ranzow

zo ondertussen al weer het een en ander gedaan waaronder het spuitwerk en de kajuit met stuurhut ook is er een begin van de verlichting
PA080024.JPG

PA080026.JPG

PA080027.JPG

PA080029.JPG

verlichting wordt verzorgt door 3mm led verlichting van 3400cmd en gedimd met een extra weerstand voor als het een keer donker is.

PA080030.JPG

helaas, ik weet het ook niet had het ook al op jouw draadje gevraagd eigenlijk. volgens een paar onduidelijke fotos zouden er 2 rode en 1 witte op zitten volgorde rood-wit-rood een blauwe en gele op dezelfde hoogte en dan nog wat witte maar ben daar nog niet helemaal zeker van.

op de hoeken van stuurhut moeten rood en groen dubbel uitgevoerd denk ik

gr paul

paul, ja dat rood en groen is dubbel uitgevoerd, maar dat is gewoon de stuur en bakboordverlichting en die witte in de mast hoort ook bij de navigatieverlichting.
maar als die andere op de mast twee rode zijn, is er dan iemand op het forum wat dat betekent?
ben trouwens bezig met de in de bouwdoos aanwezige schijnwerpers om daarin twee heel heldere led's te monteren.
als ze klaar zijn zal ik er een foto van maken.
groetjes piet

paul, ja dat rood en groen is dubbel uitgevoerd, maar dat is gewoon de stuur en bakboordverlichting en die witte in de mast hoort ook bij de navigatieverlichting.
maar als die andere op de mast twee rode zijn, is er dan iemand op het forum wat dat betekent?
ben trouwens bezig met de in de bouwdoos aanwezige schijnwerpers om daarin twee heel heldere led's te monteren.
als ze klaar zijn zal ik er een foto van maken.
groetjes piet
Je moet eens even kijken naar het bpr
Binnevaart politie regelement
Daar is vast wel wat te vinden hoor

mvg
Frederik

Mast van voren af bezien, linkerzijde van onder naar boven:
eerste etage, rood rondom, tweede etage groen rondom, derde etage, rood rondom, vierde etage, blauw rondom, hierna twee toplichten wit.
Rechterzijde van onder naar boven, derde etage, wit rondom, vierde etage oranje rondom.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes, William

Hallo Wiggie heb je toevallig een of meerdere fotos van de binnenkant van de stuurhut ?

heb een mooi ets plaatje besteld voor de binnenkant maar er zit verder helemaal niets bij heb dus eigenlijk geen idee hoe het moet worden :-(:-(:-(

groetjes
Paul

Paul, heb je al nagedacht hoe je de radar draaiend gaat maken?
ik las ergens om met een kleine servo de electronica er uit te halen en zodoende alleen de motor en tandwielen te gebruiken omdat de motor tussen het bewegende deel van de radar en schijnwerper moet komen.
als je wat weet?
groetjes piet

helaas piet heb de radar nog niet werkend heb al wel een idee en een motortje weet alleen nog niet of het motortje langzaam genoeg wil gaan draaien

ben nu bezig met de mast en de basis voor de radar en zoeklamp
eens kijken hoe ik die bewegend ga krijgen ( even bij de duitser kijken)

groetjes,
Paul

ps micro motoren voor kraan staan in backorder bij graupner de kraanonderdelen heb ik al wel binnen ga dus toch maar weer aan de voorzijde verder zodat die langzaamaan op een boot gaat lijken.

paul, het is een zwitser en hij heeft voor de radar een servo gebruikt, je moet maar even op z'n side kijken en lezen wat hij er over zegt, ik denk dat ik het ook zo ga doen.
groetjes piet

even weer een update de mast met leds is klaar en gemonteerd op het dak

P1300012.JPG

P1300013.JPG

nu het aansluiten en kantelen van de mast nog heb hiervoor 2 luchtcilinders besteld zal nog wel een puzzeltje worden maar ja dat was ook de bedoeling

Paul, je bent al aardig opgeschoten, bij mij gaat het ook de goede kant op al denk ik dat de mast wel als laatste aan de beurt komt en dan moet ik alles nog schilderen.
zal komende week nog even wat foto's plaatsen van de kraan en de bovenbouw.
groetjes piet

Back