laurens
Forum veteraan
Tijd voor een leuk bouwdraadje. Ik had een tijdje mijn R90 te koop staan, maar om gebrek van interrese heb ik besloten hem te houden. Om hem voor volgend wedstrijdseizoen in topconditie te krijgen wil ik er wel wat upgrades en modificaties aan doen. Dit word een soort MidLife Update dus.
Ik ben in april gestart met een R90 standaard. Dit is een goede start, doet alles wat je wil en zelfs al op brandstof met maar 5% nitro. Alleen waren er toch wat upgrades die ik vrijwel meteen erop had gezet. De Quickuk metalen staart omdat hier druklagers in zitten en er zijn af en toe berichten dat de standaard hub afbreekt bij het boutje. Ook liep mijn oneway hub vast en door een foutje van mij (helemaal ontvet...) kwam ie niet meer los op. Dus ook een QuickUK hub er op.
Nadat de koelfan stuk was en nergens nieuw te koop heb ik er wel 1 van alu gevonden die er nu op zit.
Voor volgend jaar wil ik de volgende dingen doen:
Gforce centerhub van alu:
Omdat er (weinig, maar toch,) berichten zijn over plastic hubs die breken lijkt het me een goed idee er 1 van alu te nemen. Deze heeft een nieuwe manier van demping, die mij wel aanspreekt.
TT Zero Alpha:
Omdat ik dit jaar zonder governor heb gevlogen was collective management wat belangrijker. Al met al is dat nog redelijk gegaan. Wel jammer dat ik de oorzaak van een niet werkende GV1 pas te laat heb gevonden. De TT Zero Alpha is erg goedkoop, dus ik weet niet zeker wat ik krijg voor de prijs.
Omi Fuel magnet:
Dit schijnt beter brandstof te slurpen. Hierdoor heb je geen headertank meer nodig. Dit scheelt weer extra gewicht.
Fromeco Regulator en Relion 2600mah liion accu:
Ik vertrouw dat wat meer dan mn zelfgesoldeerde 1700 mah nicd accutje.
Gespoten gfk/carbon canopy.
Ik heb met mijn canopy 9 vluchtjes kunnen maken, toen trilde het aileronschroefje los waardoor het hoorntje eraf lag... Gelukkig was dat 2 dagen na een demo waar zo'n 400-500 mensen kwamen en niet tijdens die demo. Iig een fototje van hoe het was.
En als laatst nog een dikke 12kg JR servo voor op pitch, ik dacht de 8715, of 8915.... Dat moet Nando wel weten.
Ik ben in april gestart met een R90 standaard. Dit is een goede start, doet alles wat je wil en zelfs al op brandstof met maar 5% nitro. Alleen waren er toch wat upgrades die ik vrijwel meteen erop had gezet. De Quickuk metalen staart omdat hier druklagers in zitten en er zijn af en toe berichten dat de standaard hub afbreekt bij het boutje. Ook liep mijn oneway hub vast en door een foutje van mij (helemaal ontvet...) kwam ie niet meer los op. Dus ook een QuickUK hub er op.
Nadat de koelfan stuk was en nergens nieuw te koop heb ik er wel 1 van alu gevonden die er nu op zit.
Voor volgend jaar wil ik de volgende dingen doen:
Gforce centerhub van alu:
Omdat er (weinig, maar toch,) berichten zijn over plastic hubs die breken lijkt het me een goed idee er 1 van alu te nemen. Deze heeft een nieuwe manier van demping, die mij wel aanspreekt.
TT Zero Alpha:
Omdat ik dit jaar zonder governor heb gevlogen was collective management wat belangrijker. Al met al is dat nog redelijk gegaan. Wel jammer dat ik de oorzaak van een niet werkende GV1 pas te laat heb gevonden. De TT Zero Alpha is erg goedkoop, dus ik weet niet zeker wat ik krijg voor de prijs.

Omi Fuel magnet:
Dit schijnt beter brandstof te slurpen. Hierdoor heb je geen headertank meer nodig. Dit scheelt weer extra gewicht.

Fromeco Regulator en Relion 2600mah liion accu:
Ik vertrouw dat wat meer dan mn zelfgesoldeerde 1700 mah nicd accutje.

Gespoten gfk/carbon canopy.
Ik heb met mijn canopy 9 vluchtjes kunnen maken, toen trilde het aileronschroefje los waardoor het hoorntje eraf lag... Gelukkig was dat 2 dagen na een demo waar zo'n 400-500 mensen kwamen en niet tijdens die demo. Iig een fototje van hoe het was.

En als laatst nog een dikke 12kg JR servo voor op pitch, ik dacht de 8715, of 8915.... Dat moet Nando wel weten.