Rallybanden

Is er binnen de 1:10 rally nog meer keus buiten de tamiya rallyblocks en de HPI pirelli rally T of zijn dit de enige 2?
Van de tamiya's vind ik de slijtage vrij hoog.
Heb nu 4 runs op een nieuwe set rallyblocks zitten op vrij harde kleiachtige ondergrond en de noppen zijn er al half af...

De pirelli's weet ik niet echt wat ik ervan moet vinden, heb ze na 2 runs er maar weer afgehaald omdat ik ze minder fijn vond rijden als de rallyblocks op de kleiachtige ondergrond.
Ben wel van plan om deze binnenkort op een wat meer zanderige ondergrond te proberen, misschien dat ze daar wat meer thuis zijn.

Schumacher, Academy, Yokomo, Associated, Kyosho, Tamiya, HPI, hebben alle een Rally auto in het gamma gehad met verschillende rallybanden. Sommige merken hebben meerdere rallybanden uitgebracht met verschillende profielen of hard heden. Effe googlen evt per (merk) rally-tires 1:10 en dan “afbeeldingen”. Block en pin profielen (diepe open profielen) zijn meer geschikt voor off-road, alle het andere (gesneden profiel, grooved) voor nat of droog asfalt. Sowieso in de meeste gevallen voor de Soft-Compound kiezen. Spons inserts, of helemaal geen insert voor veelal off-road, beetje afhankelijk hoe stug de band is, en op wat voor ondergrond er gereden wordt, en wanneer de band erg vervormd dan is een voorgevormde insert ook een optie. Wel even opletten bij de bandbreedte/velgbreedte, niet allen zijn 26mm zover ik heb begrepen!!!

De HPI Pirelli is meer geschikt voor nat asfalt, net zoals de Radial. De rally tire (pin) is zeer goed voor het onverhard.

Schumacher heeft een mini pinband en een SST rally V shaped pin, beide voor onverhard.

Kyosho OEM rally block, DRX rally block, onverhard.

Hardcore Racing Adrenalin, block, onverhard.

Academy rally block, onverhard.

Enz, enz, enz, effe googlen en het komt er zo uitrollen!!!!

Laatst bewerkt:
Back