Raptor 90 flybarless... iemand ervaring mee???

Hallo,

Heeft er iemand ervaringen met het flybarless maken van de Raptor 90?
Op runryder zag ik wel wat topics staan,maar ik vraag me af of er hier piloten flybarless vliegen met de Raptor 90.

Zowieso zal het wel een vereiste zijn om hem eerst naar CCPM om te bouwen denk ik,aangezien hij een "oud" type swash aansturing gebruikt?

En welke koppen passen er op,er zijn wel diverse fabrikanten zag ik die er wat voor maken?

Ben benieuwd...

Groeten,
Marcel

Laatst bewerkt:
Is dat zo,volgens mij heeft de SE en de 3D versie nog steeds de "normale" swash aansturing met 1 servo per stuurfunctie?

Ik zat al een tijdje te overwegen om mijn Rap90 se flybarless te maken en na het lezen van de positieve comments over de BeastX besloot ik om dit systeem te gebruiken . Op de 3D masters stond de stand van BeastX dus heb ik deze dan maar gekocht .
Ik ben er pas recent met de ombouw begonnen, de unit zit er al op en is al ingesteld en ik ben pas klaar met het maken van bladecontrol extenders zodat ik de Rap se kop kan gebruiken . Tom E Rolfson heeft zijn Rap zo aangepast dus weet ik dat dit werkt . Als ik rond ben met alles rapporteer ik wel mijn bevindingen en plaats ik wat fotokes .

Tom's rc homepage...

Hmmm ik vraag me af of de servo's dan niet teveel belast worden als je geen CCPM gebruikt.

Ik zal me er eens in gaan verdiepen ;-)

Groeten,
Marcel

Back