''Ragvleugeltje"

Collega's,

Sinds mijn ervaringen met de MicroJet van Multiplex ben ik helemaal bevangen door deze snelle ragvleugeltjes.
Aangezien je in deze hobby niet bepaald snel zegt : "en nu heb ik er genoeg". Wil ik voor a.s. zomer een nieuw model gaan vliegen. Nu wil ik wel op safe spelen en aldoende een Jet die redelijk crashproof is. Nu ben ik erg
te spreken over het materiaal Elepor en EPP e.d. dus zoek een Jet in deze klasse die tegen een stootje kan.

Modellen die ik reeds onderzocht heb zijn als volgt :

- Microjet
- Twinjet
- Projeti (Niet meer in productie)
- Protech Vortex

Zijn er meer modellen die aan dit lijstje toegevoegd kunnen worden met een normale prijs?

Uiteraard is de bedoeling dit nieuwe "Ragvleugeltje" ook weer te voorzien van een Brushless setup. :D

Thanks!

Zoals je mischien al gemerkt hebt, ik ben zelf ook een redelijke flying wing fan. :P Dus ik heb dr zelf ook al flink mee aan et zoeken geweest.

Projeti is nog wel in productie hoor. :P Alleen een ander merk nu. Karvan is niet meer, tis nu een of ander duits bedrijfje.

Je kunt proberen van multiplex nog een picojet te kopen, of een twinjet. Of anders even wachten op de funjet.

Verder heb je nog de twin star jet maar et merk weet ik niet.

En als je een ECHT mooie wing wilt, moet je de blade 2 van aeronaut nemen. Daar heb ik al talloze keren naar staan kwijlen. :P

PicoJet : ziet eruit alsof de mal defect was.

TwinJet : Wat is de toevoeging t.a.v. een Microjet los van een 2e motor.

Blade 2 : is turbine ... is van Aeronaut.. + is absoluut niet betaalbaar.

Picojet is een lelijk vogeltje, maar vliegt zooo lekker. :P

Twinjet is een HEEL stuk groter. :P Dus dan ben je dat ding na 100 meter niet al compleet kwijt. :D

Blade.. Ja, duur, maar mooooooi. ;) En niet turbine maar twin ducted fan. ;)

De starjet is trouwens van graupner.
6234.jpg

120cm span, 2x sp400 .... zet er es twin typhoon 6-15 op? :P

Niet echt crashproof is het wel ? wel leuk model :)

Die andere is een Robbe en geen Graupner.. heeft teveel weg van een Zagi/Nuri ipv een Jet.

kweetet. :P Hij lag bij quartel voor 210 euro. :lol:

Lijkt een beetje op een stryker met een duct erop.

Zit eens te denken.. ook leuk om 2e microjetje te voorzien van een ducted fan.. kun je dan ook gewoon je eigen motors gebruiken of werkt dit allemaal weer anders ? heb geen ervaring met ducted fans namelijk.

Noah

de Blade 2 is geen turbine maar EDF... desalniettemin is hij erg duur. een complete setup met lipo is 2950,- euro.... en dat is met maar 1 accu !

groet,

vinze

Back