Raptor50 Coca Cola canopy

Na enige tijd te hebben geoefend met mijn huidige heli, wil ik alvast een begin maken met de volgende stap. Een Raptor 50 V2 Titan. Het is de bedoeling dat ik hem met enige hulp zelf in elkaar ga zetten om zo meer te leren over het functioneren van de heli. (voor zover dit nog niet bekend is) ;)

Het punt is alleen dat ik een 'eigen' canopy op de heli wil plaatsen. Er is op zich niets mis met de normale canopies maar die zijn jammer genoeg allemaal een beetje standaard. Daarnaast is het natuurlijk leuker om met een zelf gemaakte kap te vliegen.

Hieronder een afbeelding hoe het m.i. een beetje moet worden. Ik denk dat ik de kap zelf wel zwart gespoten krijg. Ondank dat ik geen ervaring heb moet dat toch wel lukken.

Waar ik nog even mee zit:
- Eerst licht opschuren (welke korrel?) dan ontvetten dit 2x herhalen toch?
- Hoeveel lagen aanbrengen?
- Eerst de laklaag aanbrengen en dan de bestickering of vice versa?
- Iemand andere suggesties of ideeën hoe ik dit het best kan aanpakken?

raptor_canopy.gif

Als echte CC fan (minstens 1 fles par jour) wil ik ff zeggen.. Lekkere canopy!

De standaard kap is bijna niet te spuiten.
De verf bladderd hier sneller vanaf dan dat jij een blikje heb leeg gedronken.
Een glavezel kap is hier een sterke aanrader.
Die aflakken met blanke 2 componentenlak.
Motip blanke lak houdt niet op een brandstof heli.

ZWART = NIET DOEN !!!!!!
Ik vind hem mooi maar van de kleur krijg je heeeel veel spijt.
Als je iets verder weg vliegt zie je alleen maar 1 zwarte bal met een stokje.
Donkere kleuren zijn heel slecht voor je orientatie.
Een rode (originele kleur) variant zou al een stuk beter zijn.
De onderkant in een afwijkende kleur helpt ook in orientatie.

Laatst bewerkt:
Ok, da's dus duidelijk! Snap ik ook direct waarom er zo weinig zwarte heli's zijn ;). Dacht ik even een origineel idee te hebben.

Zal hem morgen eens in de normale rode kleur maken, kijken hoe dat uitziet.

Het is zeker origineel, maar zwart word gewoon heel erg slecht zichtbaar als je eenmaal in de lucht bent. Overigens zou ik het rood ook niet doen, dat wordt ook heel slecht zichtbaar in de lucht als je wat verder van jezelf afvliegt. Nuon kleuren zijn van verderaf het best zichtbaar.

De rode versie is m.i. ook niet verkeerd. Is dit echt zo slecht om te zien op afstand? En light variant is overigens ook mooi, maar wit/grijs lijkt me ook niet echt zichtbaar...

De witte belijning is op deze manier wel makkelijker. Kun je denk ik gewoon afplakken, alleen een gradiënt van rood naar bordeau is weer wat lastiger.
cc_raptor.gif

Laatst bewerkt:
Rood ziet er inderdaad een stuk beter uit, ben ik het zelf ook mee eens. En mening geven mag, daarvoor is het hier een forum!

Even iets heel anders. Het schiet aardig op met de bouw van de heli. Ofschoon dit mijn eerste project(je) is en er advanced op de doos stond qua bouwwerkzaamheden valt me alles reuze mee.

Ik heb al een tijdje rondgekeken wie met welke set vliegt. Het is me inmiddels ook duidelijk waarom er verschillende servo's gebruikt worden. Maar ik totaal geen idee wat ik nu het beste in kan bouwen.

Ik moet in principe het hele zaakje nog aanschaffen. (van accu tot gyro) Heb geen directe prijs in mijn hoofd en het hoeft vooral in het begin ook niet 'state of the art' te zijn. Wat is jullie advies wat ik het beste kan aanschaffen?

Rood verloopt op een afstandje ook in zwart, dus op grotere afstand word dat ook een probleem. Kijk maar naar mijn Fury kap, het ziet er mooi uit maar op een afstand zie je er weinig meer van.

Op een R50 met een gemiddeld budget heb je aan 9252's op swash en 401/9254 op staart voorlopig genoeg aan. Op gas kan je dan een standaardservo zoals een 3001 doen.

Persoonlijk denk ik wel dat de kap zo wel werkt.
Fluoriserend is altijd beter ichtbaar maar rood werkt ook goed.
Ik zou de gradient weg laten en gewoon een felle kleur rood gebruiken.
Te veel gradient en je zit weer terug op zwart.
De witte band loopt ook onder de kap waardoor je ook weer een goed referentiepunt hebt.

3152 servo's voldoen prima voor een R50. 9252 is meer high-tech
Digitaal, en sterk genoeg voor een 50'er.
Zoals Laurens al zei, een 3001 op het gas.
401/9254 gyro combo voor de staart

P.S.
Rood vind ik ook mooier dan zwart

Laatst bewerkt:
Mooi! heb natuurlijk al rondgekeken en was zelf ook al aan deze combinatie aan het denken. Wist alleen niet of het ook goed zou functioneren.

Geen gradiënt is natuurlijk wel een stuk eenvoudiger. De witte band heb ik inderdaad bewust laten doorlopen als referentie. Wat is nu gemakkelijker / beter, de witte band afplakken en spuiten of als bestickering aanbrengen?

De band draait om de kap heen met veel curves.
Dit krijg je denk ik niet mooi met stickers. Dit gaat bobbelen.
Of je moet heel flexibel sticker materiaal hebben.

Back