raptor 50 of raptor 90

Een R90 verbruikte bij mij inderdaad BINNEN 10 minuten zijn tank leeg... de R50 kon ik ook nog geen 10 minuten mee vliegen, maar die tank is net iets groter dan de helft van de R50.

Ik heb jaren gevlogen met R50's en vlieg nu al tijden met een T-rex 600e en heb gevlogen met een 600N... en de R50 is gewoon echt een achterhaald model, de 600 is een beter ontwerp en vliegt gewoon zo uit de doos heel erg goed. Een Raptor 90 is ook een zware ouderwetse heli, er zijn heel veel betere alternatieven voor ongeveer hetzelfde geld... Er is jaren NIETS verbeterd aan de R90 door TT terwijl de ontwikkelingen razendsnel gegaan zijn, dus ook niet gek dat ze achterlopen :wink:

Zelf zou ik niet beginnen met een 90 size helicopter, je vergist je echt in de brandstof als je zegt dat het maar 30 euro per maand scheelt. Ik vloog elke weekend zo'n 10 vluchtjes, het scheelde dan een gallon per week. Kortom, een 100 euro per maand.
Precies de reden waarom ik vaker vloog met mn Raptor 50 dan met mn Raptor 90's.

Cheers,

Richard

hoop dat de 700 n beter koelt als de 600 n . de 600 op een dikke lipo is fantastich. alleen geen brandstof :[. nwolsink je hebt zelf een een hele mooie raptor gevlogen. mooi ding hoor, kwa betaalbaarheid en plezier en prestaties staat de raptor boven aan , en zal voorlopig niet veranderen, voor mij althans.

Ik zeg ook niet dat een Raptor slecht is, een T-Rex is alleen beter. Standaard vond ik de Raptor niet echt super vliegen, pas na vele upgrades vloog hij goed. Een T-Rex vliegt echter standaard al veel beter dan een getunede Raptor.

Tevens is de 700N in juni al beschikbaar, of je haalt een Aurora ;)

Ik heb een standaard raptor 50 gehad en heb nu een standaard trex 600N

Mijn keuze is toch ook snel gemaakt tussen deze 2
De trex vliegt stukken beter en de prijs is ook ongeveer hetzelfde.

Ik zou je keuze echter aanpassen naar en T-Rex600N of een T-Rex700N
Het Raptor tijdperk is toch echt wel geweest en bovengenoemde helies vliegen heeeel wat beter dan de Raptor varianten.

Qua kosten maakt het weinig uit

Wat een BS zeg...

Trex is niet het enige merk op de wereld en er zijn zeker VEEEEEEEEEEEL betere helies te verkrijgen dan die...

Wat een BS zeg...

Trex is niet het enige merk op de wereld en er zijn zeker VEEEEEEEEEEEL betere helies te verkrijgen dan die...

Idd maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan, TT en Align zijn nu eenmaal de biggest bang for bucks.

Ik haal nu zelf een Avant Aurora :)

skids; zo gaat het wel he , toen de 600 e kwam riep iedereen ; boeh , weg met brandstof , effe later was de 600n er en iedereen weer aan de nitro , 90ers werden massaal gedumped , nu komt er een 90er en daar gaan we weer .
is de aurora al gesignaleerd dan ?
vraag me af of je na zo een lange belooftyd en vervolgens magere uitlevering wel op spares kan rekenen ?

Laatst bewerkt:
Dus over 3 weken is de Trex600 een ballending en het tijdperk afgelopen, want de Aurora is nieuwer ;)

600N is een 50'er en de Aurora een 90'er, deze zie ik niet als gelijken.
600N blijf mijn 50'er maar de Aurora wordt mijn 90'er, hoewel een 700N me ook geen slechte keuze lijkt, beiden zijn sowieso weer beter/nieuwer dan een R90.

Voor mij is het klare zaak dat als ik iets koop ik wel iets wil hebben wat op dat moment voor het geld wat ik te besteden heb het beste is.

Dat is in de 50'er klasse nu eenmaal de 600N, wil je meer doekoes uitgeven dan haal je een Vibe 50 of wat anders.

Voor de 90'er wil ik gewoon iets exclusievers dan Align en ga ik dus voor een Aurora, welke onderhand leverbaar zijn is het weliswaar mondjesmaat.

hmmm jullie hebben me wel in een moeilijk pakket gezet nu weet ik het niet meer goed laatste ding dan de raptor 90 die ik kan overnemen heeft geen speciaale tuning servos zal ik moeten vervangen zitten nu 3001 op de swash gyro weet ik niet precies dacht een 401 met 9253 servo krijg er een startpen bij en 2.5 galon brandstof weet niet of er een ontvanger bij zit verder standaart met bladen vraagprijs van mijn kennis is €800

zeg het maar hoe is de prijs ik weet dat er andere servos op de swash moeten.
o nooit gecrascht ziet er ook gaaf uit denk dat die dus nog maar een halve gallon gelopen heeft o ja met een os 91 ???? motor

thx john

800 is veel geld , al was hij vliegend voor dat geld .
ik denk dat je die 3001 fout hebt ? lijkt me niet verstandig om die op een 90er te zetten.
vervangen kost maarzo 250 euro , dan kost ie al 1050 . ontvanger erbij , 80 euro , en voila 1130 , en ga maar door .
met 2e hans heb je ALTYD issues .
voor 900 kun je een trex600n of raptor50 in de lucht hebben , nieuw .
@ n wolsink duidelijk , maarre , heb jy ooit een maand gehaald waar het bij die 100 euri bleef :] [ik niet iig]

Laatst bewerkt:
de raptor 90 die ik kan overnemen heeft geen speciaale tuning servos zal ik moeten vervangen zitten nu 3001 op de swash gyro weet ik niet precies dacht een 401 met 9253 servo krijg er een startpen bij en 2.5 galon brandstof weet niet of er een ontvanger bij zit verder standaart met bladen vraagprijs van mijn kennis is €800

Even snel rekenen aande hand van prijzen van mijn vrienden:
Raptor90 standaard: 597,-
401/9254 combo: 200,-
De 3001 servo's zijn ABSOLUUT ongeschikt voor een 90'er
-----------------------------
797,- NIEUW !!!!

Dus 800,- is echt TE veel.

Even snel rekenen aande hand van prijzen van mijn vrienden:
Raptor90 standaard: 597,-
401/9254 combo: 200,-
De 3001 servo's zijn ABSOLUUT ongeschikt voor een 90'er
-----------------------------
797,- NIEUW !!!!

Dus 800,- is echt TE veel.

maar nu mis ik toch nog de motor die zit toch ook rond de €300
startpim met vrijloop
+mischien nog iets meer ben nog op een mailtje van hem aan het wachten .

heb nog wel 4 maal servo ds821 liggen deze zijn denk ik net iets te zwak voor een 90er maar zou er wel 1 voor het gas kunnen gebruiken

Startpin met vrijloop hoeft niet , zit al in de heli ingebouwd .
Met wat geduld en zoekwerk is een standaart 90er best te vinden voor wat minder .

:oops: oopss......

Tja die was ik inderdaad vergeten, de bladen trouwens ook......
De startpin hoeft zoals Eddie zegt geen vrijloop te hebben. Die kost dan maar 10 euro dus.

Back