n turbine kist wow.

Dus doe ik bij deze een oproepje of iemand een tekening heeft van die vleugels, die moeten er volgens mij wel aanzitten, wil ik er mee kunnen vliegen, ik kan het mis hebben hoor.

Vriendelijke groeten Jaap

heeej Jaap,
gefeliciteerd met je aanwinst.
gewoon ietsje meer gas geven joh komt het helemaal goed;)

we willen wel ff een fototje zien he?

groeten Gertjan

hey jaap,

dan toch een schaalkistje hehe

veel plezier ermee en idd willen natuurlijk wel fotokes:-)

gtjs
wim

@gertjan

Zou dat gaan lukken denk je hihihi als jij het zegt dan gewoon doen he

@wimpy

Ik had al een F16 hoor, nu kunnen ze mooi naast elkaar staan.

@MT

Jaja foto`s kommen eraan en verdere info

Ik ken dit probleem Jaap,
heb zelf nog een romp van een avonds rafale waar vleugels en kielvlak van ontbreekt.
Heb al een tijdje geprobeert er nieuwe voor te maken, maar is makelijker gezecht dan gedaan.
Vandaar men vraag.

@MT

Als een ander dat kan maken, dan kan ik het ook, zo denk ik altijd en meestal lukt dat ook.
De kennis is hier in huis (denk ik) hihihi anders jat ik de vleugels van Gerald Rutten, GRAPJEEEEEEEEEE Gerald oeps ik liet me ff gaan.

Groet Jaap

hee jaap mooie aankoop

maar euh heb je wel vleugels nodig (ha ha)

2 eigen gemaakte turbine's erin en vliegen

groeten Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
@Wim

Er is in Sittard een jetmeeting op 27 september, ik zal er niet zijn ik ga naar de pipermeeting zie de info op modelbouwforum alhier.

En as weekend in Echt bij de Vliegende Hollander Welkom bij modelvliegclub De Vliegende Hollander daar zal ik wel aanwezig zijn even genieten vd kero.

Ik hoop je voldoende te hebben geinformeert

@Martin

Welke Bramen in de struiken, ik zie niks!!!!! zal wel geheim wezen hihihi toch!!!!

Nooit een Braam gezien trouwens !!!!! toppie toch en laten we het zo houden, jihaaaaaaaaa

Vriendelijke groet je vriend Jaap

hey jaap,

bedankt voor de info, ga proberen er deze keer wel te geraken , kon er helaas door de drukte op het werk in rozenburg niet bij zijn.

dit weekend staan er al plannen op de agende .

jetpower zal ik ook naartoe gaan wss maar wel als toeschouwer:-)

gtjs
wim

Hee Jaap,

Gefeliciteerd met je nieuwe halve aanwinst ;-)

Ga je er hier een bouwverslag van bijhouden ben wel benieuwd namenlijk naar de vorderingen.

Succes alvast met de zoektoch naar vleugels/tekeningen.

Da's mooi Jaap, ander speeltje erbij voor je KJ66, kom'ut mottorke ook een keer aan vliegen toe! Goe bezig die Jaap:D

Hoi MT,
Ik ken dit probleem Jaap,
heb zelf nog een romp van een avonds rafale waar vleugels en kielvlak van ontbreekt.
Heb al een tijdje geprobeert er nieuwe voor te maken, maar is makelijker gezecht dan gedaan.
Vandaar men vraag.

Da's nou toevallig, k'heb een schade Rafale liggen van Avonds die ik niet meer opknap, heb hem afgelopen week al leeg geplunderd en je kunt hem zó op komen halen in Tilburg. Misschien kun je het kielvlak en de vleugels los snijden en gebruiken, anders heb je mooie mallen om nieuwe te snijden. De rechter voorlijst is voor 10cm besschadigd vanwege een kopstoot met een boom maar da's enkel de balsa voor lijst die zo gerepareerd is. Tevens heb je dan wat reserve onderdelen. Jaap z'n kist is geen Avonds hoor ik net dus da ga nie passen zeg maar... (ps, heb begrepen dat ome Jaap bijna een hele mooie snijer klaar heefd......, idee?)

Zie ook: [37910] retro-rafale-2de-hands-opkappertje-18-07-07-i-3

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt door een moderator:
@Gerald

Ja klopt helemaal is gelijk een schop onder men kont om weer te beginnen aan die KJ.

Citaat : (ps, heb begrepen dat ome Jaap bijna een hele mooie snijer klaar heefd......, idee?)

Bijna??? die is klaar (al zekers 1 jaar) en wel zelfs 2 een kleine en een grote, bij je laatste bezoekje bij mij 2 weken terug, heb jij de kleine snijder in de handen gehad.

Of bedoel je die cnc snijder ?? kan ook nog he, die is half klaar, ik zit nog te bedenken hoe ik verder zal bouwen daaraan.

@MT

Als je een vleugel of zoiets gesneden moet hebben trek maar aan de bel hiero, voor aardige mensen sta ik altijd klaar.

Vriendelijk groet Jaap

@Gertjan

Die snap ik ff niet ???

Zo de jetkist is binnen en wat denk je???? blijkt het geen Rafale te wezen, maar een Exocet van Aviation Design te Frankrijk Aviation Design Jets ook niks mis mee natuurlijk, maar tijdens de tel gesprekken over de koop, ging het toch echt over een Rafale volgens mij.

Maar goed, toch de romp maar mee genomen, zonde om die romp daar te laten liggen (geen schade) das mooi, daar kan mooi men eigenbouw KJ66 ingelepelt worden niet waar, helemaal toppie toch, komt goed.

Hier even een foto van de Exocet van de site van Aviation Design een foto van de mijne zal snel volgen.
Exocet%20UAE.jpg

Nou niks mis mee met die kist dacht ik zo een strakke bak dus.

Nu nog vleugels / tanks enz enz enz mooi project voor van de winter, dan heb ik mooi de tijd om de boel bij elkaar te scharrelen en te maken.

En het is een geweldige opvolger van de Boomerang van mij.

Maar ik snap 1 ding niet, kan aan mij liggen hoor, maar hoe kan nu iemand die vleugels kwijt raken ???

Vriendelijke groet Jaap

Laatst bewerkt:
Hee Jaap,

had gister Tom al op de msn dat je gee Rafale had gekocht maar een Exocet :rolling:

Maar moet je zeggen dat die Exocet er wel erg gestroomlijnd uitziet.
En ik geloof dat het helemaal goed gaat komen met die vleugels :yes:

En ja vleugels kwijtraken?!?!?!?!?!? misschien een keer verhuisd en achterloos weggegooid???

Maar jij heb in ieder geval een leuk project erbij ;-)

Hey dat is kunne,
al vind de lijnen van de rafale niet direct in de exotec terug.
maargoed missen is menselijk hé.
en Jaap ik denk dat dit strak kistje qwa snelheid zeker niet moet onderdoen voor de rafale. ;)

Gisteren heb ik de romp gezien, die jongens waren even een tas koffie komen drinken, ziet er strak uit allemaal...

Jaap weet de volgende dagen, weken weer wat te doen... ;o)

Succes ermee.
Tom

hey Gerald,
ik heb destijds jou draadje op de voet gevolgd, vond het echt zond dat die kist de bomen indook, deze komen ophalen daar is de afstand wat groot voor, en heb dan bovendien voorlopige nog wat anders rond men kop, maar zou je de negatieve v-stelling en de tipverdraaing eens correct willen nameten als je een keer in de mogelijkheid bent.
deze gegevens zijn van crusiaal belang voor de goede vliegeigenschappen van deze kist, en dit is war ik nog mankeer.
laat maar weten via pbtje, zou leuk zijnom tegen deze winter weer te kunnen verdergaan met de bouw.

PS: Jaap als het me echt niet lukt van het schuim te snijden, laat ik nog wel iets weten.

met vriendelijke groeten MT

Je wilt het niet geloven, ikke zoeken en zoeken naar een vleugel voor men Exocet niks dus, ik kwam wel een nieuw in de doos Exocet en zowat complete kit tegen, missen een paar kleine dingetjes. Jaja ik weet wat jullie gaan zeggen of denken hahahahaha, kan niet missen, maar komt goed.

Dus heb ik die maar gekocht (was een mazzeltje), kan ik de vleugel mooi namaken.

Groet Jaap

Back