Rally 1/16 vxl remt plotseling bij volgas/sturen

Hallo allemaal,
Ik heb een Traxxas rally 1/16 velineon vxl met een voor mij onbekend probleem. Als ik volgas geef en gelijktijdig een stuurbeweging maak dan remt hij plotseling volledig af.

Ik gebruik een 2,4 Ghz zender maar hij doet dit ook met een andere zender. De stuurservo reageert niet helemaal lekker, maar is nieuw. Het lijkt er op dat het in de regelaar zit. Hopelijk iets met de instellingen, hoewel ik de afgelopen tijd niets gewijzigd heb en ik sinds vandaag dit probleem heb. Ik rij met een 3s lipo. Ik had een ventilator op de motor maar die doet het sinds vandaag ook niet meer, als ik 'm aansluit dan gaan de lampjes uit, dus heb ik 'm verwijderd.

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb het probleem verholpen door 'steering dual rate' aan te zetten. Ik weet niet of er een storing was, maar in ieder geval doet hij het weer prima

Die steering dual rate ( volgens mij ook wel vaak D/R genoemd op zenders) zorgt ervoor dat de stuuruitslag kleiner word als ik me niet vergis. Zou idd kunnen dat je stuuruitslag te groot was, en het laatste stukje de servo dus tegen een eindaanslag aan zat te drukken.
Als een servo dat doet, kan die erg veel stroom gaan gebruiken. Dus dat zou je probleem idd kunnen verklaren. :) Iig goed gevonden!

Kan het ook niet zijn door je stuuruitslag te verkleinen dat je misschien een aanlopend wiel weer vrij hebt?Dat zou ik in ieder geval verdenken maar boven genoemd idee kan natuurlijk ook.
Wel goed dat je dit zelf snel hebt kunnen oplossen natuurlijk.

Back