raptor 30 help

  • Topicstarter Topicstarter bas30
  • Startdatum Startdatum
B

bas30

Guest
hoi,

Als ik mijn rap in hoover breng met de gas op de zelfde stand dat gaat die naar een poosje naar beneden waardoor ik meer gas moet geven om hem in de lucht te houden.

Iemand enig idee wat dat is en wat ik er aan kan doen?

alvast bedankt
 
Als ik kijk naar de rook die uit de uilaat komt moet de redelijk goed staan.
als ik hem iets meer opendraai dan begint die heftig te schudden
 
Klinkt inderdaad als te arm.
Welke motor is het?
Welke plug gebruik je?

Een Thundertiger motor werkt namelijk (recentelijk uitgevonden) ver door op de kleine naald.
Te koude plug en hij loopt altijd TE arm of TE vet.
Bij een 30 size raadt ik altijd aan om een ENYA#3 te gebruiken of een OS#A3
 
Laatst bewerkt:
hoi.

het is een motor van het type pro39(h)
mijn gloeiplug is een enya 3

moet ik nu de klep iets verder open gaan draaien of de sproeier?

hij verliest niet echt veel power maar moet we een tikje corrigeren om hem op de zelfde hoogte te houden.
 
OK een ThunderTiger 39 dus.

De kleine naald van ThunderTiger motoren werkt ver door tot in de hover.
De motoren kennende gebeurt bij jou nu het volgende:
- In hover wordt je motor te warm en verliest energie
- Als je hem op de grote naald vetter zet dan verzuipt hij

- Test eerst of dit zo is.
- Hover en land als hij power verliest
- Hou je vinger op de backplate en kijk hoe lang je hem er op kunt houden
- Minder dan 3-4 seconden? Dan is hij te heet (waarschijnlijk wel)

- Laat hem eerst afkoelen voordat je verder gaat (anders krijg je valse waarden)
- Zet het gas volledig dicht en noteer hoeveel je beide naalden kunt indraaien, dan weet je de uitgangspositie en kun je terug.
- Verdraai de kleine naald 30-90 graden vetter (afhankelijk hoe ver je er vanaf zit)
- Hover, land en test de backplate
- Nog te heet? Afkoelen en 90 graden vetter,... enzz......

P.S.
Een OS motor moet je niet meer dan 10 graden verdraaien maar de kleine naald van een TT is een stuk minder gevoelig.

Draai hem zo vet totdat je de vinger 3-4 seconden op de backplate kunt houden.
De grote naald tune je door powerclimbs te maken als je die durft (zie manual)
 
Laatst bewerkt:
:D oke. bedankt voor deze uitleg.

Ik ga hier even mee stoeien en laat nog wel even weten hoe het is gegaan.

met groet
bas
 
Hoi,

Volgende mogelijkheid zou evt ook kunnen, hoewel ik de reeds gegeven oorzaak (Te arm en heet lopen.) in jouw geval waarschijnlijker vindt.

Gaatje in brandstofleiding in de tank? Zodra dat gaatje boven vloeistofnivo komt
krijgt de motor minder brandstof en zakt in.
Ook hierbij loopt de motor heet, door een te arm mengsel.
Regelmatig brandstofslangen vervangen. Ook die in de Tank.
Hoe meer Nitro des te vaker vervangen.

Martin.
 
zo een avandje geslaagd hooveren.

Hij blijft nu redelijk stabiel hangen.ook al vind ik dat het motortje nog warm word.
ik laat hem een poosje zo staan totdat ik wat powerclimbs durf uit te voeren om hem daarna nog beter af te stellen.

allemaal bedankt voor de tekst en uitleg

groet
 
Mooi dat hij nu beter is.
Maar hoe warm wordt hij dan?
Hoe lang kun je de vinger op de backplate houden?
3-4 seconden is echt nodig, anders loopt hij te heet.
 
hoi,

ongeveer 3 tellen dus denk dat dan wel redelijk is.
jammer dat het weer nu zo slecht is want kan niet wachten om me weer even een poosje te vermaken.

groet
 
Back
Top