Raptor 30, welke blades?

Hallo allemaal,

Ik heb hier een raptor 30 staan, gister heeft ie zijn maiden gehad.
Motor in laten lopen - rustig hoveren.

Maar nu wil ik er andere blades op omdat ik de standaard houten bladen beetje eng vind :rolleyes:
Dus hier de vraag, welke blades kan ik het best aanschaffen?
De standaard blades die erop zitten zijn (heb ze ff gemeten) 560mm woodies.

Mvg jordi

hou gewoon even de houten blades beste jongen,
Carbon is wel iets strakker maar als beginner heb je er echt maar weinig beters aan.
Eerst even leren stappen alvorens je leert lopen ;-)

Dat was niet mijn vraag :rolleyes:

Ik zal het iets verder uitleggen ;)

Die raptor 30 is van mijn baas, die had hem nu ongeveer 4 jaar geleden gekocht, en ik de kast gezet en niks meer mee gedaan (nooid geen tijd voor gehad om hem te bouwen)
Dus toen kwam hij erachter dat ik ook met heli's bezig was enzo, en vroeg of ik hem wou bouwen (vloog toen nog een 04 tje :P) dus dan zeg je daar geen nee tegen !
En nu heeft hij dus zijn maiden gehad, en vind de houten blades niet echt voldoen, weet niet of ze de volle toeren van de raptor aan gaan kunnen..
En omdat mijn baas tog echt geen geld te kort zit :rolleyes: lijkt het mij wel slim om gewoon gelijk carbon of gf aan te schaaffen,..

(Mijn baas moet dus nog leren vliegen, ik vlieg met een 450 rols loops inverted hoover beginnende ticktock;s enzo..)

Dus wat voor sise blades is slim, gf- cf 600mm?

Mvg jordi

Dan heeft Crazykuki alsnog gelijk met zijn opmerking...
Ook al heeft je baas geld zat, dan nog is het niet nodig/verstandig om er carbonblades op te zetten.
Bij iedere crash of aanraking met de grond gaat er veel meer kapot (staartbuis etc.etc.) dan met houten bladen.
Ik zou als beginner ook even wachten met hoge toerentallen.
Laat hem eerst maar eens leren hoveren, en het mooiste zou het zijn als hij hem zelf opbouwd.
Nu kan jij hem waarschijnlijk iedere keer opnieuw opbouwen voor hem...
Met houten bladen is dat dus minder werk voor jou ;)
Als jij goed kan vliegen en hij geeft hem gratis aan jou...
Dan moet je gewoon naar 550 mm Carbon bladen zoeken, webshops genoeg.

Back