Raptor E550 Of T-rex 600!

Ik vlieg nu al een tijdje R50&osHyper.
Een maat van mij heeft onlangs een T-rex 600 gekocht (maar nog niet vliegklaar).
Ik wil binnenkort ook over op electro (als ik zie hoestrak die dingen zijn) 8O
Maar kan ik nu beter voor een Trex of E Rappie gaan? :?
Heeft iemand ervaringen met bijde heli's, of weet iemand er meer van?

Ik hoor het wel ...

Gr Martijn (inmiddels niet echt een rooky meer) :wink:

Ja dat wil ik ook wel eens weten. Dat nieuwe electro spul van Thunder Tiger ziet er best leuk uit.

Trex of E-Rap?

Ben benieuwd...

Ron

(en kan die dan ok NiCads? :oops: )

Maar kan ik nu beter voor een Trex of E Rappie gaan?

Wat ik van TT gezien en gehoord is dat ze duurder zijn dan de T-rex en omdat ze dezelfde rotorkop gebruiken als de normale lijn Raptor helicopters vliegen ze minder fijn dan bijvoorbeeld de T-rex 600 (vind ik en een heleboel mensen met mij!)

Het kan een voordeel zijn dat je bepaalde onderdelen kan uitwisselen tussen de eRaptor en de normale Raptor, maar persoonlijk zou ik altijd voor de T-rex gaan... puur qua vliegeigenschappen. Ook is de prijs een stuk gunstiger, zeker ook van de onderdelen.

Cheers,

Richard

de e550 is ook een electro 30 size met 550mm bladen, de knaller is de e620 se op 10 cellen.

maarja de rex op 10 celen is ook leuk :)

ik heb een rex klaarstaan, ik ben persoonlijk erg benieuwd.

@marco, zowat alleen het frame is anders dan een gewone raptor, wat bevalt je zo in 1 oogopslag niet dan ?

Ik heb een vriend met een Trex 600, die heli vliegt buitengewoon
Zelf was ik ook aan het twijfelen om een E550 aan te schaffen, maar ik heb nu beslist om ook een trex 600 te kopen
Als je de kit open maakt, en terwijl ik hem aan het bouwen was, was ik al overtuigd dat je voor de prijs echt niks beter vindt
Alles is in de kit aanwezig en het past !! schitterend
Hij staat nu bijna klaar om in te vliegen, dus hopelijk zo perfect als die van mijn clubgenoot

Groeten

Gefeliciteerd!!

Ik denk niet dat je spijt krijgt.
Heb nu zelf een maand een 600 en heb daar intussen een uur of 2 totaal mee gevlogen. Werkelijk super. Bere-stabiel, ontiegelijk powerfull, gaaf geluid, kortom: een toppertje.

Als je de kit open maakt, en terwijl ik hem aan het bouwen was, was ik al overtuigd dat je voor de prijs echt niks beter vindt
Alles is in de kit aanwezig en het past !! schitterend
Hij staat nu bijna klaar om in te vliegen, dus hopelijk zo perfect als die van mijn clubgenoot

Dat was ook mijn eerste indruk! En 2e... en 3e :wink:

Ook is het een heli die gewoon prima geschikt is voor de eisen van 99,9% van de mensen die hem kopen. Uiteraard zullen er zijn die NOG meer vermogen willen of die alles willen upgraden... daar is het ook een hobby voor, maar het is niet nodig, hij vliegt zo uit de doos perfect! En slijten doet het ook al niet door gebrek aan trillingen, mijne heeft nu 51 vluchten weg.. ongeveer 3 uur in de lucht, en is nog als de dag dat hij uit de doos kwam!
Er is 1 ding wat wel zowiezo raadzaam is om te upgraden en dat zijn de staartbladhoudertjes, daar is nu een setje voor met druklagers en dat werkt beter. In de originele gaan de lagers vrij snel stuk.

Overigens vind ik het frame van de eRaptor er ook een beetje teleurstellend uitzien, alsof ze het op de achterkant van een bierviltje in de kroeg onder het genot van een biertje hebben ontworpen.... Hij zal best prima vliegen, daar twijfel ik niet aan, maar qua waar voor je geld of zoals de amerikanen zeggen: Bang for the buck. Wint de T-rex 600 het hands down volgens mij!

Cheers,

Richard

Er is 1 ding wat wel zowiezo raadzaam is om te upgraden en dat zijn de staartbladhoudertjes, daar is nu een setje voor met druklagers en dat werkt beter. In de originele gaan de lagers vrij snel stuk.

Richard,
Waar zijn die staartbladhouders te bestellen??
Heb bij Helikraft gekeken, maar daar zie ik ze niet, evenmin als bij MFIS

De Trex 600 moet je dus inderdaad vergelijken met de E620 van TT.
Die E620 is eigenlijk een Raptor Titan maar dan met een ander frame en 90 graden eCCPM, de rest is identiek met de brandstofversie. Hierdoor zal het gewicht hoger zijn dan bij de TRex die speciaal voor elektro is ontwikkeld (300-500 gram). Persoonlijk vind ik het gewicht zeer belangrijk bij een heli. De Trex vliegt zeer goed op 6S, ik vermoed dat de E620 best op 10S zal gevlogen worden wat 'em natuurlijk nog zwaarder (en duurder) zal maken. Ik vind het een beetje een gemiste kans van TT, ik had liever een nieuw ontwerp gezien zoals ze voor de mini titan gedaan hebben.
Enig voordeel is dat er dus weinig kinderziektes te verwachten zijn bij de E620.

De kop van de Trex 600 is ook zeer goed ontworpen, geen idee waarom maar dat ding vliegt gewoon super...

@heliedje

http://www.freakware.de/shop/artikeldetails.php?show_artikel=13103

eCCPM = elektronic Cyclic Collective Pitch Mixing
mCCPM= mechanical Cyclic Collective Pitch Mixing

rene zegt het meteen compleet maar jij vraagt alleen naar ccpm
dus Cyclic Collective Pitch Mixing.
veel mensen zeggen bij ccpm niet meer of ze nu Elektronic ccpm bedoelen of mechanical ccpm.
maar gaan er van uit dat met ccpm elektronic bedoeld word.
dit is natuurlijk de grootste misdirectie die er maar is.
ik ben zelf een groot voorstander van mccpm van wegen de veel al eenvoudige manier van afstellen.
eccpm ken ik wel en heb ik ook wel maar tot nu toe ben ik nog geen eccpm heli tegen gekomen waar je niet heel veel programeer en mechanische afstel werk in zat

eccpm ken ik wel en heb ik ook wel maar tot nu toe ben ik nog geen eccpm heli tegen gekomen waar je niet heel veel programeer en mechanische afstel werk in zat

Koop eens een T-rex 600... afstellen is zo gebeurd met de juiste tools, dan heb je 0,0 interactie.

eCCPM geeft vaak een simpelere constuctie met minder onderdelen, dus een lichter gewicht.

Cheers,

Richard

eCCPM = elektronic Cyclic Collective Pitch Mixing
mCCPM= mechanical Cyclic Collective Pitch Mixing

Oké bedankt, maar wat doet dit, want het is blijkbaar zeer belangerijk.
aLs je T-Rex aankoopt staat dit meestal in de titel van de omschrijving.

Dus met andere woorden wat doet eCCPM of mCCPM en wat zijn de voor - nadelen....

Back