Hoi allen, ik ben in het bezit (overgenomen van een forumlid) van een oudere raptor 30 die elektrisch is omgebouwd, ding vliegt als een trein op rails en ben er zeer blij mee.
Hij heeft nog een 90 graden mechanische swashplate, 1 servo per functie dus.
Swashplate aansturing gebeurd met standaard S3001 futaba analoog wat perfect werkt,kortom de heli vliegt prima.
Maar.. Ik vorder ondertussen wat verder en ben met een 450 al wat loopings aant maken, harder in de bochten te gooien,enz.. niks spectaculair maar wel iets dat een heli meer belast volgens mij.
Nu mijn vragen:
-Gaat de raptor dit aankunnen met zen huidige set-up of knal ik de servo's stuk.
-Zou het mogel zijn met sterkere servo's en zo ja welke moet ik zeker sterker maken? Ik zou denken al zeker de pitch servo..
- kan de mekaniek van de swashplate dit aan?
Dit is een acro-heli,maar wel 15 jaar terug in de tijd en belangrijk punt,hij weegt een stuk meer, een nitro 30 weegt volgens de handleiding 2850 gram, de electro 3200 gram (wat hetzelfde is dan een oude E550 raptor,maar die heeft dacht ik e-ccpm ipv ccpm swashplate)
Ik wil hem niet stuk maken in de lucht door overbelasting,want gewoon vliegen doet hij super, vandaar deze vragen.
Alvast bedankt.
Gr
Hij heeft nog een 90 graden mechanische swashplate, 1 servo per functie dus.
Swashplate aansturing gebeurd met standaard S3001 futaba analoog wat perfect werkt,kortom de heli vliegt prima.
Maar.. Ik vorder ondertussen wat verder en ben met een 450 al wat loopings aant maken, harder in de bochten te gooien,enz.. niks spectaculair maar wel iets dat een heli meer belast volgens mij.
Nu mijn vragen:
-Gaat de raptor dit aankunnen met zen huidige set-up of knal ik de servo's stuk.
-Zou het mogel zijn met sterkere servo's en zo ja welke moet ik zeker sterker maken? Ik zou denken al zeker de pitch servo..
- kan de mekaniek van de swashplate dit aan?
Dit is een acro-heli,maar wel 15 jaar terug in de tijd en belangrijk punt,hij weegt een stuk meer, een nitro 30 weegt volgens de handleiding 2850 gram, de electro 3200 gram (wat hetzelfde is dan een oude E550 raptor,maar die heeft dacht ik e-ccpm ipv ccpm swashplate)
Ik wil hem niet stuk maken in de lucht door overbelasting,want gewoon vliegen doet hij super, vandaar deze vragen.
Alvast bedankt.
Gr