raket voor vliegtuig

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door jentel, 6 dec 2008.

  1. jeppe

    jeppe Guest



    en wat ledematen minder .. !
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    psies, niet doen dus.

    mischien ten ovevloede, maar nooit of te nimmer experimenteren met spring stoffen en raket brandstoffen als je niet voor 100% zeker weer waar je mee bezig bent.


    Bij mij gaat er ook wel eens wat mis maar dan sta ik er wel 100 meter van af (minimaal).
     
  3. jentel

    jentel Guest

    bestaan er soms rakestmotortjes even groot of kleiner dan een rotje?

    mvg
     
  4. jeppe

    jeppe Guest

    Daar voor moet je bij Janhein zijn, Maar ze bestaan wel.
    Ik heb ze zeker gezien.
    Maar waarvoor wou je die dan gaan gebruiken. Om een houtenstokje te lanceren ofzo ?
     
  5. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    De kleinste motortje die er zijn hebben een doorsnede van 10 mm. De dikste zijn 6 inch.

    om te voorkomendat mensen houten stokken willen lanceren zo tegen het eind van het jaar, worden motoren pas na 1 januarie verstuurd.


    formaat rotje is denk ik ongeveer een C6 motortje van Estes. Die zijn wel te koop in Nederland ;-)
     
  6. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Ik denk dat het erg verstandig is dat Jentel eerst eens goed uitlegt wat hij precies wil gaan doen.
     
  7. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    Hallo Heni , daar heb je helemaal gelijk in.
     
  8. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Jentel, er bestaan wel mechaniekjes om dummy (niet ontploffende) bommen af te werpen met een modelvliegtuig, eventueel gevuld met bloem (meelsoort) voor het effect.

    Het vanaf een modelvliegtuig afschieten van raketjes is bij mijn weten volstrekt verboden. Misschien heb je er nog niet goed over nagedacht, maar omdat je niet zelf in het modelvliegtuig zit, kan je er niet goed mee richten. Je weet dus niet (goed) waar het terecht komt en wat het aanricht.

    Ik heb even gekeken wat je nog meer gepost hebt en kwam dit topic tegen
    beginnersvliegtuig

    Je bent dus nog beginner. Heb je eigenlijk al een modelvliegtuig? ... dat is niet duidelijk in het topic.

    Als je 14 jaar bent is het begrijpelijk en te vergeven, dat het je gaaf lijkt om een modelvliegtuig te hebben en daarmee raketten af te schieten. Maar luister alsjeblieft naar mij en wat anderen je ook zullen zeggen: zet dit uit je hoofd!

    Leer eerst maar eens vliegen, dat is al spannend genoeg. En als je daarna meer sensatie zoekt, ga dan maar richting 3D vliegen ofzo.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. jentel

    jentel Guest

    Ik zelf zou men vingers of een vliegtuig niet op het spel zetten, maar een vriend van mij wou raktetjes of dergelijke maken.
    Ik vroeg dus gewoon wat info.

    mvg
     
  10. jeppe

    jeppe Guest


    Mijn Vriend, mijn vriend, mijn vriend.

    Ben je bang dat je op je donder krijgt ofzo ?
    Daar is niks mis mee, zo leer je het 't hardst !
    Maar idd, eerst staat er dan je voor jezelf dat wilt en nu voor je vriend .. klopt niet helemaal hé !
    Houd je aan de volgende 3 stappen ;

    - sparen
    - ga naar een club
    - koop een vliegtuig

    Sparen is erg belangrijk,
    Een mooie Elektro beginners model kost toch al gauw tussen 150-200 euro.
    Dus denk daar eerst of na, en niet overal allerij systemen terwijl je nog geen eens een vleigtuig hebt.

    Ik deed dit ook op 14-jarige leeftijd,
    dus het is bekend.
    Maar treed niet in mijn sporen, die gaan de verkeerde kant uit ! ( heb ik altijd al eens willen zeggen ;) ).

    Veel Succes verder ...
     
  11. jentel

    jentel Guest

    ik heb nog niet eens een vliegtuig dus...

    en ja mijn vriend heeft een skystar een een 3d van ultimate en een heli, ik ga daar niet voor liegen of zo
     
  12. jeppe

    jeppe Guest

    Er staat MIJN !
     
  13. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    Kom op jongens back op topic


    Een raket van af je vliegtuig lanceren moet je niet doen, daar waren we al over uit en ik denk dat Jentel dat ook wel snapt.


    Als je een gewone raket wilt bouwen dan wil ik je met alle plezier er mee helpen.


    succes met bouwen jan hein
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2008
  14. jentel

    jentel Guest

  15. Ahja jentel,

    Hoe ga je dan van JOUW vliegtuig een raket afschieten?
    Ik zou zeggen, KOOP eerst een vliegtuig en zet er dan fantasietjes op..

    Jan
     
  16. jentel

    jentel Guest

    ey gast, dat moet gij juist zeggen, ge zit zelf iedereen te bedriegen en te beliegen dat je al een vliegtuig hebt, dus jij bent nu wel de laatste die me dat moet komen vertellen.:rolleyes:
     
  17. Doe maar vroom verder jong...
    Maar gij liegt toch zelf ook? Ik wil op MIJN vliegtuig een raket plaatsen en ge hebt er ni eens iets... Das wel lache vind ik zo... IK heb tenminste iets eh..
    Weet ge wa.. Koop ne silverlit ofzo en hangt daar een trekbommeke aan--> jAAAAAH doen man..

    EN ik noem Jan, ni Gast.

    Groeten
    Jan
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Als je iets wilt afschieten zijn van die baby pijltjes de enige optie. Dat spul kan geen kwaad en geeft al een leuk effect. Wil je meer moet je bij de luchtmacht gaan ;)
     
  19. jentel

    jentel Guest

    man, jij bent kinderachtig:D,

    bedankt voor iedereen die ma al wou helpen, maar ik ga voor hem iets maken om gewoon een parachuutje of iets anders te droppen.

    enuh, moest ik iets qua raketten maken, zou dat niets zijn wat meer dan 20 meter wegschiet hoor.

    mvg
     
  20. Hmmm... Op internet is men sterk;) toch?
    Nee grapje, parachute is beste oplossing, gewoon met een servo extra...
    Al een idee welk vliegtuig je wil??

    Groetn
    Jan
     

Deel Deze Pagina