Raketenwurm 1, 2b & Surprise 13

Ik zou niet weten wat het voordeel van deze methode is. Het was een tip die Ruud mee gaf, en ja daar ga ik natuurlijk dan niet aan twijfelen. Maar op internet zie je inderdaad allemaal verschillende oplossingen om de aansturing te maken. Mocht dit toch niet goed blijken te werken dan worden het inderdaad ook hier gewoon 2 kogellinks. Wellicht is deze methode ooit ontstaan omdat de romp aan de achterkant bij oudere Wurmen veel smaller was en het dan wellicht niet goed paste.

mja, heb geen foto van de achterkant gezien van de Wurm. Met die plaatjes kan je idd wel hem daar nog een stuk smaller maken. zou zeker een voordeel zijn.
interessant :).

en idd, als Ruud het zegt....

De aansturing met fosforbrons die gaat het niet worden. Het blijft voor mij niet goed genoeg vast zitten om zonder zenuwen te kunnen vliegen. Nog even met Paulraaf ge-msn't gisteren en wat foto's van zijn wurm gehad. De aansturing ga ik nu van 2 koolstof plaatjes maken. Dit is natuurlijk wel goed te verlijmen. Op deze foto staat trouwens de oude romp, de nieuwe is misschien wel 2 x zo breed aan de achterkant.
433647af1f3d2c51c.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
En natuurlijk heb ik het toch maar helemaal anders gemaakt dan ik eerst van plan was. Ik gebruik maar hetzelfde systeem wat bij mijn Tangent Kult (3,40meter) ook al prima werkt. Ik heb 2 stukjes schroefdraad met zo'n platte kant ingelijmd. Nu alleen nog de aansturing naar de servo erin zetten en dan is hij af.
433647c194c3968a7.jpg

Als de kogellinks er goed tussen passen dan gebruik ik die wellicht, en anders neem ik gewoon 2 stukken haaks gebogen staal, zoals ook in de andere foto.

Hij is af :banana:. Nog wel even wat schroeven borgen en dan, als de weergoden me gunstig gezind zijn, op 2e paasdag de maiden.:zon:

:D 8-)
Vandaag eindelijk de eerste vlucht van de Raketenwurm. Toen ik op de snelweg reed waaide het nog hard en ging het regenen maar gelukkig hield de regen al snel op. Met toch nog wel een flinke wind samen met Joriz in Uddel gevlogen. Het ging zeer goed, vermogen genoeg natuurlijk en ook trimmen was bijna niet nodig. Zwaartepunt moet nog wel iets verder naar voren en de hoogteroeruitslag kan heel veel minder.

Hallo Theo,
er zitten eigenlijk alleen maar standaard conrad onderdelen in dus heel eenvoudig te maken.
De temperatuurschakelaar zorgt ervoor dat de verwarmingsfolie bij een bepaalde temperatuur aan/uit gaat en de led-thermometer is voor de handigheid om te zien hoe warm de koffer is. En een pc fan die ervoor zorgt dat de lucht wat door de koffer verdeeld wordt.
Dit zijn de onderdelen.
532886 VERWARMINGSFOLIE Y87
194883 TEMPERATUUR SCHAKELAAR
192147 LED-THERMOMETER

Op rc-networks.de staan ook veel beschrijvingen onder het accu forum.

als je er nu peltiers inmeubelt kan je ze ook nog koelen op de warme dagen ;)

als je er nu peltiers inmeubelt kan je ze ook nog koelen op de warme dagen ;)

Koelen is wel handig, maar dan wel voor de frisdrank op 't veld ;).

De lipo's werden trouwens niet eens warm tijdens 't vliegen. Ze gingen er met een graad of 40 in en kwamen er ook zo uit.

Vandaag de motor in de romp gemaakt, ik kon toch echt niet langer wachten. Heb al wel gezien dat het behelpen wordt met opstijgen. Hij trok 253A en leverde zo'n 3kW.:D
Foto's en de Unilog grafiek volgen nog.

WABLIEF!!!!!!!!
8O8O8O8O8O8O8O

253 AMPERE.......

steffe

Spanwijdte is 1705mm en het gewicht zal iets boven de 1700g zitten, dat moet ik nog een keertje exact wegen.

In vlucht is het Amperage al een stuk minder hoor, dan houdt het op dit moment zo rond de 230A al op.

Ik ben nieuw op dit forum maar vlieg al lang. Er zijn vast nog wel bekenden hier.
Ik heb net een Raketenwurm 1 Comp besteld en ga hem vliegen met een bescheiden aandrijving van een nieuwe (mooie) Kontronik Kira 500-36/6.7 met 4S3200H5 Kokam en een YGE 120A regelaar. Zal ook nog best vooruit willen, en op mijn leeftijd goed voor plezier vliegen.
Is 5 x D-60 een goede servo optie voor een 1200 Watt, 1.4 kg kist?
Klopt het dat er nog steeds geen F5B wedstrijden meer zijn in NL.

Hoi Rick,
leuk nog een Raketenwurm in Nederland. Die nieuwe Kontronik's zien er inderdaad wel goed uit, en eindelijk ook koelgaten erin. Er zijn ook D-60HT's tegenwoordig die zijn wat sterker en hebben sterkere servo hevels. Een ander forumlid had D-60's (de oude versie) op z'n wölb zitten, maar die waren net wat te zwak. Geen idee of dat met de D-60HT's beter zal gaan, maar wellicht heeft iemand anders een suggestie. In de bouwhandeiding op de StratAir staan ze wel in het lijstje met servo's die je zou kunnen gebruiken.
Op de RW 2b die ik besteld heb komen D60HT's op de Ailerons en de rest worden Hitec 5125's.

Helaas inderdaad zijn er geen wedstrijden F5B meer in Nederland. Ik hoop toch dat ze wel weer gaan komen.

Tja, ik kan eigenlijk maar een ding zeggen op dit moment, deze Raketenwurm 1 vliegt nooit meer. :cry:
433648135ff3951f1.jpg

Back