Raptor 30 v2 VS Raptor 50 v2

welke raptor zou jij kopen / bouwen / vliegen ?

• Total voters
    367
Heren

Als je nu de keuze zou hebben tussen ... wat zou dan de beste keuze zijn ?

:arrow: raptor 30 v2 met een os32sx/h // zimmerman muffler
of
:arrow: raptor 50 v2 met een os50sx/h // zimmerman muffler

profiel van het pilootje : hovering stadium voorbij, trage bochtjes links en rechts, trage forward flight ...

vertel !

.30 neemt minder ruimte en vlieg goed is full 3d compatible dus waarom .50 die duurder is zowel in onderdelen als brandstof gebruik. Wel heeft een grotere heli een voordeel in zichtbaarheid in de lucht.

gr Remco

ik heb beide.
verschil in grootte is niet aan de orde, beide hebben dezelfde canopy en zien er op het oog identiek uit.
enkel de bladen van de 50-er zijn 5cm langer en de staart een cm of 3 langer.
de 50er is in onderdelen ok even duur als de 30 er, 99% van de onderdelen zijn exact gelijk.
de 30er vliegt 3d en de 50 er ook, ik moet wel zeggen de power van de 50er is bijna unreal zo veel.
als je al een 30er heli hebt (shuttle caliber oid) zou ik voor de 50-er gaan.
heb je nog niks, dan zou ik voor de 30er gaan die uiteraard veel economischer omspringt met de brandstof.

ps zimmermanns laten liggen en voor beide beter een MPII van curtis nemen, die van de 50er is nog niet uit maar komt binnenkort, die proppen er een ult meer power bij :twisted: en zijn goedkoper als een zimmermann

Ik zal gaan voor een 50-er.

Een 60-er is te groot. Een 30-er eigenlijk weer net te klein. 50 zit er mooi tussen in.

Mijn ervaring is dat overstappen van een 30 naar een 60 echt even wennen is. Als je gewoon hovert valt dat wel mee, maar zo gauw je met de staart aan het draaien gaat 'is ie toch wel groot!'. En wordt het eigenlijk toch wel eng om er mee te vliegen (ook om de kosten). En dat is jammer.

Met een 50-er is dat veel minder, en heb je toch nog (heel) veel power.

Gerard wat kost zo'n pijp van curtis, ongeveer? Kan je hem in ned gewoon in de winkel kopen?

tuurlijk kan je die hier gewoon in de winkel kopen voor 130 euro. :-(
je kan hem ook bij ricks kopen en dan ligt ie voor 70 dollar (ongeveer 65 euro) verstuurd en wel op je matje :wink:
www.ronlund.com
als je daar gaat bestellen stuur dan even een PB, den geef ik je even meer info over de bestelling.

nee helaas.
Dat soort pijpen passen nooit op een mossie.
Ik heb een reso pijp van novarossi, werkt pima, ik was alleen nieuwsgierig.

Ga voor de 50. Zeker als je al een 30er hebt.

Elwin,
kijk voor die MPII eens op rcmarket.org. Ook goeie prijzen en
je moet het dan niet uit de VS doen komen....

Nee, wat ik zei, die past toch niet op mijn moskito. Daarin zit de motor op zijn kop, dus de uitlaat horizontaal. Meeste helis hebben de uitlaat verticaal.

Ik kan hem trouwens ook niet vinden op die site... :? ?

Back